TSR @ EICMA 2012TSR kollar in företaget som marknadsför sig som Beta - the play bike! Något som verkar kunna stämma bra när man kollar närmare på deras utbud av 50-kubikare... ![]() ![]() Beta hade en snygg monter där de jobbat hårt för att få fram den rätta känslan som ska matcha deras nya modeller. Nya RR-modellerna ska ha förbättrad körkänsla, stabilitet och manöverbahet. Den helt nya designen ska enligt Beta ge 50-kubikarna känslan av en "stor" hoj.
Factory är top of the line-modellen av Betas Endurohojar. Den har en exklusivare och mer påkostad utrustning än standardmodellerna för att både kunna prestera på topp och klara de högre påfrestningarna. Enduro 50 Factory har bl.a svartanodiserade fälgar (21 tum fram och 18 bak), nya Metzlerdäcken Six Days och en USD-gaffel.
RR Motard Track är gatmodellen som motsvarar Enduro Factory, dvs en extrautrustad toppversion för de allra mest krävande åkarna, eller de som bara vill synas lite extra. Fälgar på 17 tum och 16mm-förgasre från Dellorto.
Arkmodellerna vänder sig till de som söker ett pålitligt, praktiskt och roligt fordon.
Den vattenkylda modellen har bl.a. skivbroms fram och bak, 13-tumshjul och delllortoförgasare på 12mm.
Beta visade även upp en tävlingsenduro på 50 cc. Modellen körs både i Italienska mästerskapen (under 23) och Europamästerskapen. /Redaktionen |