Precis! Imorgon är de meet på Karlstads gamla flygfält. Dom har korv vagn och allt som behövs för att överleva, fast de enda man behöver är ju mopparna man ska kolla på. Läs mer på Twostrokerider!
-Tja Robert, nervös inför morgondagen?
Tjenare ! Nja, mest pirrigt faktiskt ! Kommer bli sjukt kul nu andra gången att köra träffen !
-Gött! Hur många hoppas du på kommer?
Jag hoppas på att vi får över 80-100 deltagande, ungefär dubbelt upp jämtemot förra året !
-Det kommer ju komma en tidning och skriva, vilken är de? och hur fick ni kontakt med dom?
Japp det stämmer ! Det är VF, Värmlands Folkblad som kommer och skriver och fotar lite. Jag tipsade dem och hörde om det var intressant att komma och skriva om ! Sen skulle kanske Tv4 Värmland komma, Dock oklart om dem kommer !
-Bra att media börjar få upp ögonen för oss moppe åkare med, ni har ju även finest ride, tror du ni får med några fina mopeder där?Absolut, Media är det bästa sättet att vända dåliga saker till bra. Som nu tex vid Mopedtuning och sprinting. Vi hoppas på att få många finest ride under dagen, det är fina bucklor att ta hem !
-Ni har ju ganska många sponsorer, och träffen ser väldigt lovade ut! Lycka till imorrn!
Tack själv ! Och våra sponsorer, SHRA Karlstad och vänner ska också ha ett stort tack !
INFO OM MORGON DAGEN!
Var: Karlstads gamla Flygplats
När?: 27 Juni
Kostnad: 150:- Deltagande i Stunt/Race/Utställning, 20:- Åskådare
Fråga: Hur gör vi med Polis/tillstånd?
Svar: Tillstånd är ordnat och allt är legalt.
Fråga: Blir Det Plats för Utställning/201meter/stunt ?
Svar: Ja, Denna gång blir det större för alla stuntare
Fråga: Kommer det finnas Julgran samt fotoceller för tidtagning(Startgren) ?
Svar: Ja, samma team som förra året kommer.
Besiktning:
Alla fordon som skall racea/stunta kommer att besiktigas vid anmälan.
Vid besiktningen kollar vi att det inte finns några säkerhetsbrister. Vi kollar framför allt:
* Hjullager och glapp i styrning/hjul/sving
* Minst en väl fungerande broms, den.(Stunt ska givetvis ha bak fungerande)
* Inga löst hängande wirear/ kablar
Hemmabyggda ramar är tillåtna så länge vi inte anser att de har stora säkerhetsbrister. Vi har rätten till att neka er att racea/stunta om fordonet inte uppfyller våra krav.
Klasser:
Race:
Cross/SM
Upp till 50cc
Upp till 75cc
Upp till 90cc
Scooter
Upp till 50cc
Upp till 75cc
Upp till 90cc
Veteran
Upp till 50cc
Upp till 75cc
Upp till 90cc
Finest ride:
Cross/sm
Scooter
Veteran
Schema
INSLÄPP FÖR TÄVLANDE SAMT BESIKTING 11.00 (BESIKTNING SLUTAR 12:15 KOM I TID)
INSLÄPP ÅSKÅDARE 12:00
RACEMÖTE 12:30 (VID STARTGRANEN !)
KVALREPOR STARTAR 13:00

Diskutera meetet här: https://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=13811
/Robert Persson