Noobsaker ngn polare har sagt :D

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Noobsaker ngn polare har sagt :D

Inlägg av meanzick »

Här kan du berätta roliga saker ngn sagt/mytat eller frågat m.m^^

Kan ta en sak en i bygden sa. Han sa att en annan här i närhetens drac gick i 140 med bara tk rör. å han hade tydligen provkört den å allt å då körde han i 110 sen vågade han inte gasa mer :lol:

En annan sak som inte är lika självklar för vissa som kan va svårt att veta som nybörjare är att han sa att hans Rieju drac från 98 hade 17,5 mm förgasare original :D han var också säker på de.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Tråki moppe
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RiejuForce »

Kan ju säga att min kompis sa att de var omöjligt att ha sportluftfilter på en mt5a :lol: Han sa att motorn skulle skära ihop direkt:P
Senast redigerad av RiejuForce den 3 november 2008, 16:06, redigerad totalt 1 gånger.
Dracen
Farsans gamla zündapp

Re: Noobsaker ngn polare har sagt :D

Inlägg av Dracen »

ja tex att om man byter till zx rör som är lågvarvigt får man gasres. finns ju inge bättre än zx. en hyper cylinder skulle tydligen få bättre acc med lågvarvigt zx rör på.
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

Kommer ihåg när en polare var 100% säker på att varitator ringen satt i avgasröret :lol:
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

wildhorse skrev:Kommer ihåg när en polare var 100% säker på att varitator ringen satt i avgasröret :lol:
hahaah :D irl garv
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frukt Soda »

Kompis till mej påstår att hans kompis mt5 med 70cc,förgasare,membran och extra växel går i 140 på raka :D :D....Och han är 110% säker att den gör det å :P

en annan kompis frågade även mej om jag kunde ta bort hans variator-ring på hans cpi sm :D
Senast redigerad av Frukt Soda den 3 november 2008, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RiejuForce »

Frukt Soda skrev:Kompis till mej påstår att hans kompis mt5 med 70cc,förgasare,membran och extra växel går i 140 på raka :D :D....Och han är 110% säker att den gör det å :P
Har hört värre:P har hört från min kompis att mt5ans motor gör 155 med 65cc o 20 mm förgasare! hahahahhahahahahhaah
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Frukt Soda skrev:Kompis till mej påstår att hans kompis mt5 med 70cc,förgasare,membran och extra växel går i 140 på raka :D :D....Och han är 110% säker att den gör det å :P
vissa är sjukt dumma :lol:

men dracen, ta de igen :) jag fattade inte riktigt.

sa ngn att man får gasres med lågvarvigt zx ?
rester fattade jag 0 :D
Tillhör mille!
Dracen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dracen »

meanzick skrev:

Ja vissa säger ju att om man vill ha så bra acc som möjligt så ska man använda zx eftersom det är lågvarvigt, och så tänker dom fortfarande om man skulle snacka hyper cyllar:p
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Dracen skrev:
meanzick skrev:

Ja vissa säger ju att om man vill ha så bra acc som möjligt så ska man använda zx eftersom det är lågvarvigt, och så tänker dom fortfarande om man skulle snacka hyper cyllar:p
aha :D haha
Tillhör mille!
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

En av mina kompisar sa att han mätte upp sin Rieju Drac Blackseries med Mk thrower, i 115 km/h med bil. Och då sa jag att bilar visar fel. Men nej sa han. lol på han. Sen sa han att nån killes Rieju Drac -98 toppade 90 orginalt. Vill ju bara börja gråta när jag hör sånt :lol:
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

TobbaN skrev:En av mina kompisar sa att han mätte upp sin Rieju Drac Blackseries med Mk thrower, i 115 km/h med bil. Och då sa jag att bilar visar fel. Men nej sa han. lol på han. Sen sa han att nån killes Rieju Drac -98 toppade 90 orginalt. Vill ju bara börja gråta när jag hör sånt :lol:
jag tycker änna synd om sånna noobs :D :D :D
Tillhör mille!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

TobbaN skrev:En av mina kompisar sa att han mätte upp sin Rieju Drac Blackseries med Mk thrower, i 115 km/h med bil. Och då sa jag att bilar visar fel. Men nej sa han. lol på han. Sen sa han att nån killes Rieju Drac -98 toppade 90 orginalt. Vill ju bara börja gråta när jag hör sånt :lol:
dom kan fan toppa 90 orginalt. i nog brant nerförsbacke dvs. typ stup :P haha.

sen har vi ju flera roliga killar här i piteå. kan ta upp några exempel på vad en sa:

1.jag körde i 300km/h med en ockelbo på vattnet, åsså hoppa ja av å kniva en ren.

2. jag hoppade med moppe från norra ringen till vatten tornet (ca 1 km)

3. ja körde me tjejen på motorcykeln, så drog vi på bakhjule, å hon skrapa huvve i backen så de flög av. sen for vi på sjukhuse å sydde fast de igen.

