Sida 1 av 2
Rieju rrx setup trim! HJÄLP!
Postat: 1 november 2008, 13:37
av kjj
har en Rieju rrx 2006 med avstrypt cdi och tk rör.
skulle vilja köpa mer setup ge förslag på bra setup !
tacksam för alla svar !
Postat: 1 november 2008, 13:50
av Daanne
Köp nån vass cylinder som inte är så värst dyr men funkar bra ändå
Postat: 1 november 2008, 13:52
av kjj
säg bara nån bra setup lite snabbt inte så dyr helst

jag var inne på barikit 80cc men alla säger att 70 cc är bättre till tket.
Postat: 1 november 2008, 13:53
av kallepalle
airisal 70cc till tket.
Postat: 1 november 2008, 13:58
av kjj
najs

membran o förgasare nån bra som passar ?

Postat: 1 november 2008, 14:04
av Daanne
kjj skrev:najs

membran o förgasare nån bra som passar ?

21 mm elr 24mm förgasare och typ malossi v15 membran/top performence v3
Postat: 1 november 2008, 14:06
av kjj
tack för hjälpen vad tror ni den går uppskattningsvis ?
Postat: 1 november 2008, 14:08
av Daanne
kjj skrev:tack för hjälpen vad tror ni den går uppskattningsvis ?
Dreva också , ska väl kunna gå 110?
Postat: 1 november 2008, 14:09
av kallepalle
runt 100-110 med 12-53 drev
Postat: 1 november 2008, 14:09
av kjj
najs

! äre nå accelration då ?
Postat: 1 november 2008, 14:11
av Daanne
Klart det kommer vara acc ^^
Postat: 1 november 2008, 14:12
av kjj
tack för all hjälp jag tror jag satsar på det trim ni sagt

!
Postat: 1 november 2008, 14:12
av kallepalle
ja de ere, fast de e ketchup effekt (högvarvigt) så innan du kommer upp i varv så går de lite slött fast när du kommer upp i varv då jävlar

Postat: 1 november 2008, 14:13
av kjj
hellre ketchup effekt än ingen effekt alls

Postat: 1 november 2008, 14:14
av Daanne
Har själv en kompis som körde med 80cc barikit och tk underliggande , gick ganska slött i början sen kom dragit efter typ 7k varv så jävlar asså ^^
Men kör med Airsal 70cc t6 , 21/24mm förgasare , membran drev så ska den gå jäkligt bra ^^
Postat: 1 november 2008, 14:16
av kallepalle
men han ska inte ha barikit 80cc, för då måsta han byta vev osv, å de ville han inte. han ska nog köra på airisal t6 sport alu 70cc
Postat: 1 november 2008, 14:17
av Daanne
kallepalle skrev:men han ska inte ha barikit 80cc, för då måsta han byta vev osv, å de ville han inte. han ska nog köra på airisal t6 sport alu 70cc
tänkte fel när jag kollade i Cylinder tråden så skrev jag barikit men nu vet jag att han ska ha t6 airsal 70cc
Postat: 1 november 2008, 14:20
av kjj
airsal cylindern var ju rätt så billig

pallar inte byta veven ganska dyrt och tidskrävande jobb

nån bra förgasare till airsal 70cc ?

Postat: 1 november 2008, 14:21
av Daanne
kjj skrev:airsal cylindern var ju rätt så billig

pallar inte byta veven ganska dyrt och tidskrävande jobb

nån bra förgasare till airsal 70cc ?

21mm black editon
Postat: 1 november 2008, 14:24
av MrHelmersson
du borde inte köra med en 70cc heller för det kräver att du måste byta vevparti och lager och sånt... jag hade en kompis som hade en drac med tk och airsal 70cc och 21mm förgasare och efter ett tag så gick vevpartiet åt helvete så... jag kan rekomendera att du kör på 500cc sport eller så byter du vevparti för det är inte så jobbigt de går rätt smidigt...
Postat: 1 november 2008, 14:24
av Daanne
Postat: 1 november 2008, 14:25
av kjj
tacktack

!
här man olja i tanken när man kör med airsal cylindern ?

Postat: 1 november 2008, 14:27
av Daanne
kjj skrev:tacktack

!
här man olja i tanken när man kör med airsal cylindern ?

Jo , kör med 3% olja i tanken , kör själv så med min nya cylinder (Airsal) fast 50cc sport dock >.<
Postat: 1 november 2008, 14:35
av kjj
thx för tipsen men då blir det det hära trimmet
cylinder:airsal 70cc t6
trimrör:tk överliggande
förgasare:stage 6 blackedition 21mm
membran:malossi v15
insug:metrakit ställbart
drev:13/53
och har redan en avstrypt cdi

Postat: 1 november 2008, 14:36
av Daanne
Fint

, lycka till
Postat: 1 november 2008, 14:39
av kjj
gasa tills det rasar !

Postat: 1 november 2008, 15:23
av TobbaN
Avstrypt cdi ? RRX har väl ostrypt från början eller ?
Postat: 1 november 2008, 15:38
av MarcusAndersson
TobbaN skrev:Avstrypt cdi ? RRX har väl ostrypt från början eller ?
Din har ..
Med t6 cylindern bör du byta vev
Postat: 1 november 2008, 15:53
av kallepalle
orginalveven borde klara sporten
Postat: 1 november 2008, 16:23
av meanzick
MarcusRRX skrev:TobbaN skrev:Avstrypt cdi ? RRX har väl ostrypt från början eller ?
Din har ..
Med t6 cylindern bör du byta vev
de är inte nödvändigt till airsal cyllarna

Postat: 1 november 2008, 16:34
av Daanne
Original veven ska kunna klara av sport cylinderna och Airsalen är sport.
Postat: 1 november 2008, 17:28
av MarcusAndersson
t6 är upper sport.
perfekta setupen
Postat: 1 november 2008, 19:09
av sl4ktarn
arisal t6 racing 70cc
21mm dellorto stage6 black idition
Hebo membran
21 mm insugs kit altnatift barkit
tk (rör funkar någ bra)
sen kan du även köpa metrakit prorace lameller för at slippa slirande koppling.
den setupen kommer funka bra

Postat: 1 november 2008, 19:17
av Moddad
TK röret är för klent.
Släng på en billig vev och ett SP rör så går den fint
Postat: 1 november 2008, 19:51
av luddemuregard
Kör inte på airsol t6 cylindern ! Dom suger.. Då kan du lika gärna köra på en Hebo alu 70 cc Duger mkt gott och väl! För kolvarna går åt som smör på airsol