Här kommer en liten teaser på vad som komma skall under 2008 från Derbi. Deras DRD pro SM har fått ett litet lyft i designen, nästa år går den i vit. Personligen önskar jag att jag var 15 igen. Snyggare moped får man leta efter.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Här nedan följer lite specifikationer på mopedmodellen:
Motor: Encylindrig 2-taktsmotor
Cylinderborrning: 39,86
vevpartiets slaglängd: 40mm
Cylinderkapacitet: 49,9cc
Förgasare: 17,5mm
Kylning: LC
Startmetod: Elstart
Bränsle: Bensin
Smörjsystem: Oljepump
Ström: CDI
kraftöverföring: kedja samt drev
Växellåda: 6 växlar
koppling: består av flertal lameller samt kopplingsplattor
Framgaffel: 40mm. Upside down fork. 250mm. Fjädringsväg
Bakdämp: enkelstötdämpare med separat gastank. 250mm fjädringsväg
Skivbromsar
Frambroms: skiva 300mm
Bakbroms: skiva 200mm
Däck: Fram: 100/80x17” Bak: 130/70x17”
Batteri: 12V
Längd: 2005mm
Maxhöjd: 1120mm
Bredd: 808mm
Måttet mellan hjulen: 1390mm
Tank: 6,5L (1,3L reserv)
Oljetank: 1,2L (0,26L reserv)
Vikt: 96 kg
Sitthöjd: 850mm
/Redaktionen