Tja, en fråga bah, måste man köpa ett nytt munstycke om man borrar i pluggen?
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
YamahaPojken skrev:Tja, en fråga bah, måste man köpa ett nytt munstycke om man borrar i pluggen?
mycket tacksam för snabbt svar...
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
okey så jag behöver inte byta munstycke då även om jag bara har borrat i pluggen... fundera oxå på och ta bort den helt... behöver jag inte buta munstycke då heller?
Derbi_senda93 skrev:
YamahaPojken skrev:okey så jag behöver inte byta munstycke då även om jag bara har borrat i pluggen... fundera oxå på och ta bort den helt... behöver jag inte buta munstycke då heller?
Som jag sa.. Du kan mecka hur mycket du vill me avgas röret... Och då behöver du inte byta de.. Men när du sätter ex. Sport luftfilter.. tar pluggen i luft burken.. membran o annat förgasar grejjs..DÅÅÅ ska du byta upp dig.. Men avgas? nej
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
YamahaPojken skrev:okey så jag behöver inte byta munstycke då även om jag bara har borrat i pluggen... fundera oxå på och ta bort den helt... behöver jag inte buta munstycke då heller?
Som jag sa.. Du kan mecka hur mycket du vill me avgas röret... Och då behöver du inte byta de.. Men när du sätter ex. Sport luftfilter.. tar pluggen i luft burken.. membran o annat förgasar grejjs..DÅÅÅ ska du byta upp dig.. Men avgas? nej
okej tack som fan, varit lite orolig för att moppen ska skära om jag drar pluggen men den gör alltså inte det... någon annan som säger nått annat?
Derbi_senda93 skrev:
Derbi_senda93 skrev:
aa visst.. alla andra kan ju svara killen.. =).. Ja vet att du vill ha svar från flera för att känna dig säker.. Men tänk själv.. Du kan köra jorden runt även utan avgas.. inget händer.. Du får knappast mer luft eller mer bensin i motorn...
Anledningen till att man byter munstycke är för att få mer bensin i motorn... Om du byter till luft filter eller pluggar ur luftburken.. så får motorn automatiskt mer luft.. och då måste den bestyckas me större munstycke..
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Derbi_senda93 skrev:
ericmedreju skrev:Rieju 04 drac, vill dra pluggen som sitter i mynningen men dom sa att den va svetsad, så ja vet inte riktigt hur ja ska göra, tacksam för svar.
Peace.
sitter den i mynningen vid cylindern?
ta loss röret kolla, antingen är den helsvetsad --> du får använd dremel, borr eller fila och banka
eller så sitter den med två svetsloppor --> egentligen samma verktyg men det går snabbare ^^