Sida 1 av 1
Aerox R 07 munstycke fråga.
Postat: 12 oktober 2008, 19:44
av Clank
Hej! Ska sätta på mitt effektrör imårron LeoVince ZX på min Aerox R 07 och undrar om detta stämmer.
Förgasarn.. Gurtner PY-12 orginal, munstycket 62.
Har bara dragit V-ringen och med effekt röret ska jag gå upp hela 10 storlekar alltså 72?
Tacksam för svar!
Postat: 12 oktober 2008, 19:53
av kallepalle
4-6 strl tkr ja låter bttre
Postat: 12 oktober 2008, 19:55
av Larrzson
Det är väl bara att testa dig fram köp ett helt kit med munstycken och testa !

Postat: 12 oktober 2008, 20:04
av Clank
Larrzson skrev:Det är väl bara att testa dig fram köp ett helt kit med munstycken och testa !

Tack för svaren grabbar men nu är det så att jag har fått en tid på en verkstad som ska göra det åt mig. Undrar vad jag ska säga till dom för dom verkade inte riktigt kunna detta

. låster verkligen 72 för stort? har hört att det ska vara det rätta. Och igen då! på en Aerox R 07 så är orginal munstycket 62? Ingen skillnad om det är en vanlig roxx eller R alltså?
Förlåt om jag är nojig!
Tacksam för svar.
Postat: 12 oktober 2008, 20:08
av kallepalle
jag är inte så haj på munstycken de ska ja säga, men på bara dragen v-ring behöver man inte byta. sen så har ja sett att dom felsta säger byt upp med 2-6 strl för effektrör.
BTW: använd munstycketråden
Postat: 12 oktober 2008, 20:32
av Clank
Aja säger till att dom sätter på 72 inget kan juh gå söder iaf. Om det är fel så går den dåligare och blödrar. liksom svårt att veta, alla säger olika man skulle helst köpa hem en viktsats
Få ser hur det går ber dom sätta på storlek 72! Skriver imårron om den går bra eller dåligt

Postat: 13 oktober 2008, 15:15
av Clank
Det blev så att dom satt på strl 66 och munstycket verkade perfekt men när jag kom hem från skolan och skulle testa den så gick den sämre än innan den varvar inte! från 20 till 25 varvar den ut och får ett skönt axx sen så varvar den ner igen och till ca 70-80 blir det ett jävla drag.
Slutsats: Jag ska byta Vikterna och kopplings fjädrarna imårron dom som följde med effektröret. detta måste väll vara problemet att det sitter för tunga variator vikter orginalen?
Postat: 13 oktober 2008, 15:27
av kallepalle
joo, med effektrör så måste du byta vikter för å få optimal effektkurva
Postat: 13 oktober 2008, 20:54
av Clank
Alright! men hur är det med dom GULA kopplings fjädrarna man får med? Är dom bra? är det lönt att byta dom? vad händer om dom är för hårda?
Postat: 13 oktober 2008, 20:58
av kallepalle
eftersom ja alldrig haft vespa så vet jag inte vilka färger olika fjädrar har, men de som blir är att dom förmodligen e hårdare (de ska dom iaf va) så måste den varva mer innan den drar iväg
Postat: 14 oktober 2008, 16:27
av Soet
man kan säga att om du har hårdare fjädrar, alltså gula så går den på t ex 1ans växel längre, därmed bättre axx, för att med centrifugkraften så tar det längre tid för den att "expandera" om du förstår, med andra ord, mjukare fjädrar kefft, hårdare fjädrar bäst!

jusste munstycket ska du ändra 5-7 storlekar på, annars blire för stort! GL
om du ska sätta på 72 så kommer den blöddra dra sånnafall på ett 75 och ett sportluftfilter!
Postat: 14 oktober 2008, 17:20
av johans93
lånar tråden lite...
kan man sätta i ett dell'orto munstycke i en gunter förgasare? gänorna passar.