Sida 6 av 9
Postat: 27 mars 2011, 21:07
av difaren
wille95 skrev:det är väl bara att mäta. det är ju inte samma gaffel som på Rieju rrx. så jag tror att dom inte passar.
pröva

men nu äre ju så att ja inte har fälgarna på plats.. vore ju tråkigt och köpa ett par och dom inte passar :/
Postat: 27 mars 2011, 21:29
av wille95
om du åker och köper så ta med dig ett skjutmått elr svingen och gaffeln
Postat: 28 mars 2011, 12:56
av Hebbex
ServerError skrev:Hebbex skrev:ServerError skrev:Vilken årsmodel? min är 06 och går bara 45 original

Jag har en CPI SM 08 White edition :p
Den gick ca 64 orginal men med ostrypt CDI box.
Är det o strypt original på alla? Men låter den mycket nu?
Jag köpte den ostrypt begagnad. Snubben jag köpte den av sa att han inte hade ändrat någoting på den så jag vet inte.
Edit: Jag tycker inte att den låter så jätte mycket mer.
Postat: 28 mars 2011, 15:22
av difaren
difaren skrev:wille95 skrev:det är väl bara att mäta. det är ju inte samma gaffel som på Rieju rrx. så jag tror att dom inte passar.
pröva

men nu äre ju så att ja inte har fälgarna på plats.. vore ju tråkigt och köpa ett par och dom inte passar :/
ja men de vore ju perfekt om någon redan visste

men vet du någonstans där man kan köpa sånna RRX fälgar??
Postat: 29 mars 2011, 15:37
av difaren
passar en TNT crossplatta cpi sm?
Postat: 29 mars 2011, 18:49
av Hebbex
Finns det några kåpor som passar CPI SM 08?
Postat: 29 mars 2011, 19:22
av difaren
Hebbex skrev:Finns det några kåpor som passar CPI SM 08?
nej jag vet tyvärr inte då jag inte har en cpi sm men får den snart

Postat: 2 april 2011, 18:40
av Hebbex
Hur mycket drar en CPI SM med dragen plugg?
Postat: 13 juni 2011, 16:18
av BongFish96
Någon som har bytt förgasarmunstycke på cpi sm/sx?
Måste man plocka bort hela förgasaren eller går det bra om man bara vrider på den

Postat: 13 juni 2011, 16:22
av difaren
tror du måste ta bort den helt

Postat: 14 juni 2011, 12:11
av BongFish96
Jaa, har märkt det, kommer inte åt skruvarna på undersidan om man bara försöker vrida på den

Tack för svar!
Idag börja kylarvätske-lampan att lysa, kollade hur mycket kylarvätska jag hade och det var som det skulla, inget som läckte. hinner åka 2-3 km innan den tänds igen, drygt.. Någon som har tips om vad det kan bero på?

Postat: 14 juni 2011, 14:28
av difaren
BongFish96 skrev:Jaa, har märkt det, kommer inte åt skruvarna på undersidan om man bara försöker vrida på den

Tack för svar!
Idag börja kylarvätske-lampan att lysa, kollade hur mycket kylarvätska jag hade och det var som det skulla, inget som läckte. hinner åka 2-3 km innan den tänds igen, drygt.. Någon som har tips om vad det kan bero på?

ingen aning

Postat: 14 juni 2011, 14:33
av Hebbex
BongFish96 skrev:Jaa, har märkt det, kommer inte åt skruvarna på undersidan om man bara försöker vrida på den

Tack för svar!
Idag börja kylarvätske-lampan att lysa, kollade hur mycket kylarvätska jag hade och det var som det skulla, inget som läckte. hinner åka 2-3 km innan den tänds igen, drygt.. Någon som har tips om vad det kan bero på?

Du kör varvar för högt när du kör. Ligg inte på max för länge.
Postat: 20 juni 2011, 19:40
av BongFish96
Var tvungen att lufta tanken, sjönk undan när jag gjorde det så jag vart tvungen att fylla på

Postat: 21 juni 2011, 02:58
av ZX
hur går det att starta dom utan nycklar?
(och nej jag tänker inte sno nåns..)
Postat: 21 juni 2011, 10:41
av g-ounze
ZX skrev:hur går det att starta dom utan nycklar?
(och nej jag tänker inte sno nåns..)
De är typ barnlek.. en sladd du kopplar bort bara..
Postat: 27 juni 2011, 11:00
av difaren
hahahaha, då vet man vad man ska göra ifall nyckeln går av :=)
Postat: 30 juni 2011, 18:30
av ServerError
72,5 munstycke, kan man ha halvor hmmm.... visste jag inte.
Ni som dragit pluggen på dessa, vilken storlek munstycke ändra ni till? elr de är olika beroende på slitage och sånt?
Postat: 30 juni 2011, 18:33
av Speedy1FTW
ServerError skrev:72,5 munstycke, kan man ha halvor hmmm.... visste jag inte.
Ni som dragit pluggen på dessa, vilken storlek munstycke ändra ni till? elr de är olika beroende på slitage och sånt?
Min kompis (Hebbex) gjorde de och vi bytte upp till storlek 82 eller 85, då gick den bra! fast då hade vi kvar luftburken, utan den måste man ha ca 90

