Bensin pumpar inte till förgasaren Peugeot Speedfight 2 2007

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
jonteboi_07
Elmoped

Bensin pumpar inte till förgasaren Peugeot Speedfight 2 2007

Inlägg av jonteboi_07 »

Tjena allihopa!

Jag har haft lite strul med min Speedfight 2 då den inte pumpar bensin ordentligt. Jag bytte nyligen förgasare och petcock och nu pumpas inte bensin till flottörhuset längre. Förgasaren bytte jag innan strulet uppstod, men petcocken bytte jag i hopp om att ett byte skulle lösa bensinstoppet. Men det hjälpte inte. Mitt resonemang var att membranet i petcocken kunde vara trasigt, eller att bensinfiltret i tanken kunde vara igensatt. Moppen startar när jag manuellt fyller flottörhuset, och bensin rinner om jag suger i slangen som sitter på botten av petcocken. Så min gissning är att cylindern på något sätt inte skapar tillräckligt med tryck för att suga ner bensinen. Jag vet bara inte hur jag skulle åtgärda det eller om det äns är det riktiga problemet. Om det är någon som kan det här uppskattar jag alla tips jag kan få.

- Jonte
Bilagor
Förresten, är det någon som vet vad den blåa slangen är till för? Den leder någonstans under moppen, men fattar inte direkt vad den är den är kopplad till.
Förresten, är det någon som vet vad den blåa slangen är till för? Den leder någonstans under moppen, men fattar inte direkt vad den är den är kopplad till.
Moppe 2-min 3-min.jpg (216 KiB) Visad 1161 gånger
jonteboi_07
Elmoped

Re: Bensin pumpar inte till förgasaren Peugeot Speedfight 2 2007

Inlägg av jonteboi_07 »

Tjena Allihopa!

Jag hittade till slut en lösning. Det jag gjorde var att jag bytte slangar, satte på dem ordentligt (med passande slangklämmor) och justerade skruven till flottören i förgasaren. Det var nämligen så att efter jag bytt slangar pumpades bensin till inloppet i förgasaren, men problemet var då att den inte flödade in i flottörhuset utan bara ansamlades i bensinslangen. Efter att jag justerat skruven i flottörhuset flödade bensinen bra och moppen startade och gick fint (efter x antal justeringar på luft- och tomgångskruven).

Nu funkar moppen och allt, men jag undrar fortfarande om någon vet vad den blåa slangen gör?

- Jonte
Skriv svar