Vill du ha ett fräckt ljud när du drar om alla polare?
Eller vill du ha den där fräna looken?
Då ska du ta och skaffa dig ett Tufft sportfilter/Öppetluffilter från Twostroke. Med ett sport filter finns det både negativa och positiva saker.
Dom negativa kommer här:
*Drar mer bensin
*Låter mera
*Jobbigt att ställa in
*vissa sportfilter kan inte köras i regn
Dom positiva:
*Fränt ljud (kan låta lite högt beror på hur trimmad mopeden är)
*Ser snyggt ut
*Bättre acceleration
*ca 2kmh snabbare
När du monterar ett sport filter är det lika lätt att ta av förgasaren som att låta den sita, MEN du måste byta huvud munstycke när du byter till ett sportfilter/Öppetluftfilter så det är bättre att plocka av Förgasaren från motorn/insuget.
När du sätter i ett annat huvud munstycke så ska det nya vara ungefär 10storlekar större än original huvud munstycket. Blödrar den när du drar upp den på höga varv så är det bara till att byta ner sig i huvud munstycke (se till att ha 10storlekar större än originalet och ända ner till originalet när du gör det). När du har hittat rätt storlek på huvud munstycke är det bara att sätta på alla kåpor eller liknande du haft loss för att mecka med dit nya fräna sportfilter/öppnaluftfilter.
/Pelle Lindblad