Sida 1 av 1
går dåligt när jag kör me orginal luftburken..
Postat: 16 oktober 2008, 21:31
av Tomaz
när jag kör med öppet luftfilter går den bra och kommer upp i 45 men när jag kör med orginalburken går den dåligt och kommer bara upp i 35, beror detta på att munstycket??:roll: jag vet inte vad den har för munstycke nu för de va förra ägarn som bytte munstycke och körde me öppet luftfilter.
Postat: 16 oktober 2008, 21:34
av Daanne
Vad har du för sorts moped?
Postat: 16 oktober 2008, 21:34
av Drac_01
du måste skruva på luftskruven den får för lite luft när du kör med originalburken

Postat: 16 oktober 2008, 21:34
av kallepalle
den för för mkt bensin för orginalluftfiltret.
Postat: 16 oktober 2008, 21:35
av Tomaz
Daanne skrev:Vad har du för sorts moped?
en Derbi Senda sm 01..
Postat: 16 oktober 2008, 21:36
av Moddad
Byt ner munstycke och ställ in förgasaren

Holma har slängt ihop en jättefin guide som ligger på förstasidan på TSR om hur du ställer in och hittar rätt munstycke!
Postat: 16 oktober 2008, 21:36
av Tomaz
Drac_01 skrev:du måste skruva på luftskruven den får för lite luft när du kör med originalburken

luftskruv?? vart sitter den? det är en Derbi Senda 01.
Postat: 16 oktober 2008, 21:37
av Moddad
DerbiSM skrev:Drac_01 skrev:du måste skruva på luftskruven den får för lite luft när du kör med originalburken

luftskruv?? vart sitter den? det är en Derbi Senda 01.
Luftskruven sitter på den högra sidan av din förgasare (om du sitter på moppen sett). Den som sitter närmast mot ditt luftfilter eller vad som nu finns där ska du skruva på. Men läs Holmas guide
Postat: 16 oktober 2008, 21:38
av kallepalle
påå förgasaren...
Postat: 16 oktober 2008, 21:38
av meanzick
DerbiSM skrev:Drac_01 skrev:du måste skruva på luftskruven den får för lite luft när du kör med originalburken

luftskruv?? vart sitter den? det är en Derbi Senda 01.
den sitter på förgasaren (:
Postat: 16 oktober 2008, 21:38
av Tomaz
Moddad skrev:Byt ner munstycke och ställ in förgasaren

Holma har slängt ihop en jättefin guide som ligger på förstasidan på TSR om hur du ställer in och hittar rätt munstycke!
okej men hur ställer man in förgasaren?

Postat: 16 oktober 2008, 21:38
av Daanne
DerbiSM skrev:Drac_01 skrev:du måste skruva på luftskruven den får för lite luft när du kör med originalburken

luftskruv?? vart sitter den? det är en Derbi Senda 01.
Den sitter på förgasaren och du behöver använda en stjärnskruvmejsel
Postat: 16 oktober 2008, 21:39
av Henry
För stort munstycke.
Byt till ett Mindre.
Postat: 16 oktober 2008, 21:43
av Tomaz
Moddad skrev:DerbiSM skrev:Drac_01 skrev:du måste skruva på luftskruven den får för lite luft när du kör med originalburken

luftskruv?? vart sitter den? det är en Derbi Senda 01.
Luftskruven sitter på den högra sidan av din förgasare (om du sitter på moppen sett). Den som sitter närmast mot ditt luftfilter eller vad som nu finns där ska du skruva på. Men läs Holmas guide
okej men då vet jag nog vilken det är

men ska jag skruva upp den eller spänna den??
Postat: 16 oktober 2008, 21:45
av Moddad
Postat: 16 oktober 2008, 21:46
av Tomaz
Postat: 16 oktober 2008, 21:57
av Tomaz
DerbiSM skrev:
Okej tack!
det står att om den inte orkar varva ut så ska man byta upp munstycket och det är de som är problemet med min att den inte orkar varva med orginalburken.. men med sportluftfilter varvar den ut, ska jag byta upp munstycke eller byta ner?
Postat: 16 oktober 2008, 21:58
av Moddad
DerbiSM skrev:DerbiSM skrev:
Okej tack!
det står att om den inte orkar varva ut så ska man byta upp munstycket och det är de som är problemet med min att den inte orkar varva med orginalburken.. men med sportluftfilter varvar den ut, ska jag byta upp munstycke eller byta ner?
Byta ner med org luftburk

