Här du tröttnat på att inte kunna göra stoppies?. Här kommer det då en guide om hur du byter dina bromsbelägg.
Verktyg du behöver är: en ringnyckel (13 i mitt fall), det kan också vara bra att ha en polygrip om du inte har tagit loss dom på ett tag.
Det första man börjar med är att skruva bort dom två skruvarna som själva bromsoket sitter fast med i gaffelbenet.(se bild)
Sen så drar du bort oket från bromsskivan. Efter det så tar du loss dom två fästena som bromsklossarna sitter fast med. Dom pressar du ihop och sedan drar du dom bara rakt ut.
Nu ligger bromsbelägen lösa, så du plockar bort dom och lägger i dom nya som dom gamla låg.
Sedan är det bara att sätta i fästena i hålen. (igenom bromsbeläggen)
Sen fäster du fast oken precis som dom satt innan du tog loss dom.
Så nu är det bara slita in dom några mil, sen så klarar du kanske stoppies om du övar och vågar.
När maximannen gör stoppie
/Maximannen & Xerove