Vad tycker ni om det??????? hans tankar

Jag fattar inte din dåliga svenska ta de en gång till....DraceN^ skrev:Hej! Min vän har/hade en compact 79 han sa att den skulle göra 90km/h med en 3 och 0.5 cylinder !! Han sa att det behövdes bara portas
Vad tycker ni om det??????? hans tankar![]()
På Sachs har man oftast bing-förgasare med ställbart munstycke, inge svårt att ställa in förgasaren då.kallepalle skrev:för de första så stryper ju orginalröret ner cylindern, så de kommer nog inte gå. å för de andra ska du va jävligt bra på å ställa in en förgasare om du ska få en 65cc å gå bra me 12mm
DraceN^ skrev:hehe sry![]()
Jo som sagt min vän säger att en cresent compact med 65cc gör 90km/h.
Det enda man behöver göra för att få upp den i 90 är att sätta på 65cc och porta den.
Det kan ju aldrig hända elr vad tror ni??![]()
RiejuForce skrev:Jag känner han som pratar och han han pratar om.. de e bara victoor som mytar som fan!kallepalle skrev:okej
För i tiden gick ju alla puckar och sachsar i 90 med bara kolvjackning och drevning....x255z3D skrev:utifrån vad farmin berättat (han spendera i princip all sin tid åt mopeder när han var tonåring) så en 2 vxl compact, drar man på 60 cc, 17 mm förgasare o ett gosit effektrör kan man lätt få upp den i över 80 km/h
justeringar som typ drevning o sånt ingår ju såklart då
men det är nog fullt möjlit att få upp den i 95 genom portning ja, så länge som inte allt annat är orginal villsäga
Dem 3 växlade har större ramlager än dem 2 växlade, så nog tål 3 växlade lite mer trimning.Peter.liindgren skrev:haha asså jag fattar noll här, men vad jag har hört av min chef och en annan kille på mitt jobb så Är dom 3 växlade sämre att trimma än dom 2 växlade, alltså att dom 3växlade tål mindre än dom 2 växlade men självklart lär ju den 3 växlade gå fortare, Och sen så e ju zundapp grymt bra att trimma, Min farsa och mina bröder hade zundapp alla och dom gick ruskigt bra. din polare kanske glömde att säga att han rullade moppen ner för den brantaste backen i kommunen samtidigt som han hade medvind och var pissinödig. sen Rieju force du behöver inte påpeka att han är mytoman, det är bara riktigt onödigt, att hålla på så!