snuten

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
tynander
Elmoped

snuten

Inlägg av tynander »

. fattade inte hur man lägger in på trafikpolisen saken så frågar här i stället.

vart tagen av snuten idag :/
Han sa att jag skulle bli anklagad för
olovligkörning
Utan reg skylt
utan baklyse
utan backspeglar

hur mycket tror ni jag kommer få böta och vad tror ni jag får för straff :/

Vad händer om jag åker dit igen efter jag har fått tillbaka den,,och jag skulle trimma den igen
Senast redigerad av tynander den 31 augusti 2008, 08:37, redigerad totalt 2 gång.
willyys
Elmoped

Inlägg av willyys »

indragen lemp 6 månader. sen 1200-2000kr böter. sen också en såkallad prick i registret. sitter väll kvar 5 år. men du planerar inte på att söka jobb inom 5 år så är de lungt
Användarens profilbild
yamaharidermana
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av yamaharidermana »

willyys skrev:indragen lemp 6 månader. sen 1200-2000kr böter. sen också en såkallad prick i registret. sitter väll kvar 5 år. men du planerar inte på att söka jobb inom 5 år så är de lungt

Tjena hahah nu ska du va lite snäll skräm inte livet ur ungen vafan!ja tror du kan klara dig ur rätt bra faktiskt med det kan ju hända att de blir dåligt men va inte livrädd nu;)
Audi Quattro RS4
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Det finns inget pricksystem och en företelse med moppe som finns i registret lär nog inte skapa några större problem om du inte söker jobb som stadsminister. Men räkna med 2000 i böter och lempet indraget en period (notera att det bara "låser" den tid du inte kan ta körkort och inte skjuter upp det) Om det är första gången sitter du nog ändå rätt lungt, men man vet aldrig :wink:
willyys
Elmoped

Inlägg av willyys »

En belastning i registret spelar ingen roll vad det är. Jag själv har åkt dit för diverse saker och det sitter där i 5år. är man 15 eller över får man alltid en notering i belastnings registret. alltså en prick.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

alltså bästa knepet för när man blir tagen av en polis är att man inte ska vara uppkäftig utan snacka klart svenskt språk och vara vänlig bla bla blaaaaa ja ni förstår nog vad jag menar :P
Användarens profilbild
Simonh
Elmoped

Inlägg av Simonh »

vart lika för mej ja fick ba 1500 i böter!
Användarens profilbild
jeppa
Svårstartad skrothög

Inlägg av jeppa »

hyosungsf50 skrev:alltså bästa knepet för när man blir tagen av en polis är att man inte ska vara uppkäftig utan snacka klart svenskt språk och vara vänlig bla bla blaaaaa ja ni förstår nog vad jag menar :P
WORD!!=D
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat.
Låst