Sida 1 av 2

CH racing ska trimmas

Postat: 20 oktober 2008, 16:37
av chpontus
Hej, ska trimma min ch och funderar på denna setup:

70 cc prorace
mallosi MHR vev
dellorto 21 mm förgasare
top preformens membran
pro 70 trower
prorace lammeler

Denna setup kommer kosta mig lite över 10 000 så jag vill att den ska funka perfa :D
Undrar om prorace cylindern och mallosi veven går bra ihop?
Och om jag kan ta isär motorn själv och byta lameller och vev eller om det är bättre att lämna in den ?

Postat: 20 oktober 2008, 16:41
av meanzick
de klart veven funkar men vad som är bäst vet jag inte :wink:

men frågan är ju varför du inte köper denna ? :lol:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10986

Re: CH racing ska trimmas

Postat: 20 oktober 2008, 16:45
av chifen
chpontus skrev:Hej, ska trimma min ch och funderar på denna setup:

70 cc prorace
mallosi MHR vev
dellorto 21 mm förgasare
top preformens membran
pro 70 trower
prorace lammeler

Denna setup kommer kosta mig lite över 10 000 så jag vill att den ska funka perfa :D
Undrar om prorace cylindern och mallosi veven går bra ihop?
Och om jag kan ta isär motorn själv och byta lameller och vev eller om det är bättre att lämna in den ?
satsa på 24/28mm förgasare och malossiveven är onödigt dyr, du klarar dig på doppler veven som är till ett lämpligt pris :) annars metrakits egna vev funkar också

Postat: 20 oktober 2008, 16:48
av chpontus
hehe... läste fel om mallosi MHR veven trodde den gav bättre effekt :?
du kanske har rätt, det är nog bättre att köpa ett prorace vev den är väll billigare :D

Postat: 20 oktober 2008, 16:49
av luddemuregard
Köp doppler veven och lira en pwk 28mm förgasare istället mkt bättre :D

Postat: 20 oktober 2008, 16:49
av meanzick
chpontus skrev:hehe... läste fel om mallosi MHR veven trodde den gav bättre effekt :?
du kanske har rätt, det är nog bättre att köpa ett prorace vev den är väll billigare :D
jepp, malossi veven behövs inte 8)

Postat: 20 oktober 2008, 16:54
av chpontus
okej så jag byter ut veven mot en boppler och sätter en 28 mm förgasare.... men går det inte bättre med en 24 mm förgasare och drar mindre???

Postat: 20 oktober 2008, 16:55
av meanzick
chpontus skrev:okej så jag byter ut veven mot en boppler och sätter en 28 mm förgasare.... men går det inte bättre med en 24 mm förgasare och drar mindre???
bättre vet jag inte men du räcker :P tror den drar minde då också (: ska du använda den som bruksmoped och inte bara för race ?

Postat: 20 oktober 2008, 16:59
av chpontus
jappp hade tänkt att använda den som bruksmoppe :D
hittar ingen doppler på twostroke :? ???

Postat: 20 oktober 2008, 17:01
av Moddad
AM6or på de så
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10983
Konstigt att det var det enda vevpartiet som inte fanns under CH Racing...
28mm förgasare och den kommer gå som ett skott ;)

Postat: 20 oktober 2008, 17:07
av chpontus
okej det sänkte priset till unefär 9000 kr :D

Undrar fall det är svårt att klyva motorn? :shock:

Postat: 20 oktober 2008, 17:08
av luddemuregard
Lira en pwk 28 ist för 24.. Jag ha min som bruks moppe och det är mkt roligare att köra när det händer lite! Och du märker inte skillnaden på bensin förbrukningen kanppt. :D Så lira en 28mm ist

Postat: 20 oktober 2008, 17:09
av Moddad
Ingen konst om man har rätt verktyg och tar det i lugn takt. Glöm inte att köpa en svänghjulsavdragare. Lägg dessutom alla delar i högar som ligger i den ordning du plockade ut det. Kan även hjälpa att använda sprängskisser eller ta kort på hur det sitter (Gör detta med elsystemet om du inte har full koll). Ska finnas guider här på TSR hoppas jag... Annars ordnar jag en inom kort : >

Postat: 20 oktober 2008, 17:09
av luddemuregard
chpontus skrev:okej det sänkte priset till unefär 9000 kr :D

Undrar fall det är svårt att klyva motorn? :shock:
Och det med motor klyvningen är lätt som en plätt =) . Det fixar du själv

Postat: 20 oktober 2008, 17:14
av Henry
Köp inte det där trimmet om du ska bruksköra.