Postat: 16 oktober 2008, 22:01
av Tomaz
Moddad skrev:DerbiSM skrev:DerbiSM skrev:
Okej tack!
det står att om den inte orkar varva ut så ska man byta upp munstycket och det är de som är problemet med min att den inte orkar varva med orginalburken.. men med sportluftfilter varvar den ut, ska jag byta upp munstycke eller byta ner?
Byta ner med org luftburk

okej då ska jag prova att byta ner

tror du den kommer varva ut ordentligt med org luftburk då??
Postat: 16 oktober 2008, 22:05
av Moddad
DerbiSM skrev:Moddad skrev:DerbiSM skrev:
det står att om den inte orkar varva ut så ska man byta upp munstycket och det är de som är problemet med min att den inte orkar varva med orginalburken.. men med sportluftfilter varvar den ut, ska jag byta upp munstycke eller byta ner?
Byta ner med org luftburk

okej då ska jag prova att byta ner

tror du den kommer varva ut ordentligt med org luftburk då??
Yes
Postat: 16 oktober 2008, 22:05
av meanzick
bättre iaf

Postat: 17 oktober 2008, 19:43
av xtream 03
Går den bara 45?, du måste ha glädjedödare mätare! men testa orginal inställning på luftskruven 1,5 varv ut med orginal munstycke då?
Postat: 18 oktober 2008, 16:17
av Tomaz
xtream 03 skrev:Går den bara 45?, du måste ha glädjedödare mätare! men testa orginal inställning på luftskruven 1,5 varv ut med orginal munstycke då?
men jag har ju strypt cdi-box så då är de väll därför den går 45, elr??

aa ska testa och montera orginal munstycke och ställa in förgasaren

men vet du vilken storlek på munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??
Postat: 18 oktober 2008, 17:10
av Moddad
DerbiSM skrev:xtream 03 skrev:Går den bara 45?, du måste ha glädjedödare mätare! men testa orginal inställning på luftskruven 1,5 varv ut med orginal munstycke då?
men jag har ju strypt cdi-box så då är de väll därför den går 45, elr??

aa ska testa och montera orginal munstycke och ställa in förgasaren

men vet du vilken storlek på munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??
Mja brukar kunna gå upp till 60 på mätaren innan den stryper på de nyare iaf, och sällan den styper precis på 45 mätarfart

Men har du ens strypt CDI på 01an? :O
Postat: 18 oktober 2008, 17:13
av Daanne
Original munstycke är kanske 63 men det är kanske inte samma som dom senare modellerna.
Min gick iallafall 55 original , knappast 45.
Postat: 18 oktober 2008, 18:46
av Tomaz
Moddad skrev:DerbiSM skrev:xtream 03 skrev:Går den bara 45?, du måste ha glädjedödare mätare! men testa orginal inställning på luftskruven 1,5 varv ut med orginal munstycke då?
men jag har ju strypt cdi-box så då är de väll därför den går 45, elr??

aa ska testa och montera orginal munstycke och ställa in förgasaren

men vet du vilken storlek på munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??
Mja brukar kunna gå upp till 60 på mätaren innan den stryper på de nyare iaf, och sällan den styper precis på 45 mätarfart

Men har du ens strypt CDI på 01an? :O
när jag köpte den va de en strypt cdi och sen behövde jag en ny för den va konstig och då fråga jag vilken som va orginal till min och dem sa att de va en strypt som är orginal
Postat: 18 oktober 2008, 18:46
av Tomaz
Daanne skrev:Original munstycke är kanske 63 men det är kanske inte samma som dom senare modellerna.
Min gick iallafall 55 original , knappast 45.
men kan de bero på att jag har för stort eller för litet munstycke???
Postat: 18 oktober 2008, 18:47
av Moddad
Okej

Postat: 18 oktober 2008, 19:02
av Daanne
testa med ett större munstycke och kolla om den går bättre
Postat: 18 oktober 2008, 19:32
av Tomaz
Daanne skrev:testa med ett större munstycke och kolla om den går bättre
större? men jag ska ju ha orginal luftburken borde jag inte ha mindre munstycke för att den ska gå bättre isf??

Postat: 18 oktober 2008, 19:35
av Moddad
DerbiSM skrev:Daanne skrev:testa med ett större munstycke och kolla om den går bättre
större? men jag ska ju ha orginal luftburken borde jag inte ha mindre munstycke för att den ska gå bättre isf??

Mjo så är det

Postat: 18 oktober 2008, 21:52
av kallepalle
Moddad skrev:DerbiSM skrev:Daanne skrev:testa med ett större munstycke och kolla om den går bättre
större? men jag ska ju ha orginal luftburken borde jag inte ha mindre munstycke för att den ska gå bättre isf??

Mjo så är det

precis. org. luftburk= mindre munstycke. å sen trvärt om.
Postat: 18 oktober 2008, 21:57
av mikkelus
du ska ha mindre munstycke helt klart men dom du fråga e ju puta i skallen eftersom din 01a inte ska ha strypt cdi dom ba lura på dig mer strypningar ;P haha
Postat: 19 oktober 2008, 13:08
av Tomaz
mikkelus skrev:du ska ha mindre munstycke helt klart men dom du fråga e ju puta i skallen eftersom din 01a inte ska ha strypt cdi dom ba lura på dig mer strypningar ;P haha
okej men jag ska byta till mindre munstycke nu

men det är väll visst strypt cdi på 01?? jag va och fråga en mopedbutik och gav reg nr och då gav dem mej den som va orginal....och det var en strypt.