Tjenna! skulle fixa förgasar inställningar idag, så höll jag på och skruva lite så när jag skruva på tomgångsskruven för att få bra tomgång så la bara moppen av:/ skulle kicka igen men den vill inte starta och den låter konstigt när man kickar.
Den får bensin och gnista.
setup
STAGE6 PRO REPLICA / Rör
Mikuni 26 mm huvudmunstycke 95 / förgasare
STYLEPRO (GJUTJÄRN 70CC
Doppler - Insug Anslutningsdiameter: 24 mm
Andra kopplingsfjädrar och tryckfjäder
Har du kollat så att stiftet är schysst ? så att stiftet inte är alldeles blött eller helt vitt kolla det så ska det nog fungera:) finns en guide om hur du får igång din moped oxå
freidow skrev:Har du kollat så att stiftet är schysst ? så att stiftet inte är alldeles blött eller helt vitt kolla det så ska det nog fungera:) finns en guide om hur du får igång din moped oxå
hilto skrev:
okejokej men om den inte startar då? vad ska man göra då?
Testa skruva lite olika på förgasaren så ska du se att du får igång den:)
okejokej ska testa det i morrgon:D
den startade idag:) det va packningen mellan cylindern och topplocket som hade gått sönder. men den går inte så bra:/ tror att de är något med förgasarn. har testat med mindre munstycke, de kanske ska vara störe munstycke i. vet du det?
blir nog jävligt svårt att få det bra om du bara kör med den setupen och den förgasaren som är till nästan hyper trimmade motorer är inte så jätte bra på de men det är vad jag tror:)
freidow skrev:blir nog jävligt svårt att få det bra om du bara kör med den setupen och den förgasaren som är till nästan hyper trimmade motorer är inte så jätte bra på de men det är vad jag tror:)
Okej vilken storlek tror du jag ska ha då? 19 mm? äre bra?
freidow skrev:blir nog jävligt svårt att få det bra om du bara kör med den setupen och den förgasaren som är till nästan hyper trimmade motorer är inte så jätte bra på de men det är vad jag tror:)
19 funkar finfint
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
blås ur luftfiltret med tryck luft
ditt luft filter kanske e täpt och moste köpas nytt:S
okej men jag har fått i gång moppen men nu går han inte så bra:/ det år någ lite förgasar instälningar som behhövvs och munstycken:D
testa och ta av luftfiltret/luft burken och sedan kolla och om den går bättre med det så om du har ett luft filter så släng i det i bensin i 10m kanske och sedan blåsa bort det så skall det vara rent men kolla och köra utan ngt och testa om det går bättre då...
men det låter ju som om du har skruvat tomgångs skruven lr luft skruven för långt in för du sa att den gick bra men sedan bara den dog när du skruva på förgasaren ??
19 funkar finfint
det går fin fint med den stora förgasaren bara man hittar rätt munstycke så min kompis hade 28mm på en 70 cc och den går hur rent som hellst, fast den börjar bli lite sleten i motorn
hilto skrev:
19 funkar finfint
det går fin fint med den stora förgasaren bara man hittar rätt munstycke så min kompis hade 28mm på en 70 cc och den går hur rent som hellst, fast den börjar bli lite sleten i motorn
robin1337 skrev:
blås ur luftfiltret med tryck luft
ditt luft filter kanske e täpt och moste köpas nytt:S
okej men jag har fått i gång moppen men nu går han inte så bra:/ det år någ lite förgasar instälningar som behhövvs och munstycken:D
testa och ta av luftfiltret/luft burken och sedan kolla och om den går bättre med det så om du har ett luft filter så släng i det i bensin i 10m kanske och sedan blåsa bort det så skall det vara rent men kolla och köra utan ngt och testa om det går bättre då...
men det låter ju som om du har skruvat tomgångs skruven lr luft skruven för långt in för du sa att den gick bra men sedan bara den dog när du skruva på
förgasaren ??