Varator viva city

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
karlssonpower
Elmoped

Varator viva city

Inlägg av karlssonpower »

Hejsan, blir det bättre effekt om man köper en " trimmvariator" lr om man bara drar v-plattan? ;) (viva city 03 30 moppe (: )
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

klart det blir mer effekt på båda alternativen men vet inte hur mkt ^^ det är ju billigare att dra v-brickan :P och du tjänar väl ett dussin km/h om du drar v-brickan och byter till lättare vikter ^^
karlssonpower
Elmoped

Inlägg av karlssonpower »

Derbi_senda93 skrev:klart det blir mer effekt på båda alternativen men vet inte hur mkt ^^ det är ju billigare att dra v-brickan :P och du tjänar väl ett dussin km/h om du drar v-brickan och byter till lättare vikter ^^
ok men om man byter till lättare vikter axxar den ju bara bättre och går inte lika fort? rätta mig om jag har fel :DxD
koffepro
Svårstartad skrothög

Inlägg av koffepro »

karlssonpower skrev:
Derbi_senda93 skrev:klart det blir mer effekt på båda alternativen men vet inte hur mkt ^^ det är ju billigare att dra v-brickan :P och du tjänar väl ett dussin km/h om du drar v-brickan och byter till lättare vikter ^^
ok men om man byter till lättare vikter axxar den ju bara bättre och går inte lika fort? rätta mig om jag har fel :DxD
nej du måste bytta till "rätt" vikter och munstycke ska även bytas vid variator trimning men tror du ska byta vikter till runt 4-5 inte säker där ... men testa variator tråden
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

karlssonpower skrev:
nej fel :P det ger båda bättre axx och topp.. jag hade ju tagit bort variatorbrickan och köpt runt 4.5 grams vikter..
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

har du för lätta vikter så accar den bra i början men går skit på högre hastigheter.
har du för tunga vikter så accar den dåligt i början å går bra på höga hastigheter.
har du rätt vikter så går den bra över hela registret.

kolla in holmas guide för att ställa in förgasare och vikter.

EDIT: http://www.twostrokerider.se/artiklar/1071
Låst