hyper race vespa

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
DaanDaan
Elmoped

hyper race vespa

Inlägg av DaanDaan »

ja, jag har en piaggio et2 vespa, som ja gjorde till hyper race

de enda problemet var att den brännde hål i kolven, och då e ju problemet munstycket, så ja undrar om nån vet var ja kan hita ett 5mm munstycke som är större än 150?

jag vill inte borra upp ett, för ja har gört att de ska vara konade eller nåt, ja e inte säker på de blir bra
allt går att lösa med lite mildt våld
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.

Nogrannare i talen.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
drayper
Svårstartad skrothög

Inlägg av drayper »

haselhoff skrev:De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.

Nogrannare i talen.
Okej , så du menar först att det inte är någon SKILDNAD "stavas skillnad"
Och sen säger du att det är nogranare "stavas noggranare" . Bestäm dig hur du vill ha det? ps "stavas sysslat ;P be cool stay in school =)
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

Det hittar du i din närmaste moped handlare i think, Eller startuning.se har ju också.. vad har du för fögasare ? =)
Användarens profilbild
DaanDaan
Elmoped

Inlägg av DaanDaan »

en delorto 19 black edition, och star tuning har bara 120munstycke :(
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

drayper skrev:
haselhoff skrev:De blir utmärkt o borra upp, har syslat med att fila upp munstycken i ca 8år o märks ingen skildnad på ett köpe o ett hemma borrat men de e nogranare de man köper en hemma borrat.

Nogrannare i talen.
Och sen säger du att det är nogranare "stavas noggranare" . Bestäm dig hur du vill ha det? ps "stavas sysslat ;P be cool stay in school =)
Sory att de blev en knut på sig själv i texsterna.

Jag stavar som de låter, inte som de stavas, fasten jag snart e 24år så har jag forfarande dyslexsi o får no leva med de tuvär hela livet.

måste vara be cool stay in school, ironi i den texsten för jag blev både slagen o mobbad i skolan i 5år.

Jag får rätta mig själv i texsten blev som sakt en knut.

Köper du ett munstycke så räknar man med noggranheten att siffrona stämmer o de förenklar de hela.

Ett hemma borrat munstycke fungerar helt utmärkt men noggranheten e på en annan nivå när man själv ska vara noggran hur stort munstycket blir.

Jag brukar använda svetsrensare o Digitalt skjutmått som hjälp på traven för att få fram rätt storlekar från 0.01- max vad munstycket klarar av så jag får stegerna 1storlek upp i taget om jag vill, mäter först med skjutmåttet på en svetsrensare, väljer rätt svetsrensare för uppnått storlek.

Monterar munstycket i en pelarborrmaskin o trycker i svetsrensaren i muntyckshålet tills jag får den å gå igenom munstycket.

litet pill jobb så man inte tar för stort.

Noggranhet e viktigt om de ska bli rätt :)

Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Nogrannare i talen.

Och det känns ju jävligt seriöst att fila munstycke på en hyper maskin...

Självklart ligger ju felet i att du lirar 19mm på en hyper...

Köp en 24-28mm förgasare!
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Henry skrev:

Nogrannare i talen.

Seriöst som seriöst vill man vara seriös ska man få tag på borr i storlekar om 0.02mm steg, blir nogrannare men har letat men utan något vidare resultat :(

Jo o de låter väldigt seriöst när han kör med 19mm på en hyper okså, hehehe så kunde inte låta bli med ett knas svar :wink:

Användarens profilbild
DaanDaan
Elmoped

Inlägg av DaanDaan »

i papprena ja fick till cylindern rekomendera dom 19 fögasare :wink:
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

DaanDaan skrev:i papprena ja fick till cylindern rekomendera dom 19 fögasare :wink:

Det är till bankörning eftersom man inte får ha större än 19mm där, vilket jag tvivlar på att du använder den till?

Vad är det för cylinder du har föresten?
Användarens profilbild
DaanDaan
Elmoped

Inlägg av DaanDaan »

en polini evolution
MR_MX
Elmoped

Inlägg av MR_MX »

Henry skrev:

Nogrannare i talen.

Varför är det fel att köra på 19 mm förgasare?

Din förbrännning måste ha varit jäkligt varm eftersom det brände hål i kolven.
Har du kollat så att motorn från rätt mängd bensin?
Bra inställd tändning?
Användarens profilbild
DaanDaan
Elmoped

Inlägg av DaanDaan »

jag vet att den fick för litte bensin, men man kan inte ändra orginal tänningen, tror ja i allafal
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

DaanDaan skrev:jag vet att den fick för litte bensin, men man kan inte ändra orginal tänningen, tror ja i allafal

Najs å lira org tändning på hyper...
Användarens profilbild
DaanDaan
Elmoped

Inlägg av DaanDaan »

nä, men de funka, den gick som in i helvete, tills den dog :)
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Henry skrev:
DaanDaan skrev:jag vet att den fick för litte bensin, men man kan inte ändra orginal tänningen, tror ja i allafal

Ja de e nace o lira org på hyper :)

Själv använder jag en så länge org tändning på Polini EVO 2 men ska bytta tändning men jag har ju 30mm+ förgasare med just nu 142 munstycke, mot hans 19mmare, har även slippat på tändplattan så jag kan vrida tändningen för/efter tändning upp till 20grader.

Ända jag har märkt en e att org tändningen inte orkar leverera tillräkligt med ström ibland typp som den hinner inte med i varvet från botten till fullt men fungerar bra när man drar sakta från botten till fullt :)

Men de e ju skildnad på minarelli o piaggio et2

Sen undrar jag på de där med varför kräver reglimentet max 19mm på en ban racer scooter ? man lär ju tappa en del effekt mot en 24-28mm.

Holman
F.D Moderator

Inlägg av Holman »

drayper skrev:

Nogrannare i talen.
Klaga inte på någon annans stavning på ett forum, speciellt inte när du stavar fel själv. Vissa personer tar illa vid sig, och kan inte rå för sig att man har tex dyselexi. Har detta själv med, så vet hur jobbigt det kan vara...

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

haselhoff skrev:
Henry skrev:

Ja de e nace o lira org på hyper :)

Själv använder jag en så länge org tändning på Polini EVO 2 men ska bytta tändning men jag har ju 30mm+ förgasare med just nu 142 munstycke, mot hans 19mmare, har även slippat på tändplattan så jag kan vrida tändningen för/efter tändning upp till 20grader.

Ända jag har märkt en e att org tändningen inte orkar leverera tillräkligt med ström ibland typp som den hinner inte med i varvet från botten till fullt men fungerar bra när man drar sakta från botten till fullt :)

Men de e ju skildnad på minarelli o piaggio et2

Sen undrar jag på de där med varför kräver reglimentet max 19mm på en ban racer scooter ? man lär ju tappa en del effekt mot en 24-28mm.

Har faktiskt ingen aning, pröva och söka på google.

Men detta hör absolut inte till tråden! =)
Låst