Sida 2 av 2

Postat: 13 april 2014, 22:25
av Voltfax
rexxy sälj inte någon moppe. gör istället moppe sysslor åt folk. t.ex bytt munstyck,polera saker och så mer saker

Postat: 13 april 2014, 23:22
av Voltfax

Postat: 14 april 2014, 07:57
av david96
modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)

coolaste som finns enligt mig 8)

Postat: 14 april 2014, 08:58
av KOLVBulten
david96 skrev:modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)

coolaste som finns enligt mig 8)
Ja, skulle va fränt! en rm85 cylinder med avgasspjäll ;)

Postat: 14 april 2014, 12:50
av hampe101
Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik :)

Postat: 14 april 2014, 14:00
av Persson97
hampe101 skrev:Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik :)
Rexxys mål är dock att han ska dra en avstrypt 125, han har nog inte samma glada känsla om det är med en 125:a han gör det med då ;)

Edit:
david96 skrev:modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)
Inte bättre att han moddar dit R/T 95an då?

Postat: 14 april 2014, 14:06
av Rexxy
Voltfax skrev:rexxy sälj inte någon moppe. gör istället moppe sysslor åt folk. t.ex bytt munstyck,polera saker och så mer saker
P.g.a min verkstads situation är det svårt att ställa in mopeder där jag bor. Gamla gubbar och kärringar som klagar för minsta lila (O)ljud.
Tyvärr till AM6, och sen 70cc är för lite. ;)
david96 skrev:modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)

coolaste som finns enligt mig 8)
Cross-cylinder är tyvärr inte optimalt. Dom är gjorda för att gå RIKTIGT hårt under en kort period. För att sen byta kolv med täta jämna mellanrum.
Inget man vill ha på en moped som ska gå på gata. Snackar vi om dragrace, då är det skitbra! Men inte för gata, tyvärr.

KOLVBulten skrev:
david96 skrev:modda på en 85 cyllle? ifrån en cross? du har ju kunskaperna och verktygen verkar det som (Y)

coolaste som finns enligt mig 8)
Ja, skulle va fränt! en rm85 cylinder med avgasspjäll ;)
Se det jag skrev ovan. ;)

hampe101 skrev:Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik :)
Crosscylinder är fortfarande inte optimalt.
Persson97 skrev:
hampe101 skrev:Eller en 125cc cylinder från någon motorcross? eftersom rexxy var ute efter mycket kubik :)
Rexxys mål är dock att han ska dra en avstrypt 125, han har nog inte samma glada känsla om det är med en 125:a han gör det med då ;)
Att dra dom piggaste 125:orna som är avstrypta är nog lite svårt att klå, dom har väl upp emot 40hk? :roll:
Grund i botten, det SKA vara moped-block. :)

Postat: 30 april 2014, 19:16
av Rexxy
Jag har bestämt mig. Det blir Parmakit 110cc! Så nu är det bara att börja spara ihop pengarna. 8) Det mesta jag behöver ligger i hyllorna. Behöver bara cylinderkittet, veven och ett stort membran! :)

Ska matas utav en 36mm förgasare, avstämd pipa, portning för brett register och ökat toppregister, och sen ett stort membran som tillåter ett högt flöde!

Tändsystemet kommer förbli original. Mycket kubik behöver inte varva lika mycket, så jag landar nog runt 12000rpm. Vilket original klarar av. Nu ska vi rasta 125:or!