Sida 1 av 1

Fråga på dragen plugg!

Postat: 17 september 2008, 17:25
av kardizz
hellojsan :D

Jag drog pluggen i kröken på min Rieju RRX.
jag har läst här på forumen när vissa har kommenterat att moppen går mkt bättre med dragen och att det är bättre för motorn.

Jag toppade mätaren när jag hade dragit den (80km/h)
men när jag körde lät motorn konstigt och när jag stannade så rök det jätte mkt ur avgasröret men det lugnade sig så jag kunde fortsätta. men det kan ju inte vara meningen att det ska bli så....??

jag borde även ställa in förgasaren eftersom jag måste hålla in choken när jag har full gas.

men jag vet inte hur länge jag ska ha dragen plugg (eftersom jag inte får köra så för pappa)
xD

ngn som vet felet ?

Postat: 17 september 2008, 17:28
av Pavek
mkt olja som ligger o bränner i röret?

Postat: 17 september 2008, 17:30
av kardizz
Pavek skrev:mkt olja som ligger o bränner i röret?
men vrf skulle det lägga sig massa olja i röret efter jag tagit bort pluggen i kröken ? har ju inte ändrat ngn inställning elr liknande...

Postat: 17 september 2008, 17:48
av Tortilla
Kanske gammal oförbränd olja som legat kvar i katalysatorn elr någe som börjar ryka när det blir mer tryck??

Postat: 17 september 2008, 18:38
av kardizz
Tortilla skrev:Kanske gammal oförbränd olja som legat kvar i katalysatorn elr någe som börjar ryka när det blir mer tryck??
okej. XD
men när jag tänker efter så allt som fanns i kröken var den biten som ser ut som en korv. in åt ena hållet. kommer inte ihåg om det e katalysatorn elr inte. men detfanns bara 1 sak i röret iaf xD

Postat: 17 september 2008, 18:44
av Simonh
men de blir så när du pluggar ur den , efter du har kört nån timme så ryker den nästan ingenting

htjhrsytu

Postat: 17 september 2008, 18:55
av emin_91
har du bytt munstycke? om du inte har det så blir 100 och lite över går bra;)

Postat: 17 september 2008, 19:04
av kardizz
Simonh skrev:men de blir så när du pluggar ur den , efter du har kört nån timme så ryker den nästan ingenting
men det rök ganska mkt hela tiden men sen efter kanske 20 min. elr så 8hade inte kört fullt hela tiden) så vart det ett jätte stort rök moln =O

Postat: 17 september 2008, 22:52
av Tortilla
Simonh skrev:men de blir så när du pluggar ur den , efter du har kört nån timme så ryker den nästan ingenting
Det vart inte så när ja pluggade ur min MRX (ingen rök alså)



Och katalysatorn sitter i kröken tror ja (såg en kille som hade sågat itu sin krök, stor jävla katalysator där) så den kommer man inte åt :?

Re: Fråga på dragen plugg!

Postat: 18 september 2008, 19:22
av Buwlan
Dem som dragit pluggen på rrx brukar ha ~100 munstycke. Testa dig uppifrån och neråt. GL!

/B

Re: Fråga på dragen plugg!

Postat: 18 september 2008, 19:49
av kardizz
Buwlan skrev:Dem som dragit pluggen på rrx brukar ha ~100 munstycke. Testa dig uppifrån och neråt. GL!

/B
tack. men hur mkt mer drar den då ? =P
känns som den dricker soppa nu när jag måste hålla in choken =/ XD

och är det bättre för motorn att köra ur pluggat ?

Re: Fråga på dragen plugg!

Postat: 18 september 2008, 19:58
av bensinskalle
kardizz skrev:
Buwlan skrev:Dem som dragit pluggen på rrx brukar ha ~100 munstycke. Testa dig uppifrån och neråt. GL!

/B
tack. men hur mkt mer drar den då ? =P
känns som den dricker soppa nu när jag måste hålla in choken =/ XD

och är det bättre för motorn att köra ur pluggat ?
Du ska ju för h...... inte köra omkring me choken i :D Byt munstycke så fort du kan!. Allti när man stryper av eller sätter på trimmrör så är de större munstycke som gäller ;)

Den kommer dra lite mer bensin än tidigare men inget du kommer märka :P

Postat: 18 september 2008, 19:58
av meanzick
de är bättre för motorn ja men du måste byta munstycke och de skadar ju inte att dreva den ;) 100 munstycke har jag på min. funkar perfekt. behövde inte ändra några inställningar på förgasaren eller ngt sånt ^^

Postat: 19 september 2008, 17:46
av kardizz
meanzick skrev:de är bättre för motorn ja men du måste byta munstycke och de skadar ju inte att dreva den ;) 100 munstycke har jag på min. funkar perfekt. behövde inte ändra några inställningar på förgasaren eller ngt sånt ^^
okej :P skicka länk på 100 hittade bara en 94. och vad är det för storlek på original ?

