Blir väldigt tacksam om ni svarar
pluggen sitter i insugs röret (du kanse har hittat det redan men aja)moppe galen skrev:det står att det finns i avgassystemet och insuget men jag hittar ingen och så har jag en grovkrök gör det någon skillnad
jag har org cylinder på (39.9mm, 40.0mm är inte org)moppe galen skrev:har 12 drev som jag kan sätta ditt är 5,5 osynlinga så har en sådan och så och kan fixa en 16,5 förgasare plus effektrör och effektljuddämpare vad tror du att den gör då?
så du menar att det finns en plugg i kröken?Yamaha_dragrace skrev:pluggen sitter i insugs röret (du kanse har hittat det redan men aja)moppe galen skrev:det står att det finns i avgassystemet och insuget men jag hittar ingen och så har jag en grovkrök gör det någon skillnad
sen sitter den andra i kröken, vurpa någon gång på elr emot en sten så går fästet (på kröken) sönder, det ska låta ungifär som en 4-takt då.
sen köper du ett nytt och sätter ditt...![]()
osynligt trimm:
16.5 förgasare
12-14 fram drev
racingluftfilter.
så har jag och då går min i 70km/h org...
ja, för org kröken ger 10km/h saktare än grovkrök.Banken92 skrev:så du menar att det finns en plugg i kröken?Yamaha_dragrace skrev:pluggen sitter i insugs röret (du kanse har hittat det redan men aja)moppe galen skrev:det står att det finns i avgassystemet och insuget men jag hittar ingen och så har jag en grovkrök gör det någon skillnad
sen sitter den andra i kröken, vurpa någon gång på elr emot en sten så går fästet (på kröken) sönder, det ska låta ungifär som en 4-takt då.
sen köper du ett nytt och sätter ditt...![]()
osynligt trimm:
16.5 förgasare
12-14 fram drev
racingluftfilter.
så har jag och då går min i 70km/h org...
hur fort gå den då??moppe galen skrev:det står det på den här sidan men jag har kollat men jag hittar ingen och hur planar man topplocket vad tror ni att det gör med 5,5 cylinder trimkrök effekt ljuddämpare 12 drev dragen plug i insuget och 16,5 förgasare det e det jag har att trimma med och är allt det här osynligt?
Vem e mest efterbliven personen som inte kan mope o kollar upp vad man hört eller personen som inte kan nåt annan en mope o ska hålla på o ranka andraBanken92 skrev: Du måste va totalt efterbliven, det e synd om dig..
okej ja men då äre lungtWhonz skrev:Vem e mest efterbliven personen som inte kan mope o kollar upp vad man hört eller personen som inte kan nåt annan en mope o ska hålla på o ranka andraBanken92 skrev: Du måste va totalt efterbliven, det e synd om dig..
Yamaha_dragrace
Det var inte en mx men jag trodde tråden va om yamaha dt o inte yamaha dt mx
min kompis (elr en förre detta kompis)Whonz skrev:Min granne hade en yamaha dt han chip trima den sen efter de drog den 100 utan problem någon som vet var man får tag i de?
Använd ej bandslip, ops har provat o de fungerar inte, antingen svarv eller om du har en plan bänk som du monterar fast ett fint slip papper på bänken o sen tar du tag i toppen o läger den på slipduken o för den fram o tillbaxs över duken med cirkelformade rörelse o snura den 1/4 varv efter varje gång eller varanat gång du har fört den fram o tilbaxs så den inte slipar ogämt på 1 kant, försök hålla den stadigt okså när du för den fram o tillbaxs över duken.sjoberg skrev:man ska kunna göra de med metall svärv, i värsta fall bandslip, men ska man göra det med bandslip måsste mna vara riktigt noga så att det blir rakt. att plana toppen gör riktigt mycket..moppe galen skrev:någon som vet hur man planar toppen och vad gör det på toppfarten