Derbin funkar inte
Postat: 16 september 2008, 16:33
Tja!
Drar allt från början nu.. Jag belv såklart sugen på o trimma, sagt o gjort! På med ett mk thrower så gick den jättebra. Efter 4-5 dagar så kunde jag inte varva motorn riktigt på tomgången.. Tänkte inte på det, men sen gick det dåligt o varva på 1an, 2an och 3an. När den började gå sämre så tog det 3 dar sen tog det en stund på 3an innan jag gick över 30km/h och då gick den precis som den skulle om man kom över 30 km/h! Men tillslut kom jag inte över 30km/h så då måste man ju fixa så den funkar riktigt. Har ju då läst att man ska byta upp sitt munstycke om man trimmar, har ett sportluftfilter och mk thrower som sagt. Innan hade jag 67 munstycke i min dellorto 14mm förgasare, så jag åkte iväg och köpte mig ett nytt munstycke, köpte ett 86. Så jag bytte munstycke, men nu kan den knappast starta! Får igång den nån kick ibland me chocken och fullgas, då låter cylindern dam dam dam o den brukar låta dadadadada.. så ni kanske förstår skillnaden... Den dör då också ganska snabbt. Har kopplat bort min oljetank och blandat olja direkt i tanken, kan det bli så om den får för mkt olja eller för lite? (Det ryker rätt så mkt efter mopeden.) Ska jag gå upp eller ner i munstycke, får den för mkt eller för lite bensin? Kollade tändstiftet och det såg bra ut. Eller kan det vara något annat som krånglar?
//Acez
Drar allt från början nu.. Jag belv såklart sugen på o trimma, sagt o gjort! På med ett mk thrower så gick den jättebra. Efter 4-5 dagar så kunde jag inte varva motorn riktigt på tomgången.. Tänkte inte på det, men sen gick det dåligt o varva på 1an, 2an och 3an. När den började gå sämre så tog det 3 dar sen tog det en stund på 3an innan jag gick över 30km/h och då gick den precis som den skulle om man kom över 30 km/h! Men tillslut kom jag inte över 30km/h så då måste man ju fixa så den funkar riktigt. Har ju då läst att man ska byta upp sitt munstycke om man trimmar, har ett sportluftfilter och mk thrower som sagt. Innan hade jag 67 munstycke i min dellorto 14mm förgasare, så jag åkte iväg och köpte mig ett nytt munstycke, köpte ett 86. Så jag bytte munstycke, men nu kan den knappast starta! Får igång den nån kick ibland me chocken och fullgas, då låter cylindern dam dam dam o den brukar låta dadadadada.. så ni kanske förstår skillnaden... Den dör då också ganska snabbt. Har kopplat bort min oljetank och blandat olja direkt i tanken, kan det bli så om den får för mkt olja eller för lite? (Det ryker rätt så mkt efter mopeden.) Ska jag gå upp eller ner i munstycke, får den för mkt eller för lite bensin? Kollade tändstiftet och det såg bra ut. Eller kan det vara något annat som krånglar?
//Acez