Kymco super fever är en av dom vanligaste scootermopederna som finns i sverige och är en perfekt pendlarmoped. här kan du läsa lite om den.
Man ser väldigt ofta kymco på vägarna, ofta så sitter det en gubbe eller en tjej och kör den. man skulle kunna säga att den är en gubb moppe då det är mest dom man brukar se på dem. anledningen att det är så är väl att dom är ganska fula, mer anpassade för att köra orginal,
Men det är klart att de går att trimma dom då det finns en del trim men inte så mycket, men detta är inte den första scootern man börjar tänka på när de gäller stunting eftersom att dom är dels väldigt fula och finns ingen styling och dåligt med trim och helt enkelt inget som sitter på kymcon är specielt bra vid stunting, men det förekommer att folk kör bakhjul med dom ändå.
2003 slutade det att säljas 30 mopeder och började med eu45 men kymco säljer fortfarande nya 30 mopeder som knappt nån annan gör, inget känt märke som yamaha,honda osv.
Kymco är ett bra alternativ för dig som inte ska trimma då dom går faktigst bra orginal med bra acceleration och är billiga, lättkörda så detta är en mycket bra nybörjar moped.
![]() |
Många verkar ha något emot kymcon dels motor mässigt och utsende men det är bara snack, dock så ser dom faktigst gräsliga ut enligt mig men motor mässigt så funkar dom kanon, håller bra osv.
Enligt kymco:
Fever ZX är Sveriges mest sålda 50 cc scooter för 5:e året i rad. Mycket tack vare sin höga kvalitet och utrustningsnivå. Fever ZX har det mesta för att du ska trivas och finns i många färgalternativ. Motorn drar otroligt fint genom hela registret! Den svarar mycket fint på gas och drar direkt från botten ända upp på topp.
![]() |
Som vi ser så är denna moped bäst anpassad för att köras orginal till och från jobbet tex. men om man nu blir sugen på att stunta så klart att de går men som sagt så finns de ont om trimdelar och det finns ju också mycket andra moppar som är ett bättre alternativ som också är billigare i vissa fall. om du ska envisas att stunta med denna så är en "12" platta ett måste, vilket jag tycker ska sitta på alla stunt moppar. den har även en luft kyld motor som inte är de bästa vid trimning men om man kör orginal så är det absolut inget problem.
Fördelar med kymco:
- Billiga
- går bra orginal
- håller en bra kvalite
- finns nya 30 mopeder
Nackdelar:
- Har några brister i designen
- dåligt med trim och styling
Ja det finns som sagt inte så mycket att klaga på om den ska framföras orginal.
// jesper