Sida 2 av 2

Postat: 17 december 2012, 20:23
av Bigmahn1337
Nä menade metrakit sp till luftkyld minarelli! :D

Postat: 17 december 2012, 20:27
av Arkstar
Ingen aning faktiskt :/

Postat: 17 december 2012, 20:39
av Bigmahn1337
Okej :( men va är de för skillnad mellan en 70cc sport och 70cc midrace egentligen? Har aldrig orkat kolla upp de :)

Postat: 17 december 2012, 20:47
av Arkstar
Bigmahn1337 skrev:Okej :( men va är de för skillnad mellan en 70cc sport och 70cc midrace egentligen? Har aldrig orkat kolla upp de :)
vissa 70cc är bättre dvs starkare än andra! :)

Postat: 17 december 2012, 20:55
av Bigmahn1337
Haha jo så långt fattade jag åxå! :) men om vi säger att du tar två beta ark o ställer dom bredvid varran o kör ett dragrace kommer ju midracen o vinne men med hur mycket kommer den vinna o varför? :)

Postat: 17 december 2012, 20:59
av Arkstar
Bigmahn1337 skrev:Haha jo så långt fattade jag åxå! :) men om vi säger att du tar två beta ark o ställer dom bredvid varran o kör ett dragrace kommer ju midracen o vinne men med hur mycket kommer den vinna o varför? :)
den kommer nog vinna för den har mycket bättre setup än vad sporten har antagligen tar midracen i både axx och topp ,

Postat: 17 december 2012, 21:01
av Bigmahn1337
Rullar du med 70cc? :)

Postat: 17 december 2012, 21:19
av Arkstar
Bigmahn1337 skrev:Rullar du med 70cc? :)
yes,
Stage 6 Pro Replica
Stage 6 70cc Streetrace
17.5 mm förgasare
Sportluftvilter
3.5 grams vikter
Vitrryckfjäder
Malossi Reeds
För att vara exakt :)

Postat: 17 december 2012, 21:21
av Bigmahn1337
Ofan! De låter som en rätt gosig setup! Va går den i? :D

Postat: 17 december 2012, 21:27
av Arkstar
Bigmahn1337 skrev:Ofan! De låter som en rätt gosig setup! Va går den i? :D
har inte maxat den än då jag montera cylindern i slutet av november ;)
Men skulle tippa på 90+ :)

Postat: 17 december 2012, 21:34
av Bigmahn1337
De är ju najs! :) hur många mil har du kört in cylindern än så länge? :)
Min neos går nog runt 75-80 har inte heller maxar min ännu, har ungefär kört 25 mil med denna setupen, har 4,2 grams vikter i min och malossi tryckfjäder "gul" behövs mer inställningar på mig förgasare dock :D

Postat: 17 december 2012, 21:42
av Arkstar
Bigmahn1337 skrev:De är ju najs! :) hur många mil har du kört in cylindern än så länge? :)
Min neos går nog runt 75-80 har inte heller maxar min ännu, har ungefär kört 25 mil med denna setupen, har 4,2 grams vikter i min och malossi tryckfjäder "gul" behövs mer inställningar på mig förgasare dock :D
ska jag va ärlig har jag inte ens kört 1km med den :)

Postat: 17 december 2012, 21:45
av Bigmahn1337
Haha! :D why not? :( btw ar du original koppling på den? :)

Postat: 17 december 2012, 21:46
av Arkstar
Bigmahn1337 skrev:Haha! :D why not? :( btw ar du original koppling på den? :)
har inte haft tiden,
Har spenderat mest tid åt förgasarinställningen,
Yes original koppling men skall nog byta till delta Clutch fjädrar på original kopplingen men kanske inför skaffa mig en fly Clutch :)

Postat: 17 december 2012, 22:00
av Bigmahn1337
Förgasarinställningar är de tråkigaste i världen..
Är inte 50 mil lite överdrivet för inkörningen? Eller är de jag som inte tänker?
:D

Postat: 17 december 2012, 22:04
av Arkstar
Bigmahn1337 skrev:Förgasarinställningar är de tråkigaste i världen..
Är inte 50 mil lite överdrivet för inkörningen? Eller är de jag som inte tänker?
:D
jo , jag tänkte dock köra lugnt 2-3 timmar sen dra på fullt en gång sen låta moppen svalna innan jag kör lugnt i en halvtimme och kör som jag gjorde innan min andra cylinder värmenöp :)

Postat: 17 december 2012, 22:14
av Bigmahn1337
Jo de är typ så jag kör med min nu, alltså kör inte mycket fullgas o låter den svalna emellan gångerna! Hade en Peugeot som förstamoped som jag satte på 70cc förgasare osvosv.. Hade fått för mig att man skulle bara kunna låte Alu cylindrar stå på tomgång i någon timme sen köra fullgas bara man inte gjorde de för länge.. De gick inte så bra.. Sen var de hyper Roxen.. SOM BLEV STULEN :( sen nu är de min kära neos som jag bara ska ha som stunt o pendlar moppe!!

På tal om ingenting duger motoforce racing vev sen när min org ska bytas
:D

Postat: 17 december 2012, 22:17
av Arkstar
Bigmahn1337 skrev:Jo de är typ så jag kör med min nu, alltså kör inte mycket fullgas o låter den svalna emellan gångerna! Hade en Peugeot som förstamoped som jag satte på 70cc förgasare osvosv.. Hade fått för mig att man skulle bara kunna låte Alu cylindrar stå på tomgång i någon timme sen köra fullgas bara man inte gjorde de för länge.. De gick inte så bra.. Sen var de hyper Roxen.. SOM BLEV STULEN :( sen nu är de min kära neos som jag bara ska ha som stunt o pendlar moppe!!

På tal om ingenting duger motoforce racing vev sen när min org ska bytas
:D
ja den är bra. Har den själv :)

Postat: 17 december 2012, 22:20
av Bigmahn1337
Gott! :)

Postat: 17 december 2012, 22:25
av Bigmahn1337
Btw vet du nått om leovince handmade 70 röret har inte hittat nån info alls om de! :)

Postat: 26 december 2012, 14:59
av Bigmahn1337
chrillez skrev:Finns ju egentligen inget rör som är "bäst". Men ska du stunta så är Laser Xpro eller Leovince Zx dem mest rekomenderade rören då de är lågvarviga.
Mk prorace tror jag inte blir bra, då det är gjort för Mhr, R/T, Evo, Pata negra,
Tror inte du kommer få upp trycket i det röret med en sport cylinder, Så kör på något Lågvarvigt, Kör själv på Zx. Funkar mycket bra :)

Lol no offence men mk pr är inte gjort för någon av dessa mhr team/Hebo manston/rt/evo.. Hihi de är gjort för mk pr cylindern, av dom är de bara kanske r/t cylindern som kommer upp i något liknande rpm :wink:

Postat: 28 december 2012, 14:59
av Bigmahn1337
Är mhr replica röret lika kasst som alla säger eller funkar de till min cylinder? Älskar utseendet på de men går de bra