Sida 1 av 1
Tändstift ?
Postat: 16 september 2008, 15:44
av meanzick
Tja

Förra veckan efter jag bytt munstycke och allt till 100 så var jag påväg hem från en innebandy match så drar jag full fart i en nedförsbacke kanske va uppe i 95 på mätaren men så åker jag en bit till men så börjar moppe gå skit dåligt men den går framåt lite ändå. sen börjar värmelampan lysa så jag stannar och stänger av den direkt. Sen startade den inte när jag skulle starta den lite senare. farsan kom med verktyg och ett nytt tändstift

startade den och allt funkade. Men jag tänkte köpa ett bättre nu men vilket ska jag ha ? Det jag hade då var morsans saab tändstift som hon hade på innan

Men vad borde jag köpa för ngt för att vara säker ?
dragen plugg och hundra munstycke e de ända trimmet på ^^
Postat: 16 september 2008, 15:48
av LinuSuniL
byt olja i den fö de kan varit de som gorde så den vart över het

Postat: 16 september 2008, 15:58
av meanzick
LinuSuniL skrev:byt olja i den fö de kan varit de som gorde så den vart över het

glömde säga att tändstiftet smälte

Postat: 16 september 2008, 16:21
av LinuSuniL
jamen byt olja ändå
Postat: 16 september 2008, 16:28
av meanzick
LinuSuniL skrev:jamen byt olja ändå
jag ska testa de men borde de inte va säkrast att byta tändstift med eller ?

Postat: 16 september 2008, 16:32
av LinuSuniL
jo gö de men den kan ha blive varm för du kanske har gammal olja i
Postat: 16 september 2008, 16:33
av meanzick
LinuSuniL skrev:jo gö de men den kan ha blive varm för du kanske har gammal olja i
vad borde jag ha för tändstift då ?
Postat: 16 september 2008, 16:48
av LinuSuniL
nott ngk kanske de ha ja

Postat: 16 september 2008, 17:53
av meanzick
LinuSuniL skrev:nott ngk kanske de ha ja

men vad för "värmeskala" typ eller vad de heter ?
Postat: 16 september 2008, 17:54
av LinuSuniL
ha inte en aning ja kör på de pappa köpte på shell

Postat: 16 september 2008, 17:57
av meanzick
LinuSuniL skrev:ha inte en aning ja kör på de pappa köpte på shell

vad har du för setup ?
Postat: 16 september 2008, 17:57
av bensinskalle
tror 8 är ok, men ja råder at fråga nån moppehandlare som säljer stift som kan rekommendera.....
Om tändstiftet smälte, hur varmt blev de då egentligen i cylindern? lever kolven fortfarande xD ?
Postat: 16 september 2008, 18:16
av meanzick
bensinskalle skrev:tror 8 är ok, men ja råder at fråga nån moppehandlare som säljer stift som kan rekommendera.....
Om tändstiftet smälte, hur varmt blev de då egentligen i cylindern? lever kolven fortfarande xD ?
tydligen

bra kompression och allt

Postat: 16 september 2008, 18:33
av dj_philip
får jag fråga varför du äns kör med ett tändstift som är gjort för en bil i en moped
Postat: 16 september 2008, 19:33
av meanzick
dj_philip skrev:får jag fråga varför du äns kör med ett tändstift som är gjort för en bil i en moped
mitt andra gick sönder så jag tog ett jag hade hemma som även min bror hade kört på ett tag men just då körde han typ bara med dragen plugg och katalysatorn borta men endast i 2 veckor eller ngt

funkade fint för honom då. sen så är hans drevad också . kanske har ngt med de att göra

Postat: 16 september 2008, 19:41
av sewa
meanzick skrev:dj_philip skrev:får jag fråga varför du äns kör med ett tändstift som är gjort för en bil i en moped
mitt andra gick sönder så jag tog ett jag hade hemma som även min bror hade kört på ett tag men just då körde han typ bara med dragen plugg och katalysatorn borta men endast i 2 veckor eller ngt

funkade fint för honom då. sen så är hans drevad också . kanske har ngt med de att göra

