Var och körde idag.
Märkte inga fel på moppen så som misständningar .
Men direkt farbror blå körde imot mig stanna motorn bara =/
Och nu får ja inte igång den. Testa de att jorda tändstifte och kicka.
Kom inge ström då och tändstiftet är about 3veckor använt ?
Kan de vara tändstiftet de är fel på lr är de nått annat?
För på senaste tiden har jag fått byta tändstift rätt ofta har
BRS9E om ja kmr ihåg rätt
Tacksam för svar:)
MVH//Gl3nn
Br9es heter stiftet vad har du för setup så kan jag se om det är lagom asså det stiftet ska vara på en effektrörs moppe upp till 70cc sport så har du org moppe så är de felet
hm vad har du för moppe? känns inte som att du har fel tändstift om det var Br9es som var org och du endast kör urpluggat.
Kolla så att tändkablen sitter fast ordentligt i cdi boxen och i tändhatten och du kan även med hjälp av en voltmeter (tror jag de heter) se vart felet är om det kommer gnista från tändningen till cdin men inte vidare från cdin till tändstiftet genom tändkabeln. Hur du testar detta finns det en guide om antingen här eller på moppenet vet inte riktigt vart men kommer ihåg att jag läste det.
Joz skrev:hm vad har du för moppe? känns inte som att du har fel tändstift om det var Br9es som var org och du endast kör urpluggat.
Kolla så att tändkablen sitter fast ordentligt i cdi boxen och i tändhatten och du kan även med hjälp av en voltmeter (tror jag de heter) se vart felet är om det kommer gnista från tändningen till cdin men inte vidare från cdin till tändstiftet genom tändkabeln. Hur du testar detta finns det en guide om antingen här eller på moppenet vet inte riktigt vart men kommer ihåg att jag läste det.
En Rieju mrx 04. ne fel tändstift är de inte. Måste söka upp guiden och sen kolla:)