Postat: 20 oktober 2008, 17:15
av chpontus
okeej får ta av motorn i vinter och sätta på en ny vev och lammeller.... ska man passa på att byta packningar då? :P
sprängskiss hitta jag en på cykelkraft och finns även en guide på moppenet....
tycker ni ja ska ta ett annat rör (hälls överliggande)

Postat: 20 oktober 2008, 17:17
av chpontus
varför inte åka med det trimmet? :)

Postat: 20 oktober 2008, 17:18
av meanzick
chpontus skrev:okeej får ta av motorn i vinter och sätta på en ny vev och lammeller.... ska man passa på att byta packningar då? :P
sprängskiss hitta jag en på cykelkraft och finns även en guide på moppenet....
tycker ni ja ska ta ett annat rör (hälls överliggande)
funkar bra de du har :wink:

Postat: 20 oktober 2008, 17:18
av Henry
chpontus skrev:varför inte åka med det trimmet? :)

För man brukskör inte en hyper.
Det blir jobbigt att köra och den kommer troligen skära ihop.

Postat: 20 oktober 2008, 17:21
av chpontus
okeej men så du tycker jag ska satsa sp ist?
har hört att det är bra för daglit bruk :lol:
eller har ni något annat förslag?
kanske patanegra :twisted: ?? hehe!

Postat: 20 oktober 2008, 17:22
av Moddad
Patanegra är också Hyper. SP är bland de bästa du kan hitta i bruksväg, imo.

Postat: 20 oktober 2008, 17:25
av chpontus
hhaha ja veet... är inte patanegra bland det värsta hyper du kan skaffa???
så jag ska sattsa metrakit sp?: :D
får man gasres med den?
va ska jag ha för överligande rör då?

Postat: 20 oktober 2008, 17:31
av Moddad
chpontus skrev:hhaha ja veet... är inte patanegra bland det värsta hyper du kan skaffa???
så jag ska sattsa metrakit sp?: :D
får man gasres med den?
va ska jag ha för överligande rör då?
Patanegra är blande de värsta hyper du kan ha ja ;)
Har bara kört SP setup med ett Polini For Race 2(3) och SP rör, kan hända att det är aningen klent men lirade helfint :roll:

Postat: 20 oktober 2008, 17:33
av luddemuregard
Henry skrev:
chpontus skrev:varför inte åka med det trimmet? :)

För man brukskör inte en hyper.
Det blir jobbigt att köra och den kommer troligen skära ihop.
Det beror precis hur rädd amn är om grejorna !
Låter man den varmköras före vare körning och de så funkar det perfekt!
Har kört både mhr team cylinder och men nya manston pata edition cylinder som bruksmoppe. Funkar skit bra!

Postat: 20 oktober 2008, 17:33
av fax110
om du ska ha riktigt gasres utan ryck elr luta back så kommer den inte funka länge som bruks moped,

ska du ha en hyper som bruks moppe ska du dreva den så den inte vavar jävel, ta hand om den grymt bra tex byta tändstift ofta,byta olja, köra med mycket olja i tanken absolut ingen olje pump, tvätta luftfilter ofta med mera

kan sägga att dom du bara kör och inte gör nåt kommer du ångra det när 9000kr gick för ingenting

Postat: 20 oktober 2008, 17:48
av PoxZen
kör på det du hade tänkt, byt bara pr cylindern mot en sp cylinder :D

Postat: 20 oktober 2008, 17:51
av chpontus
nu har jag satt ihop ett midrace setup ist:

Metrakit - Cylinderkit (SP) 70cc (AM6)
Top Performances - Karbonmembran (AM6)
Doppler Competition Vevparti
Dellorto - Förgasare (Stage6 Racing) PHBG 21 mm
Malossi - Kopplingsfjädrar (Racing) AM6

är detta en mer vägduglig setup?
den går "bara" på 5.000 kr :D

Postat: 20 oktober 2008, 17:52
av Moddad
Rör? ;)

Postat: 20 oktober 2008, 17:53
av chpontus
hehe saknar rör vilket rekomenderar ni :D???

Postat: 20 oktober 2008, 17:54
av Moddad
Till den setupen, ett Metrakit SP eller Polini For Race 2(3).

Postat: 20 oktober 2008, 17:55
av PoxZen
UNderliggande PR/SP rör
annars MHR supermoto :twisted:

Ps ProRace "upper" Finns inte te CH

Postat: 20 oktober 2008, 18:01
av chpontus
sitter inne och tittar på: http://www.twostrokerider.se/artiklar/441
det värkar som polini är snäppet vassare men också dyrare :?
är det värt det? :shock:

Postat: 20 oktober 2008, 18:04
av chpontus
haha! trodde sp:et va billigare då blir det polini kostar då 8. 000 kr :?

Postat: 20 oktober 2008, 18:19
av Moddad
Låter fint det :) Lycka till

Postat: 20 oktober 2008, 18:53
av Riejumrx
Låter finfint!

Lägg gärna in ett projekt också så vi får följa arbetet! :)