4. jag e ledare för ryska maffian. deras högkvarter e på piteå havsbad. lösenordet e bullet, för att vi kan fånga kulor.

sen kan ja ju länka 2 filmer till en annan rolig kille:
nähä dom hade tydligen tagi bort filmerna :(
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
turbolasse
Elmoped

Inlägg av turbolasse »

hhahaah, måste berätta om en i min klass, han gick fram till en annans Rieju mrx och börja trycka in kopplingen, se säger han ; Johan , du måste nog spänna din frambroms XD

och en annan; Julle, ska du dreva din eller? Julle; aa ja ska nog dreva frambromsen. helt jävla seriöst!!
Inte för att skryta, men det är jag som är Mulle-Meck
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Kompis ville dra V-Ringen på sin CPI SM.
Kompis Rieju RR gjorde 95 urpluggad.
Kompis CPI med Hebo Rör gjorde tydligen 112 med original drevning.
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

turbolasse skrev:hhahaah, måste berätta om en i min klass, han gick fram till en annans Rieju mrx och börja trycka in kopplingen, se säger han ; Johan , du måste nog spänna din frambroms XD

och en annan; Julle, ska du dreva din eller? Julle; aa ja ska nog dreva frambromsen. helt jävla seriöst!!
HAHAHAHA
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

turbolasse skrev:hhahaah, måste berätta om en i min klass, han gick fram till en annans Rieju mrx och börja trycka in kopplingen, se säger han ; Johan , du måste nog spänna din frambroms XD

HAHAHA :D

kom på en annan sak som en wanna be moppekunnig kille sa. han gick fram till min brors moppe vilket han inte visste att de va. Den e 03a å han har tatt bort katalysatorn och satt tebax den 10 minuter senare när han kört lite typ 40 ggr. sitter i delningen på hans :) han har även lackat om röret typ 5 ggr. Så säger han: "Den här moppen e ju fan helt original". ja sa, aha, hur fan vet du de ? då sa han. Jo, skruvarna är ju helt orörda, dom e ju inte ngt slitna. Men han hade inte ens originalskruvarna utan några silvriga med sån hatt som passar tia nycklar (: alltså inte sån som sitter på original. bevisade hur stolt han var att hans mope var urpluggad just då. De var även samma persson som sa att hans gamla drac hade 17,5 original.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

hahaha min polare tror på fult allvar att hans dt50r 04 gör 127km/h med gianelli 2t :oops: :oops: :oops:
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Hahah. den tar ju allt! :D

Kallepalle: Mjo kanske, men inte den rishögen. Sen gjorde den 90 på raka, och inte i nerförsbacke. haha;D
Vad är så speciellt med dom ? Jag kom upp max 70(på mätarn) med min rrx i brant nerförsbacke. Hur kan dom gå så bra orginal då ?
f.d TSR-Crew
dirt
Elmoped

Inlägg av dirt »

En kompis sa så här till en kille:
-är det där en 125:a ?
-ja
-okej, hur många kubik är den på?
Fan va ja garva när han sa de :lol:
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

dirt skrev:En kompis sa så här till en kille:
-är det där en 125:a ?
-ja
-okej, hur många kubik är den på?
Fan va ja garva när han sa de :lol:

HAHHAHAHAHAHA. Vad sa killen då?! :lol:
f.d TSR-Crew
dirt
Elmoped

Inlägg av dirt »

han ba skrattade :lol:
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

dirt skrev:han ba skrattade :lol:

Hahahaha:D
Jävlar, tänk att denna tråden inte har dykit upp förr :D Inte skrattat såhär mycket på länge :D
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

haha kul tråd när man får göra narr av sina noob-vänner 8)

nåja, min polare sa :"

-fan jag börjar få lite olja
- hur fan kan du ha de, du tankade ju fullt igår, svarade jag..
- men, den börjar ju starta dåligt på elstarten..klart det är oljan !

... :lol:
Nyxorzz
Användarens profilbild
klingeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av klingeee »

haha, min "moppekunniga kompis" moppe har inte funkat på ett bra tag o häromdan sa jag till han att jag kunde hjälpa honom lite, så vi tog o puttade hem moppen till en kompis och in i hans garage :P börjar skruva lite o hittar lite fel xD till att börja med, så när kompisen själv försökte laga den så blev det inte så bra gjort kan man säga, Förgasaren satt löst, o sen inget luftfilter, vikterna låg fel o så :P men vi fixxade allt det lite snabbt och skulle försöka kicka igång den.. men då fastnade kicken typ var 4:e gång o så ska de ju inte va ... men då tog vi bort o kollade lite (han hade nyss bytt från Original Cylinder till 70cc cylinder) så ja tänkte att ngt kanske va fel där så vi tog då bort cylindern o kollade lite, ååh trofan att de inte funkade xD han har då bytt cylinder men sket i att byta kolven, för de tyckte han "verkade onödigt" ja skrattade typ ihjäl mejj... HHAHAHA ;) o sen hade han även köpt ett zx-rör för 500 spänn som han påstod va "i jättebra kvalité" o när ja försöker sätta på det så märker jag ju att han har svetsat om röret för att de ska passa ngn annan sorts fästning o hela röret e typ sönderbucklat :D ja sa bara till honom att hon borde kolla lite på vad han köper o sen tackade ja för mejj o gick...skrattade hela vägen hem :lol:
livsfilosofin : att köra scooter är som att knulla en 90-årig gammal kärring med alzheimers och åderbråk ;)
XPS-05
Svårstartad skrothög

