Finns väldigt mycket som kan göra så, men eftersom den är relativt låg milad så borde det inte vara något slitage än. Har den varit så här sen du köpte den?
Kan vara att det är fel tändstift i den, fel värmetal kan göra att den går kasst när den blir varm, så kolla det. Kolla även hur stiftet ser ut efter några kilometers körning på max gas. Är det sotigt och svart förbränns antagligen inte bränslet korrekt och det har antagligen med tändningen att göra. Också värt att kolla om avgassystemet är igensotat, kör du med plugg är det en möjlighet. Har du inte pillat på förgasaren tvekar jag på att det är den som är felet, speciellt eftersom det bara händer när den är varm.
Den har börjat betett sig såhär efter ungefär 70 åkta mil från jag köpte den. Prövade att byta tändstift vilket gav en liten förbättring men den kan fortfarande blöddra men inte alls lika mycket som innan. Jag misstänker att det är något med bensin tillförseln till förgasaren eftersom förgasaren är blöt och droppar lite bensin på utsidan efter att den stått efter körning.