klart det blir mer effekt på båda alternativen men vet inte hur mkt ^^ det är ju billigare att dra v-brickan och du tjänar väl ett dussin km/h om du drar v-brickan och byter till lättare vikter ^^
Derbi_senda93 skrev:klart det blir mer effekt på båda alternativen men vet inte hur mkt ^^ det är ju billigare att dra v-brickan och du tjänar väl ett dussin km/h om du drar v-brickan och byter till lättare vikter ^^
ok men om man byter till lättare vikter axxar den ju bara bättre och går inte lika fort? rätta mig om jag har fel :DxD
Derbi_senda93 skrev:klart det blir mer effekt på båda alternativen men vet inte hur mkt ^^ det är ju billigare att dra v-brickan och du tjänar väl ett dussin km/h om du drar v-brickan och byter till lättare vikter ^^
ok men om man byter till lättare vikter axxar den ju bara bättre och går inte lika fort? rätta mig om jag har fel :DxD
nej du måste bytta till "rätt" vikter och munstycke ska även bytas vid variator trimning men tror du ska byta vikter till runt 4-5 inte säker där ... men testa variator tråden
nej fel det ger båda bättre axx och topp.. jag hade ju tagit bort variatorbrickan och köpt runt 4.5 grams vikter..
har du för lätta vikter så accar den bra i början men går skit på högre hastigheter.
har du för tunga vikter så accar den dåligt i början å går bra på höga hastigheter.
har du rätt vikter så går den bra över hela registret.
kolla in holmas guide för att ställa in förgasare och vikter.