Sida 1 av 2

problemet med 4t?

Postat: 6 november 2008, 20:41
av KinaPuffsen
hallå alla 2 taktare där ute vf klagar många på alla 4taktare (sånna som mej) dom går att trimma, fattar inte vf ni klagar på Baotian, ja, jag vet att det är en "kina moppe" men det är ju bland dom "bästa" kina mopparna som är ute på marknaden iaf vad jag har hört... det finns ju Lifan och Yamasaki och sån SKIT det kan jag hålla med om att det är skit, men det går faktiskt trimma en 4takt ganska bra igentligen så vf klaga på att dom går så söligt.. jag ska visa att man kan få en härlig Baotian att toppa härliga hastigheter samt en bra axx... :evil: har ni nått att säga så släng i en kommentar :wink:

MVH

Postat: 6 november 2008, 20:45
av Tuta
inte för och va dryg eller nått men...har du ens kört en tvåtakt? :P

Postat: 6 november 2008, 20:47
av LinuSuniL
Alla billiga 4t ar pressis likadan i motorn.

Postat: 6 november 2008, 20:47
av Beta_rr04
Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)

Postat: 6 november 2008, 20:48
av wildhorse
Tuta skrev:inte för och va dryg eller nått men...har du ens kört en tvåtakt? :P
HAHHAhaha :lol:

Postat: 6 november 2008, 20:50
av KinaPuffsen
Tuta skrev:inte för och va dryg eller nått men...har du ens kört en tvåtakt? :P
haha ja jag har kört 2takt :lol:
Beta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4takt :oops:

Postat: 6 november 2008, 20:53
av wildhorse
KinaPuffsen skrev:
Beta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4takt :oops:
Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.
Dock ser jag det som omöjligt :lol:

Postat: 6 november 2008, 20:55
av KinaPuffsen
wildhorse skrev:
KinaPuffsen skrev:
Beta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4takt :oops:
Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.
Dock ser jag det som omöjligt :lol:
men ge dej... :P det går tro mej jag skulle försöka få ut mer om min plånbok ville det.. men det är extra jobb snart troligen och då kommer den toppa minst 90+ :D :wink:

Postat: 6 november 2008, 20:55
av Beta_rr04
KinaPuffsen skrev:
Tuta skrev:inte för och va dryg eller nått men...har du ens kört en tvåtakt? :P
haha ja jag har kört 2takt :lol:
Beta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4takt :oops:
Jag är itne så jättebra på 4T men jag läste det någons stans o så va där ett bra resunemang;) typ att 2t va överlägsna under 250 cc :P

men alla vet att "the new 8-strokers" är bästa;) haha

Postat: 6 november 2008, 20:56
av Riejumrx
wildhorse skrev: Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.
Dock ser jag det som omöjligt :lol:
hmm, omöjligt? hahah yeah right ! :wink:

Postat: 6 november 2008, 21:03
av Moddad
Omöjligt att få ut samma prestanda ur en fyrtaktsmoppe som en 2taktare.

Finns för och nackdelar, mer drag i en tvåtaktare, men drar mer bensin.

Lättare att trimma en 2takt dessutom.

Re: problemet med 4t?

Postat: 6 november 2008, 21:07
av track_666
KinaPuffsen skrev:hallå alla 2 taktare där ute vf klagar många på alla 4taktare (sånna som mej) dom går att trimma, fattar inte vf ni klagar på Baotian, ja, jag vet att det är en "kina moppe" men det är ju bland dom "bästa" kina mopparna som är ute på marknaden iaf vad jag har hört... det finns ju Lifan och Yamasaki och sån SKIT det kan jag hålla med om att det är skit, men det går faktiskt trimma en 4takt ganska bra igentligen så vf klaga på att dom går så söligt.. jag ska visa att man kan få en härlig Baotian att toppa härliga hastigheter samt en bra axx... :evil: har ni nått att säga så släng i en kommentar :wink:

MVH


bara visa dom ... tror att du kommer gå långt om du bara kämpar :P
men du får nog göra mycket saker själv :P inte lätt å få tag i trim väll ??

Postat: 6 november 2008, 21:08
av Bredmar
de finns faktiskt 110cc till baotian...

Postat: 6 november 2008, 21:09
av KinaPuffsen
Moddad skrev:Omöjligt att få ut samma prestanda ur en fyrtaktsmoppe som en 2taktare.

Finns för och nackdelar, mer drag i en tvåtaktare, men drar mer bensin.

Lättare att trimma en 2takt dessutom.
ja det är det men måste just cika ut lite eftersom alla har 2takt.. gillar inte ljudet av 2takt det gnisslar i mina öron.. om dom inte trimmade vill säga då är det gött, men ja det är svårare att trimma en 4t jämfört med en 2t men det är roligt att ha en baotian och dra vissa trimmade 2taktare :twisted:

Postat: 6 november 2008, 21:14
av KinaPuffsen
Bredmar skrev:de finns faktiskt 110cc till baotian...
ge mej sida/länk :D :twisted:

Postat: 6 november 2008, 21:22
av LinuSuniL
Jag funderar på att ofra ca 2000kr fö att hä på 92cc å typ 19mm förgasare men vet inte. jag ha en lifan moppe mindre än bautian fasst jag ha bytt till en bautian hero motor men ska nog byta till en annan som jag ha liggandes.