Postat: 30 juni 2011, 23:12
av ServerError
Speedy1FTW skrev:ServerError skrev:72,5 munstycke, kan man ha halvor hmmm.... visste jag inte.
Ni som dragit pluggen på dessa, vilken storlek munstycke ändra ni till? elr de är olika beroende på slitage och sånt?
Min kompis (Hebbex) gjorde de och vi bytte upp till storlek 82 eller 85, då gick den bra! fast då hade vi kvar luftburken, utan den måste man ha ca 90

ska också ha de så tack

Postat: 30 juni 2011, 23:14
av difaren
ServerError skrev:Speedy1FTW skrev:ServerError skrev:72,5 munstycke, kan man ha halvor hmmm.... visste jag inte.
Ni som dragit pluggen på dessa, vilken storlek munstycke ändra ni till? elr de är olika beroende på slitage och sånt?
Min kompis (Hebbex) gjorde de och vi bytte upp till storlek 82 eller 85, då gick den bra! fast då hade vi kvar luftburken, utan den måste man ha ca 90

ska också ha de så tack

jag har dragen plugg, med strumpa
vet inte vad de är för munstycke i men stiftet är gyllenebrunt

Postat: 30 juni 2011, 23:58
av difaren
gåre att montera kick utan större problem på cpi sm 07? har en kompis som har fiddykick, går de att montera?
Postat: 1 juli 2011, 01:16
av ServerError
difaren skrev:gåre att montera kick utan större problem på cpi sm 07? har en kompis som har fiddykick, går de att montera?
+1
men tror man behöver drev
Postat: 1 juli 2011, 14:05
av difaren
en kickaxel?
Postat: 1 juli 2011, 19:32
av ServerError
difaren skrev:en kickaxel?
ja men man måste ju ha kick drev också om de inte redan sitter i.
Om du lyckas få på kick så säg till mig för jag ska också ha

Postat: 2 juli 2011, 07:43
av difaren
tror inte jag fixar de, kostar skjortan när man ändå lika gärna kan springa igång den hur lätt som helst
lagade elstarten dag

Postat: 25 juli 2011, 09:17
av Kallenilsson94
Är det lika förgasare på 07:orna som 08:orna?
Postat: 25 juli 2011, 13:48
av ServerError
Kallenilsson94 skrev:Är det lika förgasare på 07:orna som 08:orna?
skulle tro det :/ jävligt stora förgasare på CPI har jag hört
Postat: 18 augusti 2011, 09:02
av Lundeee
Tjena!
har en cpi sm 08..
min elstart bara "snurrar" utan att tända..
vad kan vara felet?
Postat: 18 augusti 2011, 21:23
av ServerError
Lundeee skrev:Tjena!
har en cpi sm 08..
min elstart bara "snurrar" utan att tända..
vad kan vara felet?
Hur många gånger har du testat? min gör också så ibland men jag brukar rulla den fram lite och sen testa igen och efter 3-4 ggr så startar den. När börja den göra så?
Postat: 18 augusti 2011, 21:34
av Lundeee
ServerError skrev:Lundeee skrev:Tjena!
har en cpi sm 08..
min elstart bara "snurrar" utan att tända..
vad kan vara felet?
Hur många gånger har du testat? min gör också så ibland men jag brukar rulla den fram lite och sen testa igen och efter 3-4 ggr så startar den. När börja den göra så?
Hmm, ja, köpte den så. men förmodligen så hände det när han bytte bakljuset..
Lite ny på sånt här..
tror ni att ett dos salidos rör hade varit något på cpi:n eller finns det några andra rör som kan rekomenderas?
Postat: 18 augusti 2011, 22:45
av ServerError
Lundeee skrev:ServerError skrev:Lundeee skrev:Tjena!
har en cpi sm 08..
min elstart bara "snurrar" utan att tända..
vad kan vara felet?
Hur många gånger har du testat? min gör också så ibland men jag brukar rulla den fram lite och sen testa igen och efter 3-4 ggr så startar den. När börja den göra så?
Hmm, ja, köpte den så. men förmodligen så hände det när han bytte bakljuset..
Lite ny på sånt här..
tror ni att ett dos salidos rör hade varit något på cpi:n eller finns det några andra rör som kan rekomenderas?
Finns inget rör som direkt "passar" CPI bättre att bara plugga ur original. men jag förstår inte det med bakljuset :S
Postat: 18 augusti 2011, 23:04
av Lundeee
ServerError skrev:Lundeee skrev:ServerError skrev:Hur många gånger har du testat? min gör också så ibland men jag brukar rulla den fram lite och sen testa igen och efter 3-4 ggr så startar den. När börja den göra så?
Hmm, ja, köpte den så. men förmodligen så hände det när han bytte bakljuset..
Lite ny på sånt här..
tror ni att ett dos salidos rör hade varit något på cpi:n eller finns det några andra rör som kan rekomenderas?
Finns inget rör som direkt "passar" CPI bättre att bara plugga ur original. men jag förstår inte det med bakljuset :S
Okej, behöver jag byta upp i munstycke om jag pluggar ur orginal röret?
Postat: 19 augusti 2011, 00:05
av ServerError
Lundeee skrev:ServerError skrev:Lundeee skrev:
Hmm, ja, köpte den så. men förmodligen så hände det när han bytte bakljuset..
Lite ny på sånt här..
tror ni att ett dos salidos rör hade varit något på cpi:n eller finns det några andra rör som kan rekomenderas?
Finns inget rör som direkt "passar" CPI bättre att bara plugga ur original. men jag förstår inte det med bakljuset :S
Okej, behöver jag byta upp i munstycke om jag pluggar ur orginal röret?
Det är säkrast att göra de då den få mer luft vill de gärna ha mer bensin för att både hindra cylindern från att skära och du får också bättre effekt

Hoppas de hjälpte XD
Postat: 1 september 2011, 14:27
av The vibe
Tror ni att ett Yamaha dt rör skulle passa på utan att man behöver börja modda röret? För jag skall beställa nytt rör.