Okej , så du menar först att det inte är någon SKILDNAD "stavas skillnad"haselhoff skrev:De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.
Nogrannare i talen.
Sory att de blev en knut på sig själv i texsterna.drayper skrev:Okej , så du menar först att det inte är någon SKILDNAD "stavas skillnad"haselhoff skrev:De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.
Nogrannare i talen.
Och sen säger du att det är nogranare "stavas noggranare" . Bestäm dig hur du vill ha det? ps "stavas sysslat ;P be cool stay in school =)
haselhoff skrev:De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.
Nogrannare i talen.
Seriöst som seriöst vill man vara seriös ska man få tag på borr i storlekar om 0.02mm steg, blir nogrannare men har letat men utan något vidare resultatHenry skrev:haselhoff skrev:De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.
Nogrannare i talen.
Och det känns ju jävligt seriöst att fila munstycke på en hyper maskin...
Självklart ligger ju felet i att du lirar 19mm på en hyper...
Köp en 24-28mm förgasare!
Varför är det fel att köra på 19 mm förgasare?Henry skrev:haselhoff skrev:De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.
Nogrannare i talen.
Och det känns ju jävligt seriöst att fila munstycke på en hyper maskin...
Självklart ligger ju felet i att du lirar 19mm på en hyper...
Köp en 24-28mm förgasare!
Ja de e nace o lira org på hyperHenry skrev:DaanDaan skrev:jag vet att den fick för litte bensin, men man kan inte ändra orginal tänningen, tror ja i allafal
Najs å lira org tändning på hyper...
Klaga inte på någon annans stavning på ett forum, speciellt inte när du stavar fel själv. Vissa personer tar illa vid sig, och kan inte rå för sig att man har tex dyselexi. Har detta själv med, så vet hur jobbigt det kan vara...drayper skrev:Okej , så du menar först att det inte är någon SKILDNAD "stavas skillnad"haselhoff skrev:De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.
Nogrannare i talen.
Och sen säger du att det är nogranare "stavas noggranare" . Bestäm dig hur du vill ha det? ps "stavas sysslat ;P be cool stay in school =)
haselhoff skrev:Ja de e nace o lira org på hyperHenry skrev:DaanDaan skrev:jag vet att den fick för litte bensin, men man kan inte ändra orginal tänningen, tror ja i allafal
Najs å lira org tändning på hyper...
Själv använder jag en så länge org tändning på Polini EVO 2 men ska bytta tändning men jag har ju 30mm+ förgasare med just nu 142 munstycke, mot hans 19mmare, har även slippat på tändplattan så jag kan vrida tändningen för/efter tändning upp till 20grader.
Ända jag har märkt en e att org tändningen inte orkar leverera tillräkligt med ström ibland typp som den hinner inte med i varvet från botten till fullt men fungerar bra när man drar sakta från botten till fullt![]()
Men de e ju skildnad på minarelli o piaggio et2
Sen undrar jag på de där med varför kräver reglimentet max 19mm på en ban racer scooter ? man lär ju tappa en del effekt mot en 24-28mm.