Tjena, jag har en aerox och min setup är;
Polini Corsa 70 .cylinder
Dellorto 19mm black edition. förgasare
Yasuni R. rör
Malossi fly clutch.
Polini speed control.
Min moppe startar inte. Jag testade med att dra ut bensinslangen ur förgasaren för att de om det kom bensin. Det gjorde det inte.
Sen tog jag bort bensinslangen från bensinkranen. Det kom fortfarande ingen bensin. Då tog jag bort bensinkranen från tanken. Då forsade det ut.
Ska det vara såhär eller är det nått fel något av grejerna ?
Fenixorz skrev:Tjena, jag har en aerox och min setup är;
Yasuni R. rör
Malossi fly clutch.
Polini speed control.
Min moppe startar inte. Jag testade med att dra ut bensinslangen ur förgasaren för att de om det kom bensin. Det gjorde det inte.
Sen tog jag bort bensinslangen från bensinkranen. Det kom fortfarande ingen bensin. Då tog jag bort bensinkranen från tanken. Då forsade det ut.
Tack i förhand.
Du har vaccumslang troligen, går det två slangar från bensin kranen? startar den på startgas ens? har du gnista?
Fenixorz skrev:Tjena, jag har en aerox och min setup är;
Yasuni R. rör
Malossi fly clutch.
Polini speed control.
Tack i förhand.
Du har vaccumslang troligen, går det två slangar från bensin kranen? startar den på startgas ens? har du gnista?
Jag har 2 slangar från bensinkranen ja. Jag har gnista. Den startar inte överhuvve taget. Förut startade den på startgas
P0JKEN skrev:ingen märkvärdig effekt, mera att det drar mindre bensin.
Men spelar ingen roll om man trimmar hårt. Din motor är mera törstig än en finsk bastu badare är på HB.
Matte6 skrev:Jag hade samma problem med min aprilia sr50(liggande minarelli) jag bytte bara bensinkran så funkade de utmärkt , ny bensin kran kostar typ 300 spänn.
eller så rengör man bensinkranen från smuts och sparar 300 spänn:)
Det är nog bara smuts i förgasaren, för du har "vaccum-kran" elle vad man ska säga. Om du drar av slangen från förgasaren igen och kickar,då kommer det bensin. Kolla förgasaren så det inte finns skit! //blad93
Tjena, jag vet tyvärr inte vad det kan vara Men jag har också 70cc på min aerox, och jag undrar om du vet hur mkt olja man ska fördela i bensin tanken. För nu när man har 70cc på så ska man ju blanda oljan direkt i tanken. Men jag vet inte riktigt hur mkt man ska ha i?