Förgasare - Bensinkran

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Förgasare - Bensinkran

Inlägg av derbi_senda93 »

Tjena :D

joo det e så att jag ska ta av min förgasare för det är troligtvis en massa skit i den så jag ska rengöra den och jag undrar då, om man tar bort bensinslangarna från förgasaren först, kommer det läcka/droppa bensin då från slangarna? Sen min andra fråga är ifall om jag tar av bensinslangarna från bensinpumpen först kommer det läcka/droppa då från bensinkranen alltså? kan man stänga av bensinkranen? isåfall hur? :D

tack för svar i förhand :wink:

//Mvh Jonthe
derbi_senda00
Extra Varnad

Inlägg av derbi_senda00 »

ska inte rinna hur du en gör då det är vakumstyrt, annars ifalld et inte fungerar som det ska är det bara att sätta in en skruv eller nått i slangen så att det rinner. (antog att du kör Senda)..
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

har du ingen bensinkran ? :P

Öppen/stängd/ eserv?
Nyxorzz
Användarens profilbild
jake
Elmoped

Re: Förgasare - Bensinkran

Inlägg av jake »

Derbi_senda93 skrev:Tjena :D

joo det e så att jag ska ta av min förgasare för det är troligtvis en massa skit i den så jag ska rengöra den och jag undrar då, om man tar bort bensinslangarna från förgasaren först, kommer det läcka/droppa bensin då från slangarna? Sen min andra fråga är ifall om jag tar av bensinslangarna från bensinpumpen först kommer det läcka/droppa då från bensinkranen alltså? kan man stänga av bensinkranen? isåfall hur? :D

tack för svar i förhand :wink:

//Mvh Jonthe

lossas bara att du är gud och använd dina gudomliga krafter för att göra så bensinen inte rinnet ut. det hadde jag gjort 8)
säg inget till nån det är jag som är batman!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

nu ska vi vara seriösa... har du ingen bensinkran? borde sitta itt mellan förgasaren och bensintanken. har du inge kran så har du vacumstyrt och då ere bara plocka loss det. det enda som kommer droppa ur är det som redan ligger i slangarna.
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Derbi_senda00 skrev:ska inte rinna hur du en gör då det är vakumstyrt, annars ifalld et inte fungerar som det ska är det bara att sätta in en skruv eller nått i slangen så att det rinner. (antog att du kör Senda)..
kollade på en guide och jag har samma som denna och denna är "vakuumstyrd" stod det.

Bild
ReijuMrx skrev:har du ingen bensinkran ? :P
Öppen/stängd/reserv?
nepp. tror inte det :P

Derbi_Senda00 skrev:ska inte rinna hur du en gör då det är vakumstyrt, annars ifalld et inte fungerar som det ska är det bara att sätta in en skruv eller nått i slangen så att det rinner. (antog att du kör Senda)

jag kör Senda ja. okej jag ska ifall prova idag så får vi se.. :P
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

hur man stänger av bensinkranen: du bara skruva innåt :?
Jag har iaf en sådan bensinkran på min Derbi, när man inte kör skruvar man bara in den sen när man ska köra skruvar man bara ut den ! :P
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:hur man stänger av bensinkranen: du bara skruva innåt :?
Jag har iaf en sådan bensinkran på min Derbi, när man inte kör skruvar man bara in den sen när man ska köra skruvar man bara ut den ! :P
skruva in vad? :P är det som en skruv man skruvar på eller? så du skruvar in den efter varje gång du kört och ut den när du ska köra igen? ^^
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:
skruva in vad? :P är det som en skruv man skruvar på eller? så du skruvar in den efter varje gång du kört och ut den när du ska köra igen? ^^
men asså det är en stor skruv som sitter vid tanken, man ska skruva ut den när man kör och skruva in den när man inte kör, dock är det inte alla Derbi som har en sån :wink: men kolla under tanken, den ska sitta där om du har en.
Användarens profilbild
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av DraceN^ »

Såklart att det droppar :wink: :D
Rieju DRAC TILL SALU! PM MIG OR MSN JOHAN.25@LIVE.SE

kolla in mina projekt :) och skriv en kommentar
Rieju Drac
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=9296
Kawasaki kx125
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=11544
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:
men asså det är en stor skruv som sitter vid tanken, man ska skruva ut den när man kör och skruva in den när man inte kör, dock är det inte alla Derbi som har en sån :wink: men kolla under tanken, den ska sitta där om du har en.
okej men asså jag tror inte jag har en.. tyvärr :/
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev: skruva in vad? :P är det som en skruv man skruvar på eller? så du skruvar in den efter varje gång du kört och ut den när du ska köra igen? ^^
okej, synd :roll:

kan du inte bara köra slut på bensinen som finns i tanken, för då kommer det inte droppa så mycket iaf :wink:
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

DerbiSM skrev:
Derbi_senda93 skrev:
DerbiSM skrev: men asså det är en stor skruv som sitter vid tanken, man ska skruva ut den när man kör och skruva in den när man inte kör, dock är det inte alla Derbi som har en sån :wink: men kolla under tanken, den ska sitta där om du har en.
okej, synd :roll:

kan du inte bara köra slut på bensinen som finns i tanken, för då kommer det inte droppa så mycket iaf :wink:
visst kan man köra slut den men det är lite onödigt tycker jag :P tankade fullt i söndags ^^
Låst