klart man ska ha effektrör om man vill köra fort men om de e underliggande eller överliggande spelar ingen roll. vilket rör som går bäst kan man inte bara säga sådär, de beror ju på vilken cylinder man har. har du orginalcyllen så funkar nog sp bäst. men även Hebo och tk är prisvärda rör.
ojj såg nu att du var trådskaparen och förmodligen frågade du om vad jag har för moped då? en Rieju rrx sport. och jag har inte provat men kompisar har provat. och jag har provat köra utan ljuddämpare också. ger ingen märkbar effektskillnad iaf. du får ut helt klart mest effekt med ett trimsystem.
BTW som dom andra har sagt, så e detta en fet felpost.
spelar ingen roll, och de ger visst motstånd men inte lika mycket. sen har ja testat en trimljudämpare från luhao och jamarcol från en mt. och de var inte heller ngn skillnad. köp effekrör.
de blir ingen märkbar skillnad har jag ju sagt. varför posta här å fråga vilket effektrör som e bäst till en drac, å sen börjar du dilla om att orginalkröken med en mk dämpare e bäst, sen säger du att du redan har ett effektrör å att jag ska köpa ett? å dessutom en felpost. skärp dig nu.
kan man använda en mk-ljuddämpare till en Derbi Senda med originalrör och sugrörskrök? kommer det passa ens? om det gör det, kommer det ge någon effekt?
för det första gör en egen tråd eftersom denna e felpost. för de andra vet jag inte vad måtten på derbis rör e orginal.
för de tredje, du märker INGEN effekt. bara att de kommer låta mkt mer.
kallepalle skrev:för det första gör en egen tråd eftersom denna e felpost. för de andra vet jag inte vad måtten på derbis rör e orginal.
för de tredje, du märker INGEN effekt. bara att de kommer låta mkt mer.
altså själv klart ger ett sp mer än orginal med mk dämpare men som sagt dämparen ger mer en 1% skillnad . har själv körd med min dt50r med 4 olika dämpare 1: cross dämpare suzuki rm 80 ca 88 talet och då gick den dåligt som fan elr den var rapp men orkade bara till 4an
2: trim dämapare till dt vet inte märke samma som förra men gick ända till 5an
3: och tk dämpare gick ända upp på 6an men lite taskigt
4: hemma bygd slutburk förra ägaren byggde går helt klart bäst och den är avstämd sa han och det tror för ingen annnan dämpare kan mäta sig med den här...!