Jag är ganska ny på mopeder och min moped startar inte tänker därför att jag vänder mig till detta forum! Köpte en Pgo big max 50 2017 och när jag kom hem med den (transporterade den på släp) så startade den och gick att åka med någon minut tills den började läcka bensin ur hålet där luftfilter sitter på förgasaren. Efter det har den startat några gånger nere i garaget när jag har hållt på fippla med luft och tomgångsskruven (Jag har försökt kolla på guides hur man ställer in dom men jag får inte ens moppen att gå så det är ganska svårt) En till konstig sak som jag har märkt är att när jag tar ut nålen som går från gasvajern ner till förgasaren startar den oftas men sen börjar den varva uta helvete så jag stänger av den direkt. Testar jag stoppa in nålen igen medans moppen är på dör den bara och som sagt startar den inte ens utan nålen ibland. Alla tips skulle hjälpa! Han som sålde den innan hade precis bytt reedventiler och tänkte att det kanske var problemet så jag öppnade och kolla, märkte då att det kom tjuvlufy genom ventilerna beställde då nya Karbonit ventiler som var 35mm (Det satt på 25mm innan) Sedan bytte jag dom med den startade ändå inte. Kom då på att jag kanske inte borde ha varit så dum och köpt så tjocka blad, såg då också att det var en spricka i själva korgen så passade på att köpa orginal korgen som redan hade plåt ventiler som är 20mm. Den kom fram idag och har inte hunnit byta än men ska testa byta imorgon.
Lite saker jag vet som kan vara nödvändiga
Munstycke var 84mm men jag bytte till 80 och såg ej så mycket skillnad
Stage6 trimrör
Separat oljetank
Det satt på något racing luftfilter innan men jag har bytt tillbaka till orginalet men inget speciellt hände
Har öppnat och kollat igenom förgasaren 3 gånger, flotören sitter rätt och lutar inte åt något håll. Har dock inte gjort rent förgasaren
Såg på någon tråd att man kunde blåsa i vakuum slangen så jag gjorde det men ingen skillnad.
Som sagt uppskattas alla tips för att få den att gå igen!