Yamaha dt50r 05

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
Kebabräcer
Elmoped

Yamaha dt50r 05

Inlägg av Kebabräcer »

Hej, jag har led-blinkers och led-lampor på min dt men dom funkar inte riktigt som dom ska, dvs att jag måste ha motorn på högre varv än tomgång för att dom ska funka normalt. Då undrar jag om det är att jag måste fixa motstånd till dom. Min hastighetsmätare fungerar inte heller, den lyser upp men alla varningslampor är på och hastigheten visas inte.

Tacksam för svar eller tips!

Mvh Leo
Sal Braman
Elmoped

Re: Yamaha dt50r 05

Inlägg av Sal Braman »

Låter som det inte finns tillräckligt med spänning vid de lägre varven. Dina lampor kräver antagligen konstant 12V och vid låga varv kan det vara svårt för motorn att generera en stabil 12V spänning.

Har du ett batteri på mopeden? I så fall bör du kolla över så den faktiskt laddas upp korrekt. Har du inte det kan det vara regulatorn som ska ses över, men har man satt på för mycket LED 12V grejer blir det lätt så om man inte har ett batteri på mopeden.
Kebabräcer
Elmoped

Inlägg av Kebabräcer »

Jag har inget batteri i moped just nu under vinter förvaring. Men ska nog testa det nu i helgen.
Var inte så seriös, ta en pommes.
Sal Braman
Elmoped

Inlägg av Sal Braman »

Hade samma problem med min. Batteriet var kasst så det laddade inte, allt på elsystemet funkade kass förutom på höga varv. Men bytte batteri så funka det perfekt.
Skriv svar