Problem med Kymco Super 8

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Lasze1
Elmoped

Problem med Kymco Super 8

Inlägg av Lasze1 »

Hej,

Jag är inte så duktig på det här med motorer och har en fråga som jag undrar om nån kan hjälpa mig med. Jag har en Kymco Super 8 50cc 2T som uppför sig konstigt.

Jag måste starta den en gång varje vecka. Om jag inte gör det och det går uppemot 10-14 dagar så startar den inte förrän efter massor av startförsök och då får jag alltid ladda upp batteriet efteråt eftersom det då nästan har blivit urladdat. Startmotorn bara går runt, runt och den vägrar starta. Men efter massor av startförsök när startmotorn har gått runt lääänge så startar den till slut. Om jag sen bara ser till att starta den en gång varje vecka så startar den alltid på första försöket utan några problem. Det räcker att den då får stå och gå på tomgång någon minut bara.

En annan sak som är lite märklig är att jag måste låta den stå på tomgång någon minut innan jag kör iväg om motorn är kall. Annars ”kvävs” den direkt och dör för mig när jag kör iväg. Det gäller dock inte om motorn fortfarande är varm och den bara har varit avslagen nån halvtimme eller liknande - då är det bara att gasa iväg direkt.

Jag har testat att byta automatchoken, men det hjälpte inte.

Är det nån som är duktig på sånt här och som skulle kunna komma med några tips? :)