Postat: 19 september 2008, 18:21
av meanzick
kardizz skrev:
meanzick skrev:de är bättre för motorn ja men du måste byta munstycke och de skadar ju inte att dreva den ;) 100 munstycke har jag på min. funkar perfekt. behövde inte ändra några inställningar på förgasaren eller ngt sånt ^^
okej :P skicka länk på 100 hittade bara en 94. och vad är det för storlek på original ?
vissa säger att de är 75 men jag vet folk som även har 83. vilket även jag hade ;) finns de ingen moppe eller cross affär i närheten av dig ? dom brukar ha liggandes :)

Postat: 19 september 2008, 19:40
av kardizz
meanzick skrev:
kardizz skrev:
meanzick skrev:de är bättre för motorn ja men du måste byta munstycke och de skadar ju inte att dreva den ;) 100 munstycke har jag på min. funkar perfekt. behövde inte ändra några inställningar på förgasaren eller ngt sånt ^^
okej :P skicka länk på 100 hittade bara en 94. och vad är det för storlek på original ?
vissa säger att de är 75 men jag vet folk som även har 83. vilket även jag hade ;) finns de ingen moppe eller cross affär i närheten av dig ? dom brukar ha liggandes :)
okej :D tackar. ska åka förbi och kolla efter skolan på måndag :D

Postat: 19 september 2008, 19:50
av MarcusAndersson
84 org på min

Postat: 20 september 2008, 10:57
av volvo_adde
MarcusRRX skrev:84 org på min
samma här har mk thrower och kör med 94 munstycke nu

Re: Fråga på dragen plugg!

Postat: 20 september 2008, 22:59
av RJ Racing
bensinskalle skrev:
kardizz skrev:
Buwlan skrev:Dem som dragit pluggen på rrx brukar ha ~100 munstycke. Testa dig uppifrån och neråt. GL!

/B
tack. men hur mkt mer drar den då ? =P
känns som den dricker soppa nu när jag måste hålla in choken =/ XD

och är det bättre för motorn att köra ur pluggat ?
Du ska ju för h...... inte köra omkring me choken i :D Byt munstycke så fort du kan!. Allti när man stryper av eller sätter på trimmrör så är de större munstycke som gäller ;)

Den kommer dra lite mer bensin än tidigare men inget du kommer märka :P
Hehe jag har inte bytt munstycke så jag får lov att choka på full gas men det blir ju värdens lust gas :D

Re: Fråga på dragen plugg!

Postat: 21 september 2008, 10:01
av meanzick
RJ Racing skrev:
bensinskalle skrev:
kardizz skrev: tack. men hur mkt mer drar den då ? =P
känns som den dricker soppa nu när jag måste hålla in choken =/ XD

och är det bättre för motorn att köra ur pluggat ?
Du ska ju för h...... inte köra omkring me choken i :D Byt munstycke så fort du kan!. Allti när man stryper av eller sätter på trimmrör så är de större munstycke som gäller ;)

Den kommer dra lite mer bensin än tidigare men inget du kommer märka :P
Hehe jag har inte bytt munstycke så jag får lov att choka på full gas men det blir ju värdens lust gas :D
när din farsa märkt de så är de bättre om du bytt munstycke för då kan du hålla på dra ut de och säga att du inte hinner ;)

Postat: 21 september 2008, 13:24
av Henry
Din moped kommer nog skära snart ska du se om du inte bestyckar om.

Postat: 21 september 2008, 13:30
av forsan92
du ska ha ett munstycke runt storlekarna 90- 95... en kompis har 95 på sin och den går skapligt bra... så testa runt de storlekarna du också så ska de gå bra ycket bättre för att bara choka funkar inte i längden ;)

Postat: 22 september 2008, 16:48
av Oskar Ipsen
är det mycke skillnad på om man har 90 eller 100 munstycke i bränsleförbrukning??

Postat: 22 september 2008, 17:48
av forsan92
mjoo de märks nog lite grann kanske:P...