fråga angånende kolven
Postat: 5 september 2008, 23:31
tjenare, har nu fått min 70 cc till symen men det e så att det finns en pil på kolven så åt vilket håll ska den peka på?
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Moddad skrev:Bara inflikar och säger att den där "piggen" inte är knastret![]()
Här har du en guide jag använde första gången jag bytte cylinder
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=92818
Lycka till!
Den ska peka mot avgasporten! Det behöver inte vara ner, på ex speedfight och peugot trekker är avgasporten uppåt.hyosungsf50 skrev:japp den ska peka ner
lennart wiklund skrev:Moddad skrev:Bara inflikar och säger att den där "piggen" inte är knastret![]()
Här har du en guide jag använde första gången jag bytte cylinder
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=92818
Lycka till!
Det har varit mycket prat om knaster i en del trådar.
Skall vi en gång för alla nu klargöra vad ett knaster är!!
Ett knaster,eller rättare sagt det sitter faktiskt två på varje ventilhals.Just de,knaster finns bara på fyrtaktare med ventiler och inget annat.Dessa knaster låser ventilspindelns översta del,där spår är urfrästa på ventilens skaft.Det är dessa lås som på motorspråk heter knaster,allt annat som vissa kalla knaster i en tvåtaktad motor är fel!!
lennart
Jaa klart man har knaster till 2-t, annars hade ju kolvbulten hoppat utTortilla skrev:lennart wiklund skrev:Moddad skrev:Bara inflikar och säger att den där "piggen" inte är knastret![]()
Här har du en guide jag använde första gången jag bytte cylinder
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=92818
Lycka till!
Det har varit mycket prat om knaster i en del trådar.
Skall vi en gång för alla nu klargöra vad ett knaster är!!
Ett knaster,eller rättare sagt det sitter faktiskt två på varje ventilhals.Just de,knaster finns bara på fyrtaktare med ventiler och inget annat.Dessa knaster låser ventilspindelns översta del,där spår är urfrästa på ventilens skaft.Det är dessa lås som på motorspråk heter knaster,allt annat som vissa kalla knaster i en tvåtaktad motor är fel!!
lennart
Om knaster bara finns på fyrtaktare, hur kommer det sig då att dom säljer knaster till 2-t??
http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... inkmodule=
aa, menar det...Senda skrev:Jaa klart man har knaster till 2-t, annars hade ju kolvbulten hoppat utTortilla skrev:lennart wiklund skrev:
Det har varit mycket prat om knaster i en del trådar.
Skall vi en gång för alla nu klargöra vad ett knaster är!!
Ett knaster,eller rättare sagt det sitter faktiskt två på varje ventilhals.Just de,knaster finns bara på fyrtaktare med ventiler och inget annat.Dessa knaster låser ventilspindelns översta del,där spår är urfrästa på ventilens skaft.Det är dessa lås som på motorspråk heter knaster,allt annat som vissa kalla knaster i en tvåtaktad motor är fel!!
lennart
Om knaster bara finns på fyrtaktare, hur kommer det sig då att dom säljer knaster till 2-t??
http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... inkmodule=
Han menar ju VAD ni kallar det. Enligt han (själv så vet jag ej vad det riktiga namnet är) så finns det inget som heter "knaster" i en 2t moppe.Tortilla skrev:aa, menar det...Senda skrev:Jaa klart man har knaster till 2-t, annars hade ju kolvbulten hoppat utTortilla skrev:
Om knaster bara finns på fyrtaktare, hur kommer det sig då att dom säljer knaster till 2-t??
http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... inkmodule=
en till som börjar veta samt kan läsaAerox08 skrev:de heter kolvbultclipps = som ni kallar knaster
haha de visste ja faktiskt inte att de inte heter knaster ^^. Men kolvbultsclipps får de bli nu dålennart wiklund skrev:en till som börjar veta samt kan läsaAerox08 skrev:de heter kolvbultclipps = som ni kallar knaster![]()
Goggla på knaster,ventilknaster så kanske ni lär er...