Sida 1 av 1
vevparti
Postat: 14 september 2008, 12:15
av Ch-racer
vilket vevparti ska jag köpa??
Malossi mhr
Metrakit prorace
barikit
Motoforce "Racing
Stage6 - HPC Racingvevparti
jag ska ha en 80cc hyper cylinder på.
Postat: 14 september 2008, 12:30
av KoNG
Kör på malossis eller Hebo, alltså bara nån som klarar av trimning

shdf
Postat: 14 september 2008, 13:00
av emin_91
om den skja bli ritkigt hyper så tar du samma märke som cylindern;)
Re: shdf
Postat: 14 september 2008, 13:06
av Ch-racer
emin_91 skrev:om den skja bli ritkigt hyper så tar du samma märke som cylindern;)
hopp då får de bli malossi

bara att den e dyr
Postat: 14 september 2008, 18:00
av Joz
Malossi RHQ är det bästa då det är gjort av titan dock grovt mycket dyrare.
Doppler är en riktigt bra vev som håller för allt, jag kör med doppler vev och mhr team 80cc.
Postat: 14 september 2008, 18:02
av CIME
ta malossi tycker jag kommer hålla och funka riktigt bra

Postat: 14 september 2008, 18:07
av Dz2
Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
Postat: 14 september 2008, 18:14
av MarcusAndersson
Dz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
Såklar är det cross annars hade han postat i scoot tråd

Postat: 14 september 2008, 19:41
av Riejumrx
malossi mhr !
Postat: 14 september 2008, 20:08
av chifen
Dz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrning
ont så duger det fint med doppler till dig

mycket kvalité för pengarna
Postat: 14 september 2008, 20:09
av Dz2
chifen skrev:Dz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrning
ont så duger det fint med doppler till dig

mycket kvalité för pengarna
Precis , det finns ju begrännsningar på hur stor borrnign man kan ha om vi tar hänsyn till blocket, pinnbultarnas placering mm.
Därför får de nu göra cylindrarna "längre" (mera slaglängd) för att öka volymen mera..:
Rätt? eller feL?:P
Postat: 14 september 2008, 20:26
av bensinskalle
Dz2 skrev:chifen skrev:Dz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrning
ont så duger det fint med doppler till dig

mycket kvalité för pengarna
Precis , det finns ju begrännsningar på hur stor borrnign man kan ha om vi tar hänsyn till blocket, pinnbultarnas placering mm.
Därför får de nu göra cylindrarna "längre" (mera slaglängd) för att öka volymen mera..:
Rätt? eller feL?:P
jopp kunde knappt ha sagt de bättre själv

Man kan inte borra hur stort som helst utan att öka slaglängden, för det blir ineffektivt efter ett tag
Sen har balansen lite med vad man vill ha för karaktär på motorn också:
Stor borrning och liten slaglängd ger en mycke "ettrigare" motor, framförallt 2-takt

Bara kika på 125 crossar, deras cylindrar är ju skitkorta men feta.
Har för mej längre slaglängd ger mer moment på motorn