Sida 1 av 1
effektrör till aerox
Postat: 1 oktober 2008, 13:27
av Stunt-Nisse
jag har en aerox som jag har bytt till lättare vikter och sen vill jag också lägga på ett zx rör och jag undrar om jag måste byta nåt för att ha det tex förgasare eller nåt sånt??
Postat: 1 oktober 2008, 14:19
av maximannen
Munstycke, kopplingsfjädrar och kanske vikter

Postat: 1 oktober 2008, 14:20
av Senda
Byt upp dig några storlekar i munstycke så kommer den gå fint =)
Postat: 1 oktober 2008, 19:08
av Stunt-Nisse
ok men om jag inte sätter på nytt munstycke kan jag köra ändå utan risker??
Postat: 1 oktober 2008, 19:29
av Hagli
visst går det , men jag skulle byta till andra munstycken, vikter och så :):):) så kommer den gå bra :)
Postat: 1 oktober 2008, 19:29
av Holma_
Du kommer inte hinna långt innan cylindern skär.
//Holma
Edit:
Hagli skrev:visst går det , men jag skulle byta till andra munstycken, vikter och så

:):) så kommer den gå bra

Det är klart han måste byta munstycke! Den kommer gå dåligt som fan! Dö vid fullt gaspådrag och sedan skära pga den dåliga kylningen för det sitter för litet munstycke.
Sen så får du fan ta och söka!
Har ju gjort en guide på vad exakt du ska köpa och hur du ställer in:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... F6rs+guide
//Holma
Postat: 3 oktober 2008, 16:32
av Stunt-Nisse
är det ok att ha större munstycke utan att ha effektrör för att jag har tänkt sätta på och ta av röret lite då och då??
och hur många storlekar i munstycket borde jag gå upp??
och är det hära röret bra??
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10202
Postat: 4 oktober 2008, 09:45
av Holma_
aeroxforeal skrev:är det ok att ha större munstycke utan att ha effektrör för att jag har tänkt sätta på och ta av röret lite då och då??
och hur många storlekar i munstycket borde jag gå upp??
och är det hära röret bra??
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10202
Den kommer blöddra och gå jävligt dåligt.
2-6 stlr brukar det vara.
Har inte hört så mkt om det där röret...men har för mig att det inte alls är bra. Jag rekomenderar Doppler S3R, ett grymt sport rör!
//Holma
Postat: 4 oktober 2008, 13:11
av Stunt-Nisse
ok men kommer den blöddra och gå dåligt om jag tar bort brickan i mynningen och variator ringen??

Postat: 4 oktober 2008, 13:15
av Moddad
Nej stryper du av röret så passar det bra med 2-6 storlekar större munstycke
Postat: 6 oktober 2008, 16:27
av Stunt-Nisse
känner man när det skär??
Postat: 6 oktober 2008, 17:06
av Senda
jaa

Postat: 6 oktober 2008, 17:07
av Sendarajder
du kommer säkert höra att kolvringarna smäller av och att hela kolven kommer paja
Postat: 6 oktober 2008, 17:16
av redbullrose
skar nyligen min pga att jag chansa, inte kul

men ca 5 storlekar är nog lagom, och glöm inte ställa in förgasaren om det inte skulle bli exakt från början

Postat: 6 oktober 2008, 18:20
av Maccobert
[quote="aeroxforeal"]ok men om jag inte sätter på nytt munstycke kan jag köra ändå utan risker??[/quote]
yes de komemr funka, gör de för mig iaf
Postat: 6 oktober 2008, 18:24
av Moddad
Maccobert skrev:aeroxforeal skrev:ok men om jag inte sätter på nytt munstycke kan jag köra ändå utan risker??
yes de komemr funka, gör de för mig iaf
Än så länge. Ta inga risker Aerox, utan byt munstycke direkt eftersom det tar så pass kort tid och du sparar dig själv en massa bekymmer!
Postat: 6 oktober 2008, 18:25
av Maccobert
[quote="Moddad"][quote="Maccobert"][quote="aeroxforeal"]ok men om jag inte sätter på nytt munstycke kan jag köra ändå utan risker??[/quote]
yes de komemr funka, gör de för mig iaf[/quote]
Än så länge. Ta inga risker Aerox, utan byt munstycke direkt eftersom det tar så pass kort tid och du sparar dig själv en massa bekymmer![/quote]
yes yes bra svar

Postat: 6 oktober 2008, 20:11
av Stunt-Nisse
ok tack för alla svar
