Piaggio.. Jag har en blå polini variator fjäder. Ska ge 25kg..
Det går inte att köra med min 70cc lågvarvig stål Polini (silent but deadly soooon) cylinder om jag inte har upp mot 6-7g i vikter.
Trassligt att skaffa tryckluft och byta fjäder.
En moppepojke sa till mig att ju tyngre fjäder desto tyngre vikter får man ha i andra änden. Har en multivar, deltaclutch trim för runt 10.000
Kan förstå logiken men jag har ingen botten, ingen midrange och ingen topp. Riktigt riktigt långt på en raksträcka och jag kommer upp i 77 på en raka.
Den är byggd med blackbox (för att vara stealth) och jag har ett SITO rör som inte är superhett. Mest ute efter exxet mellan 20 och 50. Har inte det efter en klåpare med tryckluft bytte vikter.
Jag har en 25kg, en 21kg polini, sen har jag original som kom med malossi multivar som drar ?? kg + originalfjädern.
Jag blev frånåkt av en kille som som såg ut som fredrik strage med gaykostym och slips, och hade (okey hon var pytteliten) sin flickvän bakpå. Identisk hoj och jag om nån vet hur den låter avstrypt.
Killen som mekade senast sa att Polini stål
http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... OLINI.aspx (som gissningsvis sålts i 1.000.000 ex) var felportad och orsaken att min hoj går som en påsen nötter.
I övrigt har jag
http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... 2T+AC.aspx
mutivar, alla vikter, deltaclutch, motifiterad cylinder inluftsport samt shims för bättre acc. Märker ingen skillnad mot när jag strypte av den mer än att det sved som fan i plånboken.
Är det cylindern som är fel (jag vill hålla det lågvarvig diskret för jag kör inne i stan och är ute efter axx.) eller är det bara leffe hypermoppemekare som gjort fel med vikter och tryckluft och inbillat sig att portarna på en av Polinis mest sålda cylindrar är "FEL".
Jävligt stor skillnad mellan en hyperhoj och en du kan köra i tätbefolkat område utan att få en anmälan på dig eller bli av med lappen och åka för trimning på ca 10min.
0-70 1min 20sek åker man två toppar den 65.
Satt 76munstycke och den sotade. Bytter ner till 74, bytte nål och är nere på 66 nu. Mer gasrespons!! Nu börjar den kännas som när den var avstrypt (gratis)! Och sotar inte fullt så mycket. Gått i genom förgasaren, bytt choke rubbet. Hållit på sen i maj.
Är det att jag fått en idiot som inte vet vad han håller på med vad gäller vikter och variatorfjädrar eller har killen som faktiskt plockar ut 18hk (jag har kört den själv) 0-60 på 1.2sekund ur en 50cc i ett piaggioblock rätt om min polini cylinder.
Snälla hjälp för jag skjutsar barnen till skolan med moppen och de kommer för sent för det går så långsamt!