Postat: 6 november 2008, 22:03
av kallepalle
man måste ha ungefär dubbla cylindervolymen på en 4takt för att den ska gå jämnlikt med en fyrtakt...

Postat: 6 november 2008, 22:03
av Riejumrx
kallepalle skrev:man måste ha ungefär dubbla cylindervolymen på en 4takt för att den ska gå jämnlikt med en fyrtakt...
du menar jämnlikt med en tvåtakt :wink:

Postat: 6 november 2008, 22:04
av kallepalle
ReijuMrx skrev:
kallepalle skrev:man måste ha ungefär dubbla cylindervolymen på en 4takt för att den ska gå jämnlikt med en fyrtakt...
du menar jämnlikt med en tvåtakt :wink:
precis ;)

Postat: 6 november 2008, 22:05
av KinaPuffsen
LinuSuniL skrev:Jag funderar på att ofra ca 2000kr fö att hä på 92cc å typ 19mm förgasare men vet inte. jag ha en lifan moppe mindre än bautian fasst jag ha bytt till en bautian hero motor men ska nog byta till en annan som jag ha liggandes.
byt inte till baotian hero motor :shock: den suger... min kmpis har den hans är "trimmad" den går i 55km/h speed motor ska det va dom går sam fan

Postat: 6 november 2008, 23:52
av Larrzson
jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna. :D

Postat: 6 november 2008, 23:55
av wildhorse
Larrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna. :D
Ja, baotian är sjukt sämst :evil:

Postat: 7 november 2008, 12:46
av T-J
cylinderkit till 4takt boatian ökar inte toppfarten något märkbart
ända som ökas är vridmomentet

Postat: 7 november 2008, 13:20
av Frullen_91
Larrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna. :D
Haha nä du ,. en 2taktare 250 drar en 4takt 250 ganska lätt ska du se ;)

Postat: 7 november 2008, 13:40
av peil_ts
Frullen_91 skrev:
Larrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna. :D
Haha nä du ,. en 2taktare 250 drar en 4takt 250 ganska lätt ska du se ;)
en 250 4t går i samma klass som en 125:a 2t. sen 250 2t tror jag går i 450 4t klassen. så är det iaf inom crossen. så man kan inte tänka ricktigt så

Postat: 7 november 2008, 14:29
av bensinskalle
Trimma 4T går hur bra som helst ;) Men inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter ;)

Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^

250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv ;)

Postat: 7 november 2008, 15:28
av henric92
wildhorse skrev:
KinaPuffsen skrev:
Beta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4takt :oops:
Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.
Dock ser jag det som omöjligt :lol:
dete inte svårt...min kompis kina med baotian motor gör 80 med nya vikter, sportluftfilter och munstycke...
.
sportluft filter ger svin mykt på 4taktare...and thats a fact!

Postat: 7 november 2008, 15:44
av LinuSuniL
jag hadde hero motor i sommras å den gorde ca 80km/h
asså urpluggad :D

Postat: 7 november 2008, 15:51
av Larrzson
Frullen_91 skrev:
Larrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna. :D
Haha nä du ,. en 2taktare 250 drar en 4takt 250 ganska lätt ska du se ;)
aja det är väl diskuterbart.. men min 250f kissar sönder 125 2t ;) men 4t börjar komma ikapp på cross delen när det gäller samma cc :P

Postat: 7 november 2008, 15:54
av Larrzson
bensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helst ;) Men inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter ;)

Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^

250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv ;)
helt rätt med att 250f går bättre än 125 2t. 4t är mkt lättare att hantera och mer vrid i dom ;)

Postat: 7 november 2008, 15:57
av KinaPuffsen
bensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helst ;) Men inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter ;)

Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^

250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv ;)
tack för att det är någon som tror på mej :twisted:

Postat: 7 november 2008, 15:58
av kallepalle
Larrzson skrev:
bensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helst ;) Men inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter ;)

Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^

250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv ;)
helt rätt med att 250f går bättre än 125 2t. 4t är mkt lättare att hantera och mer vrid i dom ;)

precis som jag säger, att 4:taktarna behöver ungefär den dubbla cylindervolymen för at dom ska va i klass med 2 taktarna

Postat: 7 november 2008, 16:04
av KinaPuffsen
tror ni jag behöver byta vev om jag byter till 89cc på min baotian? 8) :lol:

Postat: 7 november 2008, 16:05
av Riejumrx
KinaPuffsen skrev:tror ni jag behöver byta vev om jag byter till 89cc på min baotian? 8) :lol:
haha jaa

Postat: 7 november 2008, 16:40
av KinaPuffsen
ReijuMrx skrev:
KinaPuffsen skrev:tror ni jag behöver byta vev om jag byter till 89cc på min baotian? 8) :lol:
haha jaa
finns ju inte ens nån vev till baotian va just derför jag undrade.. :wink: