gilera h@k ? :)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
maccan92
Elmoped

gilera h@k ? :)

Inlägg av maccan92 »

ska nu byta mot en gilera h@k men funderar på att fixa lite på den :)
som sagt tänkte lacka svingen men är det bara att slipa ner den så all färg är borta sen bara lacka på ny färg ?? för jag lackade avgasrör nyss typ 3st o det slipade jag ner sen lackade jag :P blev väldigt nöjd med avgasrören xD

sen tänkte jag om nån vet vart man kan få tag i reservdelar till den, det är en 01a.. sen typ passar avgasrören till en AM6 motor i min cylinder? :P tänkte om det är fästena i ramen som är olika bara xD
VP
Elmoped

Inlägg av VP »

hej! jag hade nyss en gilera h@k... rören passar inte . dels för att till derbimotorn (Derbi och gilera har den) så skruvar man fast rören och till AM6 så finns det 2 fjädrar ist. och du måsteha ett rör till gilera h@k för det är högerdraget. (metrakit thrower finns. enda jag vet till den modellen)

ja det är nog bara att slipa ner färgen sen lacka...

www.twostroke.se finns det reservdelar till den.

på min h@k hade jag köpt eytt mk thrower rör och 52kuggar bakddrev. storlek 82 på munstycket och den gjorde ca95 på mätaren .

hoppas att jag har hjälpt dig lite nu...;)
Rieju MrX racing -05 <3
polaris pro x2 600 -04 <3
kawasaki jetski 300 -89<3
maccan92
Elmoped

Inlägg av maccan92 »

okej tackar :) vet du nån bra drevning man kan ha till 75cc? :P
maccan92
Elmoped

Inlägg av maccan92 »

men jag har både sett dos salidos och underliggande mk rör till gilera h@k. men, när man kollar i webbutiker så står det gilera h@k 30km/h och 50km/h, va är det för skillnad på dom avgasrören ? :)
VP
Elmoped

Inlägg av VP »

nja kanske ... är det 30km/h så tror jag att det är en annan motor... men jag menade att jag bara hadde sett mk thrower som överliggande rör.. men dom flästa underliggande rören tror jag passa om dom passar till Derbi ;)

därimot dreven så får man tästa sig fram... dett är en smaksak... men jag tror många kör med 13-52 med trim cylinder...

men nu ser jag att turbokit rör ochså finns till H@k...
Rieju MrX racing -05 <3
polaris pro x2 600 -04 <3
kawasaki jetski 300 -89<3
tomten92
Elmoped

Inlägg av tomten92 »

är det eu eller 30kmh moppe?
För 30kmh modellen har morini motor, o 45an har Derbi motor, har själv en som är en 30moppe
maccan92
Elmoped

Inlägg av maccan92 »

nu har jag sett att det är 30 moppar som har morini motorn o 45 mopparna som har Derbi motorn.. men dom som hittar effektrör till morini motorn skriv länk.. eller till alla sidor som ni vet säljer typ kolvar, cylindrar o sånt, avgasrör o aa ni fattar nog :P
Användarens profilbild
timmyyy
Svårstartad skrothög

Inlägg av timmyyy »

har med en hak;D. http://www.opvoeren.nl/shop/uk/onderdel ... e)&Afk=gsm
Där har du lite saker till den 8)
R.I.P DooD
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

om du ska ha 75 cc cylinder ska du testa 13/53 i drev ^^ eller så kan du testa med 13 elr 14 fram och 48 bak
Meckarn
Elmoped

Re: gilera h@k ? :)

Inlägg av Meckarn »

maccan92 skrev:ska nu byta mot en gilera h@k men funderar på att fixa lite på den :)
som sagt tänkte lacka svingen men är det bara att slipa ner den så all färg är borta sen bara lacka på ny färg ?? för jag lackade avgasrör nyss typ 3st o det slipade jag ner sen lackade jag :P blev väldigt nöjd med avgasrören xD

sen tänkte jag om nån vet vart man kan få tag i reservdelar till den, det är en 01a.. sen typ passar avgasrören till en AM6 motor i min cylinder? :P tänkte om det är fästena i ramen som är olika bara xD
Har me en HK -01 men de e 02 dem bytte till Derbi och AM6 motorerna...
e på jakt efter ett Thrower höger draget med de e skit svårt å få tag på...
du kan väl tipsa om du hittar ngt :D
DA bonne meck!!
Låst