TSR logo - Twostrokeriders logotype i röd färg
Reklambanner för Gosnow.se
Artikel skriven: augusti 18, 2008

Installera karttank

Installera karttank

i den här guiden får ni reda på hur man installerar en karttank till sin scooter. 

Jag har sett att många funderar på att montera karttank, så jag tog mig tid att göra en guide,

De finns 2 olika sätt att göra de hela på men,

De du behöver:
En kart tank, Finns att köpa på www.radne.se i olika storlekar och former, jag har en 3L och en 5L båda får plats i mitt sadelfack
Bensinslang
Soppa pump(behövs bara i alternativ 1)
Nippel(behövs bara i alternativ 2)
Lim, av lämplig variant den måste tåla bensin(Behövs bara i alternativ 2)

Alternativ 1 (med soppa pump)


(3 Liters tank monterad på bild)

Vakum, kan man sätta på förgasarens oljenippel OM man blandar olja direkt i tanken, annars kan man ha vakum slangen på insuget om den har en nippel.

Alternativ 2(utan soppa pump)

Nu blir de lite jobbigare, Och gör du så här måste tanken sitta monterad högre upp än förgasaren, annars kommer de inte funka.

Nu får du skaffa dig en lämplig nippel i rätt diameter för din bensin slang, oftast 6-8mm
Såhär kan dom se ut. https://www.dentalparts.nl/images%20dental/DCI0188.gif

Sen borrar du hål i botten på tanken och limmar fast nippeln i hålet, Sen kopplar du sähär

Skriven av "Joe" @ moppenet  https://forum.moppenet.com/showthread.php?t=93263

// Robin "ProTeam" 

ANNONS
Elcykeltrim.se Reklam
ANNONS
Twostroke reklam
ANNONS
ANNONS
iGripdubb.se Reklam