Köp 9 de ere på orginal

Postat: 16 september 2008, 19:42
av meanzick
sewa skrev:meanzick skrev:dj_philip skrev:får jag fråga varför du äns kör med ett tändstift som är gjort för en bil i en moped
mitt andra gick sönder så jag tog ett jag hade hemma som även min bror hade kört på ett tag men just då körde han typ bara med dragen plugg och katalysatorn borta men endast i 2 veckor eller ngt

funkade fint för honom då. sen så är hans drevad också . kanske har ngt med de att göra

Köp 9 de ere på orginal

är de ?

trodde de va mindre.
Postat: 16 september 2008, 19:48
av sewa
meanzick skrev:sewa skrev:meanzick skrev:
mitt andra gick sönder så jag tog ett jag hade hemma som även min bror hade kört på ett tag men just då körde han typ bara med dragen plugg och katalysatorn borta men endast i 2 veckor eller ngt

funkade fint för honom då. sen så är hans drevad också . kanske har ngt med de att göra

Köp 9 de ere på orginal

är de ?

trodde de va mindre.
Eller va e de för moppe vi snackar om?

Har inte du en ny DT?

Postat: 16 september 2008, 19:49
av XPS_POJKEN
Tändstift som är anpassade för bilar brukar väl inte tåla så höga varvtal som det blir när man maxar en moppe elr?

Postat: 16 september 2008, 19:58
av J.O_bultaco
mitt gamla stift smälte oxå sönder förut

blev lite sur när den plötsligt blev lite svår startad hehe....men släng på ett 9 stift. det räcker gott och väl

Postat: 16 september 2008, 19:58
av meanzick
sewa skrev:meanzick skrev:sewa skrev:
Köp 9 de ere på orginal

är de ?

trodde de va mindre.
Eller va e de för moppe vi snackar om?

Har inte du en ny DT?

hehe

ne, en rrx.
XPS_POJKEN skrev:Tändstift som är anpassade för bilar brukar väl inte tåla så höga varvtal som det blir när man maxar en moppe elr?

ne, dom e ju fyrtakt också

Postat: 16 september 2008, 20:02
av sewa
jahaja men på mim AM6 satt de ett NGK R BR9ES tändsstift

Postat: 17 september 2008, 16:02
av meanzick
sewa skrev:jahaja men på mim AM6 satt de ett NGK R BR9ES tändsstift

har hört att 8 e original ? 9 e för trim men de spelar väll ingen roll om jag drar på ett 9 tändstift ?
Postat: 17 september 2008, 16:15
av sewa
meanzick skrev:sewa skrev:jahaja men på mim AM6 satt de ett NGK R BR9ES tändsstift

har hört att 8 e original ? 9 e för trim men de spelar väll ingen roll om jag drar på ett 9 tändstift ?
Nej jag har kört me de hela tiden , urpluggad och me trimrör

Postat: 17 september 2008, 16:23
av meanzick
sewa skrev:meanzick skrev:sewa skrev:jahaja men på mim AM6 satt de ett NGK R BR9ES tändsstift

har hört att 8 e original ? 9 e för trim men de spelar väll ingen roll om jag drar på ett 9 tändstift ?
Nej jag har kört me de hela tiden , urpluggad och me trimrör

fint

då får de bli så.
Re: Tändstift ?
Postat: 18 september 2008, 12:02
av sl4ktarn
meanzick skrev:Tja

Förra veckan efter jag bytt munstycke och allt till 100 så var jag påväg hem från en innebandy match så drar jag full fart i en nedförsbacke kanske va uppe i 95 på mätaren men så åker jag en bit till men så börjar moppe gå skit dåligt men den går framåt lite ändå. sen börjar värmelampan lysa så jag stannar och stänger av den direkt. Sen startade den inte när jag skulle starta den lite senare. farsan kom med verktyg och ett nytt tändstift

startade den och allt funkade. Men jag tänkte köpa ett bättre nu men vilket ska jag ha ? Det jag hade då var morsans saab tändstift som hon hade på innan

Men vad borde jag köpa för ngt för att vara säker ?
dragen plugg och hundra munstycke e de ända trimmet på ^^
på min moppe e det så att nu när ja har sportluftfiler och det rengnat så kanske sportluftfiltret är smutsigt innan så blir de som ett tjockt lager lera över och då kan ine förgasarn andas o då dödar den sig själv min moppe behöver bara stå i garaget över natten då sen dagne feter funkar det
