Sida 1 av 1

låg eller högvarvigt rör

Postat: 30 augusti 2008, 20:27
av bubba
Tja
har en gilera runner med ett stage6 pro replica på, problemet är att den drar efter några meter, alltså inte direkt när man gasar. Ska jag då byta till ett hög- eller lågvarvigt rör? Ge gärna exempel.

Postat: 30 augusti 2008, 20:37
av wotan
ett lågvarvigt rör om du vill att den ska dra direkt. leovince zx är riktigt bra.

Postat: 30 augusti 2008, 20:44
av bubba
wotan skrev:ett lågvarvigt rör om du vill att den ska dra direkt. leovince zx är riktigt bra.
Okej, tack. En fråga till; drar den jämt hela vägen då?

Postat: 30 augusti 2008, 20:46
av wotan
de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.

Postat: 30 augusti 2008, 20:58
av bubba
wotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zx ;)

Postat: 30 augusti 2008, 21:05
av Dracen
bubba skrev:
wotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zx ;)
Jag hade då inte köpt Zx, visst bra sport rör men överskattat som fan.
ett litet tips som hjälper lite kan vara att höjja tomgången så den nästan går framåt utan att du gasar.

Postat: 30 augusti 2008, 21:07
av bubba
Dracen skrev:
bubba skrev:
wotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zx ;)
Jag hade då inte köpt Zx, visst bra sport rör men överskattat som fan.
ett litet tips som hjälper lite kan vara att höjja tomgången så den nästan går framåt utan att du gasar.
aha, det får jag pröva, men jag vill ändå ha ett nytt rör :p

Postat: 30 augusti 2008, 21:10
av Holma_
bubba skrev:
wotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zx ;)
Har du inte bytt munstycke? Eller kopplingsfjädrar?
Gör det isånnafall!!!!!!!
Byter du inte munstycke kommer cylindern och kolven skära!
Byter du till hårdare kopplingsfjädrar kommer kommer kopplingen greppa vid högre varvtal och du kommer få bättre axx.
Ska du köpa ett nytt rör så köp ett doppler s3r! låg/mellanvarvit rör med bra topp och grymt axx! Både bättre axx och topp än zx!
//Holma

Postat: 30 augusti 2008, 21:15
av bubba
Holma_ skrev:
bubba skrev:
wotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zx ;)
Har du inte bytt munstycke? Eller kopplingsfjädrar?
Gör det isånnafall!!!!!!!
Byter du inte munstycke kommer cylindern och kolven skära!
Byter du till hårdare kopplingsfjädrar kommer kommer kopplingen greppa vid högre varvtal och du kommer få bättre axx.
Ska du köpa ett nytt rör så köp ett doppler s3r! låg/mellanvarvit rör med bra topp och grymt axx! Både bättre axx och topp än zx!
//Holma
jodå, munstycke har jag bytt, men inte kopplingsfjädrar, är inte doppler-röret ganska dyrt? har inte så mkt pengar :P

Postat: 31 augusti 2008, 11:17
av Holma_
Byt kopplingsfjädrar! Kommer få mkt bättre axx då!
Doppler s3r kosar 1400kr på startuning.se.
//Holma

Postat: 31 augusti 2008, 13:23
av bubba
Holma_ skrev:Byt kopplingsfjädrar! Kommer få mkt bättre axx då!
Doppler s3r kosar 1400kr på startuning.se.
//Holma
om jag bara byter kopplingsfjädrar, hur blir det då? Om jag fortfarande kör med stage6 röret. Exempel på kopplingsfjädrar?

Postat: 1 september 2008, 07:42
av Holma_
bubba skrev:
Holma_ skrev:Byt kopplingsfjädrar! Kommer få mkt bättre axx då!
Doppler s3r kosar 1400kr på startuning.se.
//Holma
om jag bara byter kopplingsfjädrar, hur blir det då? Om jag fortfarande kör med stage6 röret. Exempel på kopplingsfjädrar?
Den kommer dra direkt, din drar inte direkt för att kopplingen greppar dirr och den får inge varv innan den drar iväg. den orkar nästan inte helt enkelt. Så i med polinís gröna! Då kommer moppen varva friskt innan den drar iväg och du kommer få världens ryck när den drar iväg på dirren!
//Holma