Huvudmunstycke: 115 låter rimligt, men om den dör på full gas kan det fortfarande vara för litet. Testa större (t.ex. 120-125) och se om det hjälper.
Choken: Om den var på och gjorde att den dog, kan det vara värt att dubbelkolla om den stänger ordentligt. Om du har en automatisk choke, kan den krångla.
Bränsleflöde: Kontrollera att bensinslangen inte är klämd och att bränslekranen fungerar som den ska.
Tändspole & CDI: Eftersom du har bytt till en Motoforce racing-spole och ostrypt CDI, kan tändkurvan vara annorlunda än original. Vissa ostrypta CDI:er har en tendens att ge för mycket eller för lite förtändning vid höga varv.
Stator & Pickup: Om tändningen hoppar ur eller ger fel signal kan motorn bete sig konstigt. Har du testat att mäta pickupens resistans?
Jordningar: Dålig jord kan orsaka ojämn gång. Kontrollera att alla jordkablar är ordentligt dragna och att du har bra kontakt i ramen.
Läckage: Testa att spraya startgas runt insug och reedventil när den går på tomgång. Om den ändrar varvtal har du ett luftläckage.
Reedventiler: Om reedventilerna är slitna eller läcker, kan de orsaka ojämn gång. Har du kollat om de sluter tätt?
Rem och rullar: Är variatorn och rullarna rätt inställda för det nya setupen? För tunga rullar kan göra att den inte går upp i varv som den ska.
Koppling: Om kopplingsfjädrarna är för mjuka kan den slira och kännas seg.
Stort lycka till!
