Neos problem!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Timmah
Elmoped

Neos problem!

Inlägg av Timmah »

Hej! jag bött nyss utt min orginal 17,5 förgasare och membran och insug! Till :
1 st S6-31KH-PWK24 F�rgasare Stage6 PWK24
1 st MF15.16600 Insug Motoforce �
Och ett stycke Hebo membran :)
Vad jag vet så monterade vi allt rätt!:) men endå startar den inte, tror inte det går in vakium i förgasaren! men som sagt jag vet inte..
Min far som har en egen bilfirma, asså verkstad monterade det åt mej men endå förstog vi inte på vad det kunde ha varit för fel!
Den tänder o så, och bensinen kommer till flåtören, men den går inte igång,, vi har provat o chockat o jag har kickat som en galning :)
Iaf, Jag funderar på om den ändast är riktigt svårstartad? eller om det kan vara så att vi har gjort fel ngn stans?:)
/Tim
Tack på förhand!

Edit: Det är 115 munstycke på,
Enda trimmet jag hade på annars var variator + avgassystem + luftfilter ofc
Senast redigerad av Timmah den 23 november 2008, 19:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

på tok för stor förgasare, munstycke. får alldeles för mkt luft, bensin. kör på 17,5mm de e lagom till effektrör. där e problemet.
Timmah
Elmoped

Inlägg av Timmah »

kallepalle skrev:på tok för stor förgasare, munstycke. får alldeles för mkt luft, bensin. kör på 17,5mm de e lagom till effektrör. där e problemet.

Okej, Men bör den inte ens starta? Jag menar, Jag tyckte också att det var lite väll stort munstycke och förgasare,, Tänkte köpa till 70cc sen, pengar växer ju inte på träd :d, eller jo men asså du fattar!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

med så mkt benisn, luft till en orginalcylle med bara rör så borde den inte starta. sen med 70cc så funakr den bra, men kör med 17,5 tills du köper 70cc
Timmah
Elmoped

Inlägg av Timmah »

kallepalle skrev:med så mkt benisn, luft till en orginalcylle med bara rör så borde den inte starta. sen med 70cc så funakr den bra, men kör med 17,5 tills du köper 70cc
Okej. Man bugar o bokar :) Nu blire o byta förgasare igen då :P,
Hade!:)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

inga problem :)
Låst