Jobbiga mopeder att trimma alltså. Först av allt har du antagligen en strypning i avgasröret. Den kommer inte låta dig gå över 45-50 oavsett vad du gör. Sist jag meckade men en ny MRT var den en del av mellanröret som går från cylindern till expansionskammaren, så antagligen måste du köpa ett helt nytt avgassystem och byta ut. Man kan inte bara banka ut den som på äldre modeller.
Sen har MRT också ECU box som antagligen har en strypning inbyggd. Antagligen behöver du köpa en ny sådan som är ostrypt från fabrik. Ibland vet jag det finns sladdar man kan dra ur ECUn men det är bara vissa modeller så vitt jag vet.
^ Gör du inte båda dem går det inte att få mopeden att gå över laglig hastighet.
jupp, nästan alla pluggar sitter fastsvetsade med en punktsvets. Så för att få ut den behöver du oftast slipa upp den med dremel (vad jag har gjort för det mesta). När den är tillräckligt lös kan du banka, men annars är det värdelöst att försöka om du inte har slipat upp den.
a.isacsonn skrev: ↑19 maj 2025, 19:33
jupp, nästan alla pluggar sitter fastsvetsade med en punktsvets. Så för att få ut den behöver du oftast slipa upp den med dremel (vad jag har gjort för det mesta). När den är tillräckligt lös kan du banka, men annars är det värdelöst att försöka om du inte har slipat upp den.
Tyvärr ännu jobbigare på MRT, inte ens svetsad utan det är själva mellan röret som är byggt med plugg sist jag kolla på en 2024 modell. Om du inte vill ha ett jävla projekt med vinkelslipen, och mest troligen stryker röret med då också, är det bara till att köpa nytt.