Sida 1 av 1

Yamaha Aerox

Postat: 11 januari 2008, 21:43
av Eklund93
Tjennare, jag har en fråga.

vad finns det för strypningar eller var sitter dom på en Yamaha Aerox 2001 ? :P

Tacksam för svar på alla strypningar. :D

Re: Yamaha Aerox

Postat: 11 januari 2008, 22:29
av Dracen
1. plugg i myningen
2. blindtarm
3. variatoring
4. luftplugg (tro ja)

Postat: 11 januari 2008, 22:36
av Eklund93
Finns det några mer ?:P

Postat: 11 januari 2008, 22:42
av Holman
Eklund93 skrev:Finns det några mer ?:P
Nix, och "motståndet" i myningen är inget att bry sig om. Du tjänar bara mer slitage på det.


Mvh

Postat: 11 januari 2008, 22:44
av Eklund93
okeej , det visste jag inte :D

Postat: 12 januari 2008, 00:57
av yamaharidermana
Det är en plugg i utblåset också.

Postat: 12 januari 2008, 12:58
av Holman
[quote="yamaharidermana"]Det är en plugg i utblåset också.[/quote

Det är ingen plugg som ger effekt som du själv märker, bara mer slitage på kolven.

"Motståndet" i myningen är inget att bry sig om. Du tjänar bara mer slitage på det.


Mvh

Postat: 12 januari 2008, 14:15
av yamaharidermana
Holman skrev:
yamaharidermana skrev:Det är en plugg i utblåset också.[/quote

Det är ingen plugg som ger effekt som du själv märker, bara mer slitage på kolven.

"Motståndet" i myningen är inget att bry sig om. Du tjänar bara mer slitage på det.


Mvh
Okej

Postat: 12 januari 2008, 15:35
av haselhoff
Holman skrev:
yamaharidermana skrev:Det är en plugg i utblåset också.[/quote

Det är ingen plugg som ger effekt som du själv märker, bara mer slitage på kolven.

"Motståndet" i myningen är inget att bry sig om. Du tjänar bara mer slitage på det.


Mvh
Men holman, hoff här igen :wink: mer slitage, e du go eller, så fort man startar en motor medför de slitage så de e bäst du låter bli o startar dina motorer sen när du fått den nya cylindern :wink:

Halvmånen i cylindern e en utblås plugg, ger inte mer slitage en innan om man slippar av den, men ger mycke mer effekt en att ha halvmånepluggen kvar.

Slippade bort den från en polares aerox 02a, moppen hade gott 450mil, nu står mätaren på 1340mil o bytte kolven på den nu i somras, kolven va oförändrad sen jag hade borta cylindern sist o i samband med att jag tog bort halvmånen slippade jag utblåset 0.5mm i brädd o höjd o slippade till gjutskägg, slippade insuget o tog även bort snorken i luftburken o stopade i 98munstycke, rörde ju på sig lite bätre efteråt :) övrigt på motorn e variatoringen borta o ett Leovince ZX Handmade monterat :) mins inte vad för variatorvikter jag satte i den, men följde med 1 tryckfjäder :)

Vill man inte medföra mera slitache så ska man hälst låta motorn vara oskruvad o inte köra över 20km/h, köra sakta på gupp så man inte slår sönder lager, :wink:

Postat: 12 januari 2008, 16:32
av Holman
haselhoff skrev:
Holman skrev:
yamaharidermana skrev:Det är en plugg i utblåset också.[/quote

Det är ingen plugg som ger effekt som du själv märker, bara mer slitage på kolven.

"Motståndet" i myningen är inget att bry sig om. Du tjänar bara mer slitage på det.


Mvh
Men holman, hoff här igen :wink: mer slitage, e du go eller, så fort man startar en motor medför de slitage så de e bäst du låter bli o startar dina motorer sen när du fått den nya cylindern :wink:

Halvmånen i cylindern e en utblås plugg, ger inte mer slitage en innan om man slippar av den, men ger mycke mer effekt en att ha halvmånepluggen kvar.

Slippade bort den från en polares aerox 02a, moppen hade gott 450mil, nu står mätaren på 1340mil o bytte kolven på den nu i somras, kolven va oförändrad sen jag hade borta cylindern sist o i samband med att jag tog bort halvmånen slippade jag utblåset 0.5mm i brädd o höjd o slippade till gjutskägg, slippade insuget o tog även bort snorken i luftburken o stopade i 98munstycke, rörde ju på sig lite bätre efteråt :) övrigt på motorn e variatoringen borta o ett Leovince ZX Handmade monterat :) mins inte vad för variatorvikter jag satte i den, men följde med 1 tryckfjäder :)

Vill man inte medföra mera slitache så ska man hälst låta motorn vara oskruvad o inte köra över 20km/h, köra sakta på gupp så man inte slår sönder lager, :wink:
Nee :P
Tror det va chribba som testade det i bänken, har för mig att det inte var mer än 0,1hk du fick ut. Så inte lönt att slipa bort den.

Spc inte för någon person som inte riktigt vet vad han håller på med :P

Mvh

Postat: 12 januari 2008, 16:40
av haselhoff
Holman skrev:
haselhoff skrev:
Holman skrev: Men holman, hoff här igen :wink: mer slitage, e du go eller, så fort man startar en motor medför de slitage så de e bäst du låter bli o startar dina motorer sen när du fått den nya cylindern :wink:

Halvmånen i cylindern e en utblås plugg, ger inte mer slitage en innan om man slippar av den, men ger mycke mer effekt en att ha halvmånepluggen kvar.

Slippade bort den från en polares aerox 02a, moppen hade gott 450mil, nu står mätaren på 1340mil o bytte kolven på den nu i somras, kolven va oförändrad sen jag hade borta cylindern sist o i samband med att jag tog bort halvmånen slippade jag utblåset 0.5mm i brädd o höjd o slippade till gjutskägg, slippade insuget o tog även bort snorken i luftburken o stopade i 98munstycke, rörde ju på sig lite bätre efteråt :) övrigt på motorn e variatoringen borta o ett Leovince ZX Handmade monterat :) mins inte vad för variatorvikter jag satte i den, men följde med 1 tryckfjäder :)

Vill man inte medföra mera slitache så ska man hälst låta motorn vara oskruvad o inte köra över 20km/h, köra sakta på gupp så man inte slår sönder lager, :wink:
Nee :P
Tror det va chribba som testade det i bänken, har för mig att det inte var mer än 0,1hk du fick ut. Så inte lönt att slipa bort den.

Spc inte för någon person som inte riktigt vet vad han håller på med :P

Mvh
Nja har man inte tumen mitt i handen o vet vad man syslar med ska man låta bli o ens fundera på att slippa bort halvmånen i utblåset, knasigt med 0.1hk i bänk, hum de gjorde stor skildnad för mig i bottenkraften, topp varverna gjorde inte så himla mycke men bottenkraften gjorde de gott för :)