sätter foten mot avgas röret så du stryper den;) om det inte läcket tjuv luft från avgasröret då går det ite men anars;)ek-k skrev:och hur gör man för att stänga av den ?Daanne skrev:Om du följer sladden från tändnings låset så hittar du en vit sak kallad ( sockerbit) ryck loss den och kicka igång
lägg i en hög växel bromsa släpp upp kopplingenrobin1337 skrev:sätter foten mot avgas röret så du stryper den;) om det inte läcket tjuv luft från avgasröret då går det ite men anars;)ek-k skrev:och hur gör man för att stänga av den ?Daanne skrev:Om du följer sladden från tändnings låset så hittar du en vit sak kallad ( sockerbit) ryck loss den och kicka igång
Lånar tråden lite ; D , det du skrev att man kunde dränka moppen , är det det som händer på min moppe , då den stått i rätt mycke lutning på sidostödet så rinner det bensin ur förgasaren och moppen blir sur, är det samma sak som du beskrev ovan? : Okallepalle skrev:då du har autochoke så är det lättaste att täppa för utblåset från ljuddämpare. om den inte dör då så är ditt avgasrör inte tätt.
det kan funka att dränka den tills den stannar ochså genom att luta mopeden kraftigt mot ena sidan. men luta mott rätt sida, för annars kommer förgasaren att flöda över.
på vissa kommer man åt utan att ta bort kåpor, men inte på alla. följ bara kablarna från tändningslåset, inga problem alls att hitta denmrooz skrev:Har också tappat bort mina nycklar! Kommer man åt sockerbiten utan att ta bort kåpor? Och hur bär man sig åt för att hitta den isf?
beror på viken moppe, men tänk du ska åt baksidan på den grejen du stopar nyckeln i (tåndningslåset) sen så finns det massa sladar som går från denna metal lkumt, tills slut en sockerbit (ser ut som det) den drar du isär ..men det e olika fårn moppe till moppe, vissa funkar det inte på, ibland måste man fixa med sladarna också och dom nya aprilia sr50 har ju lösen ord också, fatta så virri man blev när en kompis snodde en sån å jag tänkte hjälpa han tjuvkoppla..."Insert Password" WTF!?mrooz skrev:Har också tappat bort mina nycklar! Kommer man åt sockerbiten utan att ta bort kåpor? Och hur bär man sig åt för att hitta den isf?
sätt lås på den? abus lås is the shitaerox-sami skrev:haha här får man ju hjälp om man vill sno en moppe
inte bra man vill ju inte att den blir snodd av någon skitunge