Vad Är Felet?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Haapis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 170
Blev medlem: 7 maj 2008, 11:07
Ort: Haparanda

Vad Är Felet?

Inlägg av Haapis »

Hej har en Beta Ark -03 (LC)

Setup
Polini Sport 70cc
Polini Reeds
17,5mm Dellorto
Munstycke 85
Leovince Zx
________________

Den funkar bra annars men när jag gasar på mycke och sedan släpper jag gasen och låter den rulla kanske 5sekunder sen trycker jag på gas igen så gröblar den cirka 1-2sek.
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator
Inlägg: 700
Blev medlem: 25 december 2007, 15:19
Ort: Luleå

Inlägg av Holma_ »

Den får för mkt bensin, testa sänka nålen ett snäpp eller två. ett snäpp borde räcka! Annars äre mindre munstycke du ska ha!
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

Holma_ skrev:Den får för mkt bensin, testa sänka nålen ett snäpp eller två. ett snäpp borde räcka! Annars äre mindre munstycke du ska ha!
//Holma
vi får prova de va holman nu siger :wink: för jag har typ samma fel på min stunt rox fast åt andra hållet när jag ska ge full gas så blödrar den uta f*n men sen när varven är uppe då går de hålla gas hela tiden o sånt men typ efter 5-10 sek så börja den hacka smått också :? om holman plz kan siga att jag har nu 98 munstyck, och provade med 90 de blev sämre borde jag gå större som 105 eller så :) tacksam för svar för jag har provat skryva på luftskryven, nålen flyttat men de blir bara värre :cry:
kolla gjärna mina projekt :D

Rieju drac 50cc PF RACING GPS 98,10km/h just nu http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49442

suzuki pv 50

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49228
Haapis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 170
Blev medlem: 7 maj 2008, 11:07
Ort: Haparanda

ok

Inlägg av Haapis »

okej tack för hjälpet :)
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator
Inlägg: 700
Blev medlem: 25 december 2007, 15:19
Ort: Luleå

Inlägg av Holma_ »

skogen_swe skrev:
Holma_ skrev:Den får för mkt bensin, testa sänka nålen ett snäpp eller två. ett snäpp borde räcka! Annars äre mindre munstycke du ska ha!
//Holma
vi får prova de va holman nu siger :wink: för jag har typ samma fel på min stunt rox fast åt andra hållet när jag ska ge full gas så blödrar den uta f*n men sen när varven är uppe då går de hålla gas hela tiden o sånt men typ efter 5-10 sek så börja den hacka smått också :? om holman plz kan siga att jag har nu 98 munstyck, och provade med 90 de blev sämre borde jag gå större som 105 eller så :) tacksam för svar för jag har provat skryva på luftskryven, nålen flyttat men de blir bara värre :cry:
Då är det inte munstycket det är fel på ;) Då är det nålen och luftskruven! Ha det munstycket du hade innan då den gick bra på de höga varven. Sen tar du och sänker nålen och skruvar ut luftskruven lite!
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator
Inlägg: 700
Blev medlem: 25 december 2007, 15:19
Ort: Luleå

Inlägg av Holma_ »

hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
:shock:
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

om den blöddrar till när du släpper gasen så är de för stort munstycke, för hög nål eller för stort lågfartsmunstycke ;) Går den bra på högvarven så är de nog bäst att inte byta huvudmunstycket :P
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

Holma_ skrev:
hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

hyosungsf50 skrev:
Holma_ skrev:
hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Öhm nu var du allt lustig, ge dig nu och innan du blir avstängd eller varnad :shock:
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Haapis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 170
Blev medlem: 7 maj 2008, 11:07
Ort: Haparanda

h

Inlägg av Haapis »

hehe :D får väll testa med 90munstycke vad den säger.
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

testa med 90 -98
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

testa med 90 -98
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 498
Blev medlem: 23 februari 2008, 18:00
Ort: Bara

Inlägg av Dz2 »

hyosungsf50 skrev:
Holma_ skrev:
hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Hm HyosungSf50 nu vet jag inte var du fick "luft ifrån".
Men blanda inte in mig i diskussioner som jag inte är med i!
Och just i denna diskussionen så har holma rätt och du har FEL
Det är luftskruven/nålen som måste justeras då den inte blöddrar på "högvarv" utan på "mellanvarv" och där har munstycket inte speciellt mycket att säga till om.

Sen att min sport 70cc går bra med 98 är en helt annan sak, annan motor och set-up!
sen så är förgasare samma från motor till motor..de är precis inte annorlunda mellan minarelli och piaggio?

On-topic; Gör som Holma_ säger
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

Dz2 skrev:
hyosungsf50 skrev:
Holma_ skrev: Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Hm HyosungSf50 nu vet jag inte var du fick "luft ifrån".
Men blanda inte in mig i diskussioner som jag inte är med i!
Och just i denna diskussionen så har holma rätt och du har FEL
Det är luftskruven/nålen som måste justeras då den inte blöddrar på "högvarv" utan på "mellanvarv" och där har munstycket inte speciellt mycket att säga till om.

Sen att min sport 70cc går bra med 98 är en helt annan sak, annan motor och set-up!
sen så är förgasare samma från motor till motor..de är precis inte annorlunda mellan minarelli och piaggio?

On-topic; Gör som Holma_ säger
BTW danne ni har samma motor :P
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator
Inlägg: 700
Blev medlem: 25 december 2007, 15:19
Ort: Luleå

Inlägg av Holma_ »

hyosungsf50 skrev:
Dz2 skrev:
hyosungsf50 skrev: alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Hm HyosungSf50 nu vet jag inte var du fick "luft ifrån".
Men blanda inte in mig i diskussioner som jag inte är med i!
Och just i denna diskussionen så har holma rätt och du har FEL
Det är luftskruven/nålen som måste justeras då den inte blöddrar på "högvarv" utan på "mellanvarv" och där har munstycket inte speciellt mycket att säga till om.

Sen att min sport 70cc går bra med 98 är en helt annan sak, annan motor och set-up!
sen så är förgasare samma från motor till motor..de är precis inte annorlunda mellan minarelli och piaggio?

On-topic; Gör som Holma_ säger
BTW danne ni har samma motor :P
Spelar ingen roll endå. Så tyst nu och sluta säga saker som du inte har någon aning om och har fel så du inte skämmer ut dig nå mer än vad du redan har gjort.
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 498
Blev medlem: 23 februari 2008, 18:00
Ort: Bara

Inlägg av Dz2 »

hyosungsf50 skrev:
Dz2 skrev:
hyosungsf50 skrev: alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Hm HyosungSf50 nu vet jag inte var du fick "luft ifrån".
Men blanda inte in mig i diskussioner som jag inte är med i!
Och just i denna diskussionen så har holma rätt och du har FEL
Det är luftskruven/nålen som måste justeras då den inte blöddrar på "högvarv" utan på "mellanvarv" och där har munstycket inte speciellt mycket att säga till om.

Sen att min sport 70cc går bra med 98 är en helt annan sak, annan motor och set-up!
sen så är förgasare samma från motor till motor..de är precis inte annorlunda mellan minarelli och piaggio?

On-topic; Gör som Holma_ säger
BTW danne ni har samma motor :P
jaha..då missade jag det, men det spelar ändå ingen roll.
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Låst