Sida 1 av 1

metrakit SP 47.6mm eller malossi MHR replica 50mm?!!!

Postat: 25 september 2008, 16:42
av VP
metrakit SP 47.6mm eller malossi MHR replica 50mm?!!! vilken tkr ni är bäst? svara bara om ni vet. inte om ni tror...

Postat: 25 september 2008, 16:44
av Rabxorzz
Måste påpeka att du säger "Vilken tycker ni är bäst" sen "svarabara om ni vet"

Postat: 25 september 2008, 17:26
av Moddad
Skit alltihop. Skaffa en 70cc sport/midrace för samma pris istället.
Och var hittade du en 50cc SP cylinder?

Postat: 25 september 2008, 17:51
av VP
HALLÅ?! 47.6mm =69.366 exakt! men det brukar stå 70-75cc
50mm= 76.537cc exakt men det brukar stå 80cc

så läs innan du svarar nästa gång ;)

Postat: 25 september 2008, 18:04
av Moddad
VP skrev:HALLÅ?! 47.6mm =69.366 exakt! men det brukar stå 70-75cc
50mm= 76.537cc exakt men det brukar stå 80cc

så läs innan du svarar nästa gång ;)
Sorry ; D
Skulle satsa på SP'n som jag hört ska vara midrace medans Replican är typ hög sport :roll:

Postat: 25 september 2008, 18:30
av chifen
VP skrev:HALLÅ?! 47.6mm =69.366 exakt! men det brukar stå 70-75cc
50mm= 76.537cc exakt men det brukar stå 80cc

så läs innan du svarar nästa gång ;)
njae 47,6mm borrning blir 71,181ccm och 50mm borrning blir 78,5396ccm om man förutsätter att vevens slaglängd är 40mm vilket den troligtvis är på ;)

mhr replican är rätt lik originalcyllen i sitt register men ger högre effekt pga sin större borrning och är därmed en perfekt gatcylle att ha på mopeden som ger bra med kraft men inte sliter allt för mycket

metrakit sp är rätt så högvarvig midracecylle som ger ut lite högre toppeffekt än vad mhr replican gör och är därmed vassare då den har mindre borrning, högre varvtal och högre toppeffekt. sp sliter mer på grejerna än vad mhr replican gör också och du får inte ut samma botteneffekt och vridmoment som med mhr cylindern, dock högre toppeffekt.

det är ju bara för dig att välja vad du gillar.

vad är din resterande setup btw?

Postat: 25 september 2008, 18:57
av VP
veven till AM6 är 39mm;) men till Derbi 40mm;)

just nu har jag bara ett gianelli enduro 2t rör ... men jag ska köpa cylinder , 21 dellorto gasare så luftburken passar och reeds och sånt ....

men det blir nog sp:n för jag har hört enligt www.speedoptions.se att sp:n är en väldigt hög midrace cylinder med samma portar som mk prorace men dock lägre komp samt lägre port tider.

men de måste väll också betyda att om man portar sp:n bra och planar toppen så har man en "fäjkad" mk prorace? elller?

Postat: 25 september 2008, 19:28
av luddemuregard
VP skrev:veven till AM6 är 39mm;) men till Derbi 40mm;)

just nu har jag bara ett gianelli enduro 2t rör ... men jag ska köpa cylinder , 21 dellorto gasare så luftburken passar och reeds och sånt ....

men det blir nog sp:n för jag har hört enligt www.speedoptions.se att sp:n är en väldigt hög midrace cylinder med samma portar som mk prorace men dock lägre komp samt lägre port tider.

men de måste väll också betyda att om man portar sp:n bra och planar toppen så har man en "fäjkad" mk prorace? elller?
Dom har väl inte änns samma portar lr?

Postat: 25 september 2008, 22:12
av VP
tror de ... från speedoptions :

Dette er MKs råeste hverdagsylinder, og det er selvfølgelig en rå sylinder. Den er ment som en pro-race replica, men den hører ikke hjemme i mid-race klassen, dette er en ekte racing sylinder som har oppsiktsvekkende bredde i registeret

MK har utstyrt sylinderen med pro race porter, og det utrolig lette pro-race stempelet fra Mahle, men redesignet topplokket og senket kompresjonen noe. Sylinderen er både mer stillegående og raffintert enn Pro Race, og ikke minst har den herlig respons.

det värkar som att dom har de ...

Postat: 25 september 2008, 22:56
av Henry
Topplocket skiljer på PR och SP.

Postat: 26 september 2008, 07:17
av chifen
Henry skrev:Topplocket skiljer på PR och SP.
precis ;) räcker inte bara med att plana lite, det är lita andra utformningar och lutning på förbränningsrummet :) men portar du sp och planar ner toppen lite så får nu den bra lik pr iaf, du kan ju få den vassare också beroende hur kul du kan ha med portningen ;)

btw, tog lite dumt förgivet att du hade Derbi, läste aldrig din signatur där det klart och tydligt står vilken moped du har :P slarvigt av mig.