Inlägg av XPS-05 »

En som skulle byta koplingsvajer på sin scooter... :mrgreen: En annan amatör som inte kan köra som faller hela tiden sa att han faller så ofta för att han kör så hårt på grusvägar... Han blev frågad hur hårt han kör då, 45 var svaret :mrgreen:
Användarens profilbild
klingeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av klingeee »

eddhedd skrev:@klingee

BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! "kolven är onödig att byta" :O!

HAHAHAHAHAHAH!

jag blir fan ledsen. han kan inte vara något riktigt ljushuvud precis!
du kan ju fatta hur svårt de va att hålla sej för skratt när ja upptäckte det o han sa så :P mm, blir me lessen... o nej, han e inte direkt ngt ljushuvud xD
livsfilosofin : att köra scooter är som att knulla en 90-årig gammal kärring med alzheimers och åderbråk ;)
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

hänt samma för mig. en tjej i min klass gjorde samma sak på min fast hon sa, va lös din broms va då XD

och sen när en annan tjej i min klass skulle provköra min Senda, hon påstar att hon kört en moppe med koppling innan så frågar hon först: va är detta och pekar på växelpeten. så säger jag att det är växelpeten, där man växlar. sen pekar hon på fotbromsen och frågar: har du två växelpetar!? XD garva ihop till en liten boll på marken ^^
Senast redigerad av derbi_senda93 den 3 november 2008, 18:42, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frukt Soda »

En kompis till mej kom även en daag på skolan och var skit stolt för att han hade "trimmat"....jag fråga då vad han har gjort?
-jag har byt drev fram.
jag fråga till vaddå?
-jag satt på ett 19 fram och nu går den 75 och axxar skit bra..
jag började garva å fråga om han var efterbliven? :D :D eftersom för det första går det knappt få på ett 19 kuggars fram på en cpi sm mfl för då måste det väll ta i blocket?
:)
och det andra var att 19/52 så bör den inte axxa så jävla gött om den är orginal i övrigt :D
Användarens profilbild
millegustafsson_
Svårstartad skrothög

Inlägg av millegustafsson_ »

haha en snubbe trodde att man kunde köpa gasres , alltså som på burk ungefär xD
Och en annan sa att hans moppe gick i 80 när han hade blackboxen på men när han pappa tog bort den så gick den bara orginal xD
haha en del människor borde inte ha moppe
http://www.simpleclothing.se - Snow,skate och Streetwear

Gå gärna med på Facebook -
http://sv-se.facebook.com/pages/SimpleC ... 412?ref=ts
Användarens profilbild
Drac_01
The One And Only!

Inlägg av Drac_01 »

En kompis vart lurad att det finns en fyrtakts bricka som man sätter i förgasaren på 2 taktare så att dom låter som en fyrtakt :lol:

Och när hans blinkers sluta funka så sa någon till han att de va dåligt med blinkersolja :lol:
Fullt ös medvetslös..

DT70R UPDATE 6/12 Kolla! :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 889#177889
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen

Inlägg av Gl3nn »

måste väll jag o va me :)

Var en tjej som körde rakt in i staketet när hon hade fått sin första scooter.
Sen ropa hennes farsa o fråga varför hon inte bromsa
Så svara hon att hon bromsade men att de inte funka
så kom hennes farsa o kollade o frågade vilken "spak" hon hade använt
så visade hon på vänstra sidan. Hennes farsa började flabba o sa att de var konan att bromsen är på andra sidan ^^ fan va vi me kompisarna fick rolit när vi satt en bit ifrån :D
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Gl3nn skrev:måste väll jag o va me :)

Var en tjej som körde rakt in i staketet när hon hade fått sin första scooter.
Sen ropa hennes farsa o fråga varför hon inte bromsa
Så svara hon att hon bromsade men att de inte funka
så kom hennes farsa o kollade o frågade vilken "spak" hon hade använt
så visade hon på vänstra sidan. Hennes farsa började flabba o sa att de var konan att bromsen är på andra sidan ^^ fan va vi me kompisarna fick rolit när vi satt en bit ifrån :D
vaddå konan ?
Nyxorzz
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

roligaste tråden @ TSR!
Skriv svar