Inte tävla, bara en riktigt vass gathoj som kan hänga på 125:or!Persson97 skrev:http://www.twostrokerider.se/koposalj/1712
Han verkar ju ha koll på läget om vad som är vasst.. Men en cylinder över 80 kubik finns det ju nästan inga tävlingar för idag, eller ska du tävla med den hade du tänkt?
Hänger inte R/T hojen på rätt bra som det är?Rexxy skrev:Inte tävla, bara en riktigt vass gathoj som kan hänga på 125:or!Persson97 skrev:http://www.twostrokerider.se/koposalj/1712
Han verkar ju ha koll på läget om vad som är vasst.. Men en cylinder över 80 kubik finns det ju nästan inga tävlingar för idag, eller ska du tävla med den hade du tänkt?
Vill prova på mycket kubik. Och då sendan är riktigt stabil i grunden jämfört med F50'n, ska jag prova på att åka ännu fortare.Persson97 skrev:Hänger inte R/T hojen på rätt bra som det är?Rexxy skrev:Inte tävla, bara en riktigt vass gathoj som kan hänga på 125:or!Persson97 skrev:http://www.twostrokerider.se/koposalj/1712
Han verkar ju ha koll på läget om vad som är vasst.. Men en cylinder över 80 kubik finns det ju nästan inga tävlingar för idag, eller ska du tävla med den hade du tänkt?
Men en R/T 95 är ju rätt oprovad produkt, vore kul om du gav dig på den!
Självklart ska man skryta!LennartTuning skrev:rexxy vill bara ha nått att skryta med och piska moppegrabbarna.
finns seriösa tävlingar för upp till 90cc om man räknar bort moppeträffarna.
Ingen motor håller i all oändlighet.DEA!! skrev:alla dessa cylindrar är ju relativit ovanliga, häromkring iafdu säger att du inte vill bygga om för R/T, men samtidigt vet du hur pass vass dess lillebror är
Jag skulle ha kört på parmakit, det sägs ju att det inte är den mest exemplariska kvalitén.. Men en mopedmotor med ett sånt skjut håller ju ändå inte i all oändlighet??! så porta en 110cc
Jadå, att motor måste bearbetas för att cylindern ska få plats vet jag. Men för att få på R/T måste spacern bearbetas, kanske svarvas om, pinnbultarna har jag ingen aning om det funkar m.m.MrAndersson skrev:Du måste ju riva i motorn även med parmakit om jag inte missminner mig. Så valet av dessa cylindrarna är nog ingen skillnad så sett.
Parmakitet har dock mer vrid och inte lika mycket varv gentemot en R/T cylinder, vet inte hur 95cc är men antar att den är ungefär som lillebrorsan!
Är det bara hastighet så skulle jag personligen kört på parmakit, för att i framtiden kanske göra en portning?
Enligt moddlarens Parmakit-guider har den 184/132 i durationer. Inte farligt högt, men avgas kan lätt maseras upp till 195!MrAndersson skrev:Jag säger en portad parmakit direkt isåfall! Beroende på hur durationerna ser ut så vore det ju inte fel med lite högre varvtal.
Skulle nog kunna bli en 125 slaktare, speciellt mot de lite slöare!
LinkanTuning skrev:sen finnns ju mxs… om jag inte misstar mig är det ett av de vassaste på marknaden. kostar dock skjortan…
kan ju även tilläga att denkan kör med en 90cc simonini och den är ganska vass.
LinkanTuning skrev:dom ligger på 16hk men går nog klämma ut 20+ med en bra portning och rätt tillbehör.
23hk enligt hans säljesannons.LinkanTuning skrev:Jag har inte riktigt koll vad Denkans e bänkad till men det är väll någonstans där.
Jag trodde inte man kunde klämma ut 28hk ur Permakit? måste se efter, blev lite nyfiken.
Då är den lika "slö" som R/T 70cc. Jag vill ha vassare grejer!gilerahjärnan skrev:själv har jag hört och läst mycket bra om bidalots 80cc racing factory , den ska (enligt scootfast guide) ge ut över 20hk orörd, som stage6 R/T, kan försöka hitta den guiden igen, de va en guide om hur mycket dom olika cylindrarna ger ut, med förgasare m.m
edit: hittade en sida som säljer den förutom scootfast, står väldigt mycket bra om den http://www.rrd-preparation.com/en/Drivi ... uro-3.html
Nja, jag vill köra med lite grövre prylar!Sebbe-Tuning skrev:Den här tråden tycker jag att vi fastnålar så vi kan gradera in vilka val de nybörjare inom hyper kan se och själva får välja lite osv.
Ont: Airsal 88 kanske? Hört ifrån flera håll att den ska vara rätt så rejäl efter portning.
Synd! För den såg intressant ut.LinkanTuning skrev:Katrace är till AM6 inte D50B0
Parmakit intresserar mig just för kubiken. Finns inga andra kitt som ligger såpass högt upp i kubik?TheFlyingFin skrev:Parmakit har jag hört sgs bara skit om. Bidalots 94cc lär även ska kunna slakta Parmakits 110. Vet inte då jag inte äger nån själv men det är vad jag har hört.
För att få dit R/Tn vet jag det krävs lite jobbiom att spacerplattan är för vad det nu var xd. Skulle ändå gärna se ett bygge med den, för lite drömmer jag allt änså om en sån eller bidalot
Minns jag inte helt fel, så finns det typ ett 100+cc cylinderset på GP24.de Minns inte om det var till Derbi dockRexxy skrev:Nja, jag vill köra med lite grövre prylar!Sebbe-Tuning skrev:Den här tråden tycker jag att vi fastnålar så vi kan gradera in vilka val de nybörjare inom hyper kan se och själva får välja lite osv.
Ont: Airsal 88 kanske? Hört ifrån flera håll att den ska vara rätt så rejäl efter portning.![]()
Och alla cylindrar levererar grymt efter portning, beroende på vem som portar och hur bra det blir. Så man kan inte jämföra sådär. För efter portningen kan cylindern vara hur som helst, oavsett märke.
Jag kan ta t.ex en original 50cc, svetsa på material, porta riktigt ordentligt, och dra en Airsal 88cc.
Synd! För den såg intressant ut.LinkanTuning skrev:Katrace är till AM6 inte D50B0
Parmakit intresserar mig just för kubiken. Finns inga andra kitt som ligger såpass högt upp i kubik?TheFlyingFin skrev:Parmakit har jag hört sgs bara skit om. Bidalots 94cc lär även ska kunna slakta Parmakits 110. Vet inte då jag inte äger nån själv men det är vad jag har hört.
För att få dit R/Tn vet jag det krävs lite jobbiom att spacerplattan är för vad det nu var xd. Skulle ändå gärna se ett bygge med den, för lite drömmer jag allt änså om en sån eller bidalot
Länka till sidan? Hittar inte.TheFlyingFin skrev: Minns jag inte helt fel, så finns det typ ett 100+cc cylinderset på GP24.de Minns inte om det var till Derbi dock
Bidalot var dock svindyrt. Cylinder 3528kr och veven 3165kr = 6693kr.simonskaren skrev:Bidalot 94 kanske? verkar fara iväg helt ok
tänkte tydligen på Italkit 90, mindes den var störreRexxy skrev:Fortfarande på planeringsstadiet, och pengarna ska hittas ocksåMura skrev:Kommer bli sjukt fett, längtar tills du postar gopro video på tubenFunderar på att sälja någon moped för att finansiera detta, men frågan är. Vilken?