Robin Bergman 16 år från Borås har en av sveriges fetaste Beta RR, Läs mer om hans bygge här!
Till skillnad från andra mopeder som jag kollar igenom projekten så var de en ny känsla den här gången, det var inte längre någon moppe jag såg
det var en brutal supermotard tyckte jag, det var nästan så man fick kolla igen för att vara säker på att det inte var så.
En sjukt snygg beta rr med en brutal setup, kan det bli bättre? knappt. Jag tog mig tiden att intervjua Robin och här ser ni resultatet!
Hej Robin!, hur kom du på ideen till projektet?
-Hej! haha jadu det var när jag å farsan var påväg hem från en moppeträff förra året, så hade hojjen pajjat
och så pratade vi lite om vad vi kunde göra, så frågade han om en cylinder med mycket kubik. Så sa jag att Malossi team 80cc är hög kubik, å så sa han att jag skulle beställa den och
det blev mer ideer och värre saker.
Har du ångrat dig nångång att du började med projektet?
-nej det har jag absolut inte gjort!
vad har ditt mål med bygget vart?
-Jadu, det va att dra hyper scotrarna, och få bra tider!
har du stött på några större problem eller har allt gått bra?
-ja, jag har haft stora problem med att få plats med min förgasare, men det gick ju till slut! 
Det är en väldigt snygg beta du har, vad är stylingen?
-Asså? Tack! haha, ja det är stylade kåpor, ny framskärm, handskydd osv. Tanken från början va att det skulle bli så lik en KTM som möjligt
och jag gillar stuket jag fått på den. Mer utseende kommer det bli nästa år!
Vad har du för setup?
Malossi MHR Team 88,3cc 7T Tuned By DooD
Minarelli AM6 Motor Tuned By DooD
Barikit Racing 45mm vevparti
Malossi Eprom Ignition
Mikuni TM Flatside 32mm förgasare
Malossi Shortneck Insug
TopPerformance Vforce3 reeds
ProRace rör
Avstämt ABG Rör (kommer)
Polini lameller
Malossi Kopplingsfjädrar
NGK tändstift
12/50 drevning
Hur mycket har allt gått loss på?
-Aldeles förmycket!
Hur står sig din beta i 201m race mot andra?
-Jag tycker den har stått sig mycket fint, trots att det är mycket kvar innan den går som jag vill!
någon du vill tacka?
-Ja absolut! Mina föräldrar för ekonomi, samt meckhjälp av farsan! Fredrik Hugosson ABG. Alla polare som har orkat haha. Och självklart 2-takts legenden Erik Raner! R.I.P
till sist, vad önskar du dig just nu?
-En egen bromsbänk haha
jag tackar robin som tog sig tid att ställa upp på intervjun och önskar honom lycka till med betan och framtida projekt.
// Robin "